Panerai "in-house"?

Volgens mij ben je roomser dan de paus in deze, ik moet hier toch een beetje om lachen. Elders doen ze niet zo moeilijk en noemen ze het beestje gewoon bij de naam:

Respect moet je verdienen vind ik. Linksom of rechtsom, ze besodemieteren de boel gewoon.

Met alle respect natuurlijk :innocent:

4 likes

Weet je, ik weet het niet hoor, misschien hebben ze wel gelijk, maar dat iets op een forum staat, of sowieso op internet, maakt het nog niet waar. Sowieso niet dat het nieuwe uurwerk is gepresenteerd als in house. Want is dat wel zo? De taal is wat vaag zoals bij elk merk. Dit is de Press release van p.9200:

the self-winding P.9200 Calibre brings a new edge to the Panerai chronograph. Reliable and long-lasting, it reveals a 42-hour power reserve delivered through energy stored in a single barrel.

Zoiets had een ander merk met ETA’s ook kunnen schrijven.

Ja dat klopt inderdaad want dat is gewoon het opnoemen van een paar technische eigenschappen. Uit een standaard veerton haal je ongeveer 42 uur gangreserve.
Maar wat ze, met alle respect, hier suggereren?

Met alle respect maar dit is complete bullsh*t.

2 likes

Ze hebben ook inhouse uurwerken gemaakt, of niet dan? Ze zijn vaag, dat is waar, en wekken indrukken, maar niet anders dan andere merken. Ik vind dat er zwaar wordt overdreven

1 like

Ik niet. Niets mis met eta.

Maar zeg t gewoon.

2 likes

Dat was mijn hele punt. En dat is verder ook prima. Kawasaki zegt in de specificaties wel gewoon dat het Nissin remmen zijn. :slight_smile: Als Kawasaki zou doen alsof ze een remfabriek hadden gebouwd omdat ze alles in house claimden te doen, en ze zouden 35K voor die motor vragen in plaats van de huidige 10K, dan zouden ze mij ook kwijt zijn. Dat wel.

:point_down:

Dat. @malus65 en nog een paar anderen zitten op exact die lijn, en ik denk dat het niet meer dan redelijk is.

2 likes

Sterker nog: ik heb liever een mooi gepimpte chronometer gecertificeerde 7750 dan een modulaire chrono. Ben er geen fan van en al helemaal niet voor de prijs die ze durven te vragen. Je neemt je klandizie niet serieus, sterker nog je neemt er bewust een loopje mee en dat gaat zich tegen je keren of althans dat hoop ik.

Ik heb een gemoduleerde Chrono gehad op mijn Tag Heuer Monaco. Het probleem bij mij was altijd dat ik het onmogelijk voor elkaar kreeg, om de minutenwijzer precies op 12 uur te krijgen als de secondewijzer dat ook was. De ene keer scheelde het 10 seconden, maar soms ook wel 30. Wel een prachtig horloge, dat wel.

2 likes

We kunnen de titel ook veranderen in “Panerai is in da house”. Het blijven toch gewoon coole horloges. :grin::+1:

5 likes

Dat is ook heel irritant maar of die module daarmee te maken heeft weet ik niet. Er zijn best wat berichten op fora zo het en der over dit verschijnsel, het doet zich ook bij drie wijzer horloges voor schijnt. Mijn Rolex Expl II had er ook in mindere mate last van.

2 likes

Ik hoop dat enkele bezitters woedend en teleurgesteld hun Panerai’s goedkoop van de hand doen. Een zichzelf respecterend liefhebber kan er toch niet meer mee gezien worden, wat. :upside_down_face:

2 likes

Haha juist, het blauwe gedeelte goed in de gaten houden de komende tijd want met zo’n fout merk wil je niet meer gezien worden :joy:

die van mij blijft gewoon trouwens

4 likes

Eensch. Ik geloof dat mijn Speedy reduced misere ook ooit met een modulaire chrono was, en mensen hebben mij laten weten dat dat vaker voor kwam, terwijl de 7750 juist als bijzonder robuust te boek staat, zij het een tikkeltje dik.

Tja, ik vind het coole horloges, en zelfs de 47mm versie die ik ooit van Tha_Papper om had was comfortabel dankzij de uiterst korte lugs. Ze dragen dus zelfs lekker.

Gewoon lekker houden dat ding, ik hoop alleen dat Panerai ophoudt met dit soort slap gelul, want het zou jammer zijn als het merk de shark ging jumpen.

2 likes

Reduced Speedmasters hebben allemaal zo’n DD chrono module. Die Schumacher van mij had dat ook. De Heritage chrono’s van Tudor bijvoorbeeld maken er ook gebruik van. Maar dan tegen een prima realistische prijs. Overigens zijn de modulaire chronografen altijd te herkennen aan de buitenkant want de kroon kan nooit precies horizontaal uitlijnen met de pushers. Dus als je de kant bekijkt aan de kroon zijde dan zie je dat die lager zit ten opzichte van de pushers. De opbouw is dus gezien vanaf de achterzijde eerst het aandrijf uurwerk, daarbovenop de module. Panerai heeft dat visuele aspect handig omzeild door de pushers aan de andere kant van de kast te plaatsen :sunglasses:

3 likes

Aantoonbare leugens zoals gisteren in het Breitling topic kan je misschien beter achterwege laten.

1 like

Hmm, heb ik gemist. Even gelezen. Mooi land, China. :joy:

1 like

Bedtijd waarde Alphons. :wave: Lekker eten hebben ze ook vandaag weer van genoten.

1 like

Dat was humor.

4 likes

Hieronder de forumregels en richtlijnen.
Die had je volgens mij nog niet gelezen. Ik zag iig geen badge op je profiel dat je ze al gelezen hebt.

2 likes

Beste Ferry,
Ik heb in de afgelopen dagen vele posts van jou gezien die neerkomen op de vraag waarom sommige mensen zulke vervelende dingen schrijven over een horloge.
Wat is jouw probleem?
Dit is een Horloge Forum, waar mensen hun kennis en mening over horloges delen en een mening is niet altijd positief. Je kan een horloge niet beledigen en we zijn grote mensen die in staat zouden moeten zijn om kritiek op een Horloge(merk) te kunnen onderscheiden van kritiek op een persoon.
Ik weet dat veel mensen zich tegenwoordig wat sneller persoonlijk beledigd of zelfs aangevallen voelen als zaken onbedoeld niet op de juiste manier gebracht worden maar mag HF alsjeblieft een plek blijven waar mensen hun ook negatieve mening mogen geven over iets onbelangrijks als een horloge? Het zijn maar dingen.

15 likes