Ik lees hier veel mensen schrijven dat er niets mis is met een ETA, daar moet imo een kleine nuancering bij:
er is niets mis met een “top grade” ETA, de slechtste categorieën van ETA zijn gewoon niet goed genoeg voor een bekend merk als Panerai
of iets ‘goed’ is blijft natuurlijk subjectief en gebonden aan de norm die iemand daarvoor stelt. Voor mij is een ETA goed als de prijs in verhouding staat met wat je koopt. Als MVMT een ETA zou gebruiken dan zou dat voor hun prijzen (onmogelijk) spectaculair zijn. Panerai die geen top grade gebruikt maar wel top dollar vraagt… dat is niet goed te noemen
de huidige discussie gaat niet over het feit of ETA goed is of niet, het gaat over het feit of ETA in-house van Panerai is… nee dus
En voor de rest is een Pam een kwestie van smaak en budget. Als mensen een horloge voor veel geld willen kopen van een bedrijf dat zelf een fake Pam op IG zet en die na reclameren er niet afhaalt, dan moet dat gewoon kunnen !!
Misschien ligt het aan mij, ik verwacht voor 17 duizend euro een waterdicht horloge met een in-house uurwerk dat is gesmeed door elfjes bij volle maan en in nabijheid van bloeiende edelweiss…Misschien wat veel gevraagd van me. Aan de andere kant, Panerai durft ook belachelijk veel te vragen.
Je hebt het artikel niet gelezen. ValFleurier maakt de ebauches voor Panerai en voor andere horlogemerken binnen de Richemont groep. Zoals je op de foto’s ziet bevatten alle uitgelichte modellen uurwerken met de stempels uit de ValFleurierfabriek.
Ik kreeg het idee dat jij bedoelde dat ValFleurier dit voor bijna alle Richemont horloges maakte, maar ze maken Ebauches voor een gedeelte van de Panerai horloges en andere merken van de Richemont Group.
Ik heb dit topic toch wel met plezier even gelezen. Zoals altijd wat vreemde reacties en wat boze mensen maar ik vond de nuance toch wel goed naar voren komen.
Vond het leuk om te lezen dat ‘in-house’ geen gepatenteerde term is en daarmee ook voor verschillende interpretaties vatbaar. Ik kan me ook wel vinden dat bij veel meer merken de informatie over het uurwerk niet zo transparant is.
Maar daar hebben we dan weer zo mooi forum voor om dat te bediscussiëren. Feit blijft dat alles duurder dan een Casio sowieso onzin is
EDIT: die laatste opmerking heb ik ergens hier gelezen maar weet niet van wie. Volledig gejat dus maar kan me er helemaal in vinden.
Ik weet dat wel zeker, maar dan moet je ook naar het type horloge kijken. Met geringe wr zijn dress horloges en geen sport. Panerai maakt juist sport gerelateerde modellen en daar hoort een zekere wr bij. Het is voor mij hetzelfde als wanneer Rolex een serie Subs uit zou brengen maar dan met 10bar wr tegen dezelfde of nog hogere prijs. Zou ik heel raar vinden.