Dus dat en nu wordt Panerai weer even aangepakt, vooral ook omdat het een men houdt er van of haat het juist merk is. Lekker laten gaan, gewoon kopen en dragen wat je mooi vindt. De meeste merken hangen aan elkaar van de juiste marketing gecombineerd met de juiste fanboys. Het blijft altijd lachwekkend hoe bepaalde mensen hun ongenoegen over een bepaald merk maar moeten blijven roepen. Laat toch lekker.
Kochten toch al geen Panerai…
Dat is om de het gepraat over horloges nog vager te maken?
Een beetje zwak argument, als het feitelijk juist is mag dit toch benoemd worden. En het is niet de eerste keer dat dit merk een kunstje flikt.
Gelukkig eens een enigszins journalistiek stukje tussen al die betaalde reclame meuk waarin alles maar geweldig is.
Die worden niet als in-house geafficheerd maar wel voorzien van een eigen aanduiding.
Doet eigenlijk elk merk dat gebruik maakt/maakte van ETA wel, een eigen aanduiding ervoor hanteren, zie ook Oris, Breitling, Tissot etc.
Overigens modificeerde IWC in het verleden de ingekochte ETA uurwerken behoorlijk.
Wat werd er dan feitelijk aangepast naast een custom made rotor?
Bijzondere reactie. Ik heb Panarai niet 1 keer genoemd in mijn reactie. Ik geef alleen aan dat het niet kan dat vele merken plotseling “In house” uurwerken hebben, zonder daar de infrastructuur voor te hebben.
Was verder nog vergeten te zeggen dat de “inbouw” van een productielijn voor “In House” uurwerken ook nog jaren zou vergen.
Valt wel mee volgens mij, is een eta, zelfde groep als [quote=“PLP, post:30, topic:349690”]
Wat werd er dan feitelijk aangepast naast een custom made rotor?
[/quote]
Basic uurwerk werd in delen aangeleverd en bewerkt, perlage, côtes de genève etc, geassembleerd en afgeregeld.
Geloof in sommige eerdere gevallen een ander windsysteem ook, zijn ze ergens in 2010 al mee gestopt, kwamen de uurwerken direct van eta.
Mij kan het hele movement niet zoveel schelen eigenlijk.
ETA, sellita of de andere eta uurwerkklonen zijn gewoon allemaal best wel prima.
Uiteindelijk betaal je bij een horloge ook voor het merk, design, kast etcetera. Inhouse is leuk, maar vendor locking, gezeik met service vind ik weer dikke minnen.
Ik overweeg al een tijdje een keer een panerai. Het uurwerk speelt in die overweging voor mij nauwelijks. Geef mij maar zo’n eta/unitas 6497
Eens. Wat dat betreft hebben veel grote merken boter op hun hoofd.
Precies dat is wat er mis is in dit geval.
Ik wel, want R-X uurwerken zijn echte werkpaarden. Heerlijk degelijk om het polsje.
iemand moet de discussie starten
ETA is al meer dan 30 jaar de ruggengraat van de Zwitserse horloge industrie, als dat geen werkpaarden zijn dan schiet mij maar lek.
Alleen verkoop gewoon geen onzin praatjes en benoem het zoals het is.
Sorry maar de “wat zit jij er vaak naast zeg” komt op mij onjuist maar vooral onvriendelijk en op de man gespeeld over.
Maar, wellicht zit ik fout ik ben geen IWC kenner die alle codes en uurwerken etc kent, maar is dat model 69380 dat jij laat zien niet het uurwerk dat door IWC is ontwikkeld om de 7750 derivaten te vervangen?
(En meer te kunnnen vragen voor horloge en het onderhoud in eigen netwerk te kunnen houden en zo op de after sales te kunnen verdienen)
Ik geef ook alleen maar commentaar in het algemeen, niet specifiek op jouw post. Panerai is nu eenmaal een graag gezocht doelwit.
Ik denk inderdaad niet dat de fanboys zich erg druk maken over welke techniek er gebruikt is.
Alles draait om de looks.
Je reageerde op mijn reactie, niet het algemeen. Ik heb niets tegen Panerai op zich, wel tegen merken die ten onrechte de indruk wekken manufactuur te zijn. En ik heb iets tegen de rare term “in House”.