Panerai "in-house"?

Helemaal gelijk.

M’n Casio g-shock met in-house uurwerk durf ik nauwelijks te dragen :joy:

2 likes

Dat schrijf ik net, dat dit dus niet zo is, maar goed schijnbaar lees ik het anders dan jij.

Hij citeert alleen een stukje van jou opmerking, heeft dan een algemene opmerking.

Super interessant om te lezen, “In House” of “In Group”…

3 likes

Dat mag dan inhouse zijn maar het is een quartz uurwerk en die hebben geen ziel. Dat weten we hier natuurlijk allemaal.

6 likes

Ja dit is exact hoe ik @malus65 zou omschrijven ja :ok_hand: :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Laten we het maar houden op in-accuraat. :wink:

3 likes

Een beetje zoals de VW group.

3 likes

“Jij” kan nooit anders dan gericht op een specifiek persoon zijn, dus jouw “was niet op de man bedoeld…”afbeelding

En voor wat betreft die Rolex quote…. Die heb ik al een maand of acht niet gebezigd…… en heb daar ook geen zin in, trouwens, zie ook de ironische component (en een kern van waarheid) erin.

Wat ik erg vervelend vind is dat sommige leden zich een soort van “aangevallen” voelen als er iets onwelvalligs over hun favoriete horloge of horlogemerk wordt gezegd en er dan met gestrekt been op de man gericht ingaan.
Als volwassen kerel kun je beter dan dat.

(gestoorde voetbalfans uitgezonderd, de groep die met name dit soort gedrag vertoont als er wat over hun elftal wordt gezegd bedenk ik me nu)

1 like

Lekker verhaal maar weer. Ik heb de Panerai voor de wielen van de auto gelegd en ben er overheen gereden.

8 likes

Er zal wel wat layout qua design geleend zijn.
Net zoals de meeste auto’s ook 4 wielen op de hoeken hebben gemonteerd en 4 deuren en een voor en achterruit hebben.

Zelfs niet de OQ, heilige graal van HF? :rofl::wink:

1 like

Voor Alphons het mooiste horloge van het forum. Uit respect voor mijn ex off topic mattie wil ik daarvoor wel een uitzondering maken.

2 likes

Standaard 7750 heeft geen column wheel.

2 likes

Ok toch enige aanpassing dus. Dat is niet altijd het geval als men een eigen naam geeft aan het caliber.
Sommige merken maken er wel werk van maar de meeste doen op een andere rotor na verder niks.

Kan zijn, maar feitelijke onwaarheden verkondigen (dus ‘ja’ antwoorden op de vraag of het in-house is, terwijl het aantoonbaar niet zo is) ontstijgt het niveau van roddelpraat over ‘dit merk vind ik stom/ voor paupers’ etc, en is wel degelijk relevant om iets over te schrijven, dunkt me.

3 likes

:see_no_evil:

1 like

Tja, wat is slimmer… je budget aan een R&D afdeling spenderen die een hoogstaand uurwerk weet te fabriceren of aan de marketingafdeling die de verkoop weet op te schroeven :thinking:? Ze zijn niet heel dom daar in Italië, voor de tech-nerds doe je het toch snel niet goed en dat is uiteindelijk toch niet je doelgroep stel ik me vanuit Panerai voor.

1 like

Yup. Baumatic, zeker de Clifton, is een klassiekertje.

Had TAG Heuer ook niet een soort OEM contract met SII voor hun Column-wheel chronograaf?

Als hij het overleefd heeft weet je waar je voor betaalde.

3 likes

Die hadden dat uurwerk gewoon gekocht met alle rechten erbij. Niet zelf ontworpen dus, maar wel volledig eigendom van TH.