Panerai luminor marina pam00111

Misschien een knullige vraag maar ik kan deze panerai voor een mooie prijs zonder papieren en doos op de kop tikken. Is dit uurwerk origineel?

Lijkt me nep gezien de gravure

1 like

Dacht ik al, bedankt

Lijkt of de tekst gewoon niet strak er op staat. Da’s een rode vlag voor mij. Bovendien maakt China tegenwoordig angstig goede replica’s. Ik zou weglopen. Puur uit interesse, wat was de vraagprijs?

De vraagprijs is €2750,- hij heeft het horloge via een veiling met de papieren daar van.ik kan het horloge voor €2350,- overnemen en hij stemt toe om langs een juwelier te gaan :thinking:…

Chrono24: 3.800,-… Lijkt mij sterk hoor. En mensen roepen snel dat elke gewenste keuring is toegestaan om vertrouwen te wekken. Dit klinkt mij te mooi!

2 likes

Klopt! Ik ga morgen even langs om de situatie en het horloge te bekijken. Klinkt te mooi om waar te zijn inderdaad! Maar je weet maar nooit.

Geloof me, je ziet bijna niet of een PAM echt of nep is tegenwoordig. Zeker de versies met handopwinder zijn haast niet uit elkaar te houden. Mijn tip is: laat hem het serienummer even naar je mailen. Dit moet overeenkomen met de papieren. Misschien valt hij al door de mand door de vraag op zich…

3 likes

Er zitten geen papieren bij

Bedankt voor te tip ik ga het meteen vragen! Ik hou je op de hoogte! Thhnx

1 like

Veilingpapieren wel. Misschien staat daar het serienummer op

Wel een veiling documentatie met lijkt mij de nummers

Ja, maar dat zegt toch niets? Is gewoon een veilingmeester die dat nummer heeft opgeschreven. Of erger nog, een uitdraai van een Catawiki veiling. Geloof me, dat nummer komt wel overeen met het nummer op de kast.

7 likes

Daar heb je gelijk in… ik ga morgen even kijken. Ben niet zomaar verliefd op iets en weet wel hoe ik moet handelen dus ben benieuwd! Ik heb het hem net gevraagd dus wacht het antwoord af

1 like

Goed punt inderdaad. Weet je, ik zou sowieso weglopen en geen moment tijd in deze steken.

1 like

Ik ga hier een nachtje over slapen haha inderdaad misschien te mooi om waar te zijn! Bedankt voor de tips in iedergeval!

Dit is iig een foto van een echte

http://forums.watchuseek.com/f75/my-panerai-pam-111-real-fake-598728-2.html

1 like

Een juwelier gaat dat ook niet altijd zien. De panerai worden inderdaad angstig goed nagemaakt. Wat je wel vaak ziet, is dat het palletje van de crownguard niet mooi vlak is. Een echte:

20180309_064756

“De jouwe”:

20180309_064915

3 likes