Panerai luminor marina pam00111

Dus eigenlijk is het maar een simpele klok?

4 likes

Dat maakt het wel iets makkelijker ja. Nu met de inhouse uurwerken is de uitdaging wel iets groter.

Maar echt makkelijk is het bij de iets gecompliceerdere ook niet:

1 like

Links, zit hem in details.
Maar heel goed gedaan.

links is fake, obviously

maar wat een talentje hoor de Chinees die zich hiermee heeft bezig gehouden

De schroeven van de twee grote tandwielen (geen flauw idee hoe die heten) zijn niet geblauwd, dit hoort volgens mij wel. Die tekst vind ik ook wat rommelig, en de versiering van het uurwerk is niet heel erg diep of overtuigend.

Nee, niet alleen de Panerai.
Zowat elk horloge op de markt wordt dusdanig goed nagemaakt, dat jij, maar ook een juwelier, een replica niet kan onderscheiden van een echte.

Laatst zag ik een replica met alle papieren, doos, tas van een winkel en aankoopbon


Wie hou je dan voor de gek als je dat koopt


1 like

Dit. En die zijn bij een Panerai als deze minder aanwezig. Maar er is gelukkig altijd wel iets. Al is het maar het palletje van de crownguard, er is altijd een detail dat overgeslagen wordt.

De vergroting van de loipe is een weggevertje, maar welke details bedoel je nog meer? Zo vanaf mijn telefoon vind ik het nog best lastig om met zekerheid meer te

Hier een Foto van het uurwerk van mijn 112. Deze is gegarandeerd origineel.

1 like

De print op de dial is ook altijd wel een wegggever. Oranje ‘Explorer’ print is vaal, swiss made onderaan is niet scherp.

Bolle lume in de indexen bijv. Ook hoe het is aangebracht is niet mooi strak.

Ook hier weer net verkeerde endlinks en er zit speling tussen de lugs en de endlinks.

Moet jij hier niet zeggen “ik”? Want er zijn genoeg mensen die een replica nog prima kunnen onderscheiden van een echte.

4 likes

Ok, vanaf mijn telefoon Ik dat echt niet zien. Maar Ik gebruik dan ook een armeluistelefoon.

1 like

Nokia 6110?

2 likes

Als Ik het zou zeggen dan werd ik misschien wel geweerd uit verschillende appgroepen, uwe doorluchtigheid.

3 likes

Zonder meer heb jij veel meer kennis dan ik.
Desondank ben ik van mening dat het ook voor jou steeds moeilijker wordt, om echt van replica te onderscheiden. Uiteraard zonder het uurwerk te openen.

Gezien op 5 seconden, sinds @superc mij geleerd heeft dat je moet kijken hoe strak de lume in de driehoek op 12u zit

1 like

Volgens liggen de cijfers in de bezel links ook niet dieper maar zijn ze er gewoon opgeplakt.

Nou, ik zit er op een 24 duims monitor naar te staren en ik zie het ook niet overtuigend. Met name omdat het een kutfoto is die niet uit te vergroten valt. Dat geldt ook voor de oorsprongsfoto van het Panerai uurwerk.

Het punt wat ik hierbij voor @Bas.o wil maken is dit: Iedere boerenlul heeft tegenwoordig een 15-25 megapixel camera in de broekzak. Als iemand mij een fotootje van 325KB toe zou sturen, van 750x978 pixels, slecht belicht en onscherp, zou ik weglopen.

Het allerminste wat je kunt verwachten als je iets koopt is dat ze de moeite nemen om het goed en waarheidsgetrouw te fotograferen. Zeker voor 2500 ballen of daaromtrent.

Als je nou al foto’s van 5000x3500 ziet voor een lullige Seiko duiker van 200 ballen, kunnen ze er wel een beetje meer moeite in steken. Deze verkoper zou ik niet kopen, met andere woorden.

5 likes

Lekker topic😂

Ik durf de uitdaging aan heren. Als ik het origineel ooit in handen heb gehad, kan ik het wel onderscheiden. Van Panerai heb ik geen verstand overigens.

Paar tips nog
Je kunt ook luisteren naar het uurwerk. Rolex klinkt alsof er een klein belletje heel zachtjes af gaat.
Kijk vooral ook naar het datumverzet. Dit hoor ineens te floppen naar een nieuwe datum. Dat maken ze niet zo makkelijk na.

2 likes

Dit dus ook inderdaad.

1 like