Panerai. Maar welke?

Dank voor je reactie.
Maar, het klinkt misschien wat lullig, het lukt mij niet mijn vraag daar te plaatsen.
Ik kan het Panerai only topic namelijk niet vinden. Laat staan dat ik er een bericht in zou kunnen zetten.
Morgen zoek ik verder.
Groet, R.

1 like

@anon98360732EV @Vespaed @Arjan1307 @lugten

2 likes

En @David78, @charlesb52 kom er maar in :grin:

2 likes

Kijk ook even op Chrono24. Daar zijn nieuwe Panerai’s met veel korting te krijgen. De goedkoopste 1334 binnen de EU zie ik daar nieuw voor 5.890. Dat scheelt toch al ruim 1.300. Overigens: de 1334 is echt fantastisch! Ik heb ‘n onlangs gepast. Wat een geweldige dial

7 likes

En heb je wel eens naar de 992 gekeken? Die zou je ook wel eens kunnen bekoren schat ik zo in:

4 likes

Panerai Only III (graag bij een foto het PAM No. vermelden voor de leek). Dit is dacht ik het huidige panarai only topic. Was inderdaad wel even zoeken, ik kijk er soms naar en vind het ook erg mooie en interessante horloges.

3 likes

Blijft persoonlijk natuurlijk … de radiomir en luminor zijn ook top :+1:
Mijn topper blijft de submersible in 42mm vrij klein voor een panerai … maar draagt super en is voor mij de ideale allrounder :blush:

ℙ𝕒𝕟𝕖𝕣𝕒𝕚 𝕊𝕦𝕓𝕞𝕖𝕣𝕤𝕚𝕓𝕝𝕖 ℙ𝔸𝕄𝟘𝟚𝟞𝟠𝟛

𝟜𝟚𝕞𝕞

8 likes

Ik ben persoonlijk van de wat ‘oudere’ modellen.

Indien luminor een pam 000, 112 en indien radiomir een 210.

Maar degene die je nu noemt voor de prijs die @SalvatoreB noemt is een prachtige keuze. Base dial en sandwich is gewoon een sterke keuze.

De huidige versies mijn inziens niet list kopen. Zeker korting mogelijk. Als het je wat uitmaakt, de radiomir is het oorspronkelijke ontwerp dus niet de befaamde beugel.

Leuk man dat je zo enthousiast bent. Ikzelf heb ook een zwak voor panerai.

Groet

5 likes

Voor zover ik kan zien zijn de 1382 en 1334 identiek, in elk geval vwb het uurwerk (P.6000) en afmetingen van de case. Volgens mij zijn de enige verschillen de kleur van de dial en het feit dat de case van de 1334 gebrushed is en die van de 1382 gepolijst. Andere verschillen zie ik niet

2 likes

Voor het beeld hier nog 2 filmpjes van de 1334 en de 1382. Maar misschien had je die al gevonden:

4 likes

Dank voor de reactie.
Juist door die overeenkomsten begrijp ik het forse prijsverschil niet.7.200 versus 5.000.
Ik vind dat ze in de winkel beide exemplaren hadden kunnen tonen, met wat toelichting.
Maar, ik weet nu dat de 1382 niet een onvolwaardiger release is.

1 like

En de 44/45mm went snel, voor mij de fijn draagbare maat.
Ondanks m’n dunne polsjes, ouder fotootje met m’n ex-Radiomir:

“Gewoon” om het poosje met 44mm:

8 likes

De 1334 heeft een degradé dial en blauwe wijzers. Panerai is een bijzonder merk; bij hen kan je zo maar dat prijsverschil zien voor dat verschil.

Ik ben er gek op ook al doen ze soms rare dingen, haha

112 !!

4 likes

Dank voor je reactie.
Hoewel ik wat tijd moet uittrekken om alle informatie die ik van de forumleden ontving, en waar ik naar verwezen ben, voel ik me gesterkt in het idee dat Panerai het juiste definitieve horloge zal zijn.
Ik ga er eens even rustig voor zitten, en zeker ook de aanbiedingen van mede-leden volgen. En vanzelfsprekend zal ik het resultaat delen met het forum.

2 likes

Rob,

Als ik het zo lees, dan is de keuze al bijna gemaakt!:wink:

Ik som op (met vertaling):

• model: RADIOMIR;
  • maat: 45 mm. (deze draagt optisch kleiner door de “wired lugs”, maar ga je kleiner, dan is het geen echte Panerai meer natuurlijk, aangezien de duikhistorie van het merk anders niet tot z’n recht komt…:thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:);
  • wijzerplaat: sandwich & zó clean/rustig mogelijk zonder secondewijzer of andere poespas;
  • budget: tot ca. € 5.000,- (prima budget voor een eerste Panerai);
  • uurwerk: afhankelijk van het model, maar naar verwachting handopwindbaar.

Voor naslagwerk en ter vergelijk zou je deze site eens kunnen bekijken:

https://www.paneraisource.com/models/radiomir.html

Nieuw kopen kan natuurlijk altijd, maar dan pak je zelf de eerste afschrijving….
Echter heeft de tweedehands markt veel te bieden!
Ik zou daarvoor eens bij de gerenommeerde forumleveranciers kijken met regelmatig Panerai-modellen in het aanbod, zoals Wristcandy, Ten2Two, Bare-Watches of Q-Watches bijvoorbeeld.
En wellicht kun je daar ook meteen wat inruilen….:wink:

Succes iig en laat even weten, wat het is geworden!

Ik begrijp nu, na jouw reactie, waarom ik de wijzerplaat zo mooi vond. Dat maakt dit model inderdaad heel bijzonder. Maar 2.200 verschil lijkt me toch wel wat fors.
Dank voor je bijdrage. Rob

1 like

Eens! Ik draag zelf ook een 42mm Sub.
Eerst “bang” dat deze te klein zou zijn na oa een 1389 en 1229 te hebben gehad. Maar niets is minder waar…42 Sub is perfect

3 likes

Heel herkenbaar :blush::+1::+1:

45mm radiomir draagt minder groot dan je zou denken.
Ik draag al jaren met veel plezier een 753 dus ik kan een radiomir zeker aanraden! Succes met de keuze en de zoektocht.
Panerai doet wat met je😁

8 likes

Je hebt de radiomir ook in 42 mm hé.

Dit is de 620.

8 likes