Zit in dubio, wil naast mijn Seamaster 300 een 2e horloge aanschaffen, dacht eerst aan een Speedmaster maar kijk toch steeds meer uit naar een Panerai. Helaas zie ik door het woud van PAM’s de klok niet niet meer , iemand suggesties tot € 6.000,00 ?
nou, Panerai: er zijn er minder van dan variaties in Speedmaster dus dat moet lukken
Zou eerst nadenken of je een versie met sluitmachanisme wil of een Radiomir.
En dan welke maat, dan wordt het al een stuk duidelijker.
Nou, ik moet het nog zien
Oeh luxeprobleem
Persoonlijk zou ik voor de Speedmaster gaan omdat deze veel slanker draagt:
Maar ik zou ze eens gaan passen en kijken waar je een klik mee hebt
PAM118 is cool, weet niet of ie binnen budget is…
Waar is je minutenwijzer gebleven? Dit is een FOIS trouwens, die groeien niet bepaald meer aan bomen momenteel.
Er zijn ook mooie zeer betaalbare Speedmasters (2 - 3K), en een leuke Pam is ook wel te krijgen voor 3,5 - 4,5K
Met budget verruiming heb je beide, 'problem solved’
Kwijtgeraakt….
Nee reflectie is wat ongelukkig, is een FOIS dus met gepolijste wijzers, staat op de 13 minuten.
Het is 13 over 9.
I noticed. Die dragen sowieso slanker met hun '57 kastvorm.
Wijzers zijn dan goed uitgelijnd, kijkend naar de urenwijzer.
Is een lang verhaal maar geloof me, ik zie een halve minuut afwijking tussen uren/minutenwijzer ongeacht de wijzerstand; en bij een zelfgeserviced horloge gaan ze er gewoon weer af als ik niet kan leven met het miniemste afwijkinkje.
Bespaar me de details…
Details kept secret.
Moet je maar net willen. Soms zoeken we wat steviger/vetter/volslank.
Ik heb momenteel 2 Speedmasters (heb er in het verleden ook gehad), maar ik zie door de bomen onderhand het bos niet meer, vind helaas dat dat Omega de Speedmaster compleet uitmelkt
Panerai vind ik mooi (heb er daar ook 1 van) maar gevoelsmatig nogal aan de prijs vanwege het ‘gewone’ uurwerk ((Unitas/ETA VJ), maar dat is natuurlijk subjectief
Ook geen bezwaar als de proporties overal kloppen.
Ook weer heel persoonlijk. Soms kan een niet kloppende proportie superlekker zijn…