Panerai Only II

Dank voor het delen, ik ken alleen zijn recente artikelen over Rolex en Panerai waar hij naar mijn mening als een “gedegen onderzoeker” overkomt.

Nee, integendeel. Ik vind het een leuke discussie want perezcope was een half jaar of zo voor mijn aankoop ook weer even heel actief op de socials en het had me ook even doen twijfelen toen. Doet me even terugdenken aan toen.

Uiteindelijk blijf ik achter m’n stelling staan: koop het omdat je het mooi vindt. Alle andere overwegingen zijn weinig relevant tenzij het met je laatste rooie cent gekocht is.

Al sta ik er anders in dan sommigen: ik heb nog niets verkocht en ben het ook niet meteen van plan. Heb het een keer overwogen en m’n vrouw begon me al uit te lachen. Ze had gelijk, er was geen reden om te verkopen.

3 likes

Sommigen willen minimaal de aankoopprijs of meer hebben bij verkoop maar het plezier van het dragen mag ook wat kosten naar mijn mening, daarom maakt het me niet uit of een merk niet waardevast is.

1 like

Ach ik was me aan het vervelen en had eens gekeken wat ik in het voorbije jaar aan wijn had uitgegeven. Had ik toch ook weer een mooi horloge van gekocht, en die wijn is al lang teruggevloeid naar de zee :sweat_smile:

Gebruiken alsof er geen restwaarde is.

3 likes

Zoals eerder geschreven is, ik kocht de Panerai omdat IK hem mooi vind en de prijs er voor over heb. De meeste Tudors spreken mij niet aan. Op een uitzondering na, de Fastrider. Daarnaast heb ik ook een Hublot, waarvan de meesten zullen zeggen over priced. Mag, maar voor mij was het horloge in verhouding to wat ik er voor over heb. En dat is wat belangrijk is voor mij. Ik ben geen flipperaar en of handelaar, gewoon een gebruiker :wink:

Helemaal eens, genieten, liefst in goede gezondheid is het belangrijkst.

4 likes

Wel een interessant artikel over Panerai dat ze een ETA gebruiken en dat in-house noemen.

Er was bij Tagheuer het debacle met calibre 1887 wat er een Seiko uurwerk bleek te zijn.

1 like

Er wordt erg vaak ‘creatief’ omgegaan met de term ‘in-house’. Uiteindelijk zijn er maar weinig echte ‘manufactures’.

Ja, die herinner ik me ook nog. was gewoon een kopie van de Seiko maar dan door TAG gemaakt. De finish kan dan wel op een ander niveau zijn. Volgens mij kwam TAG Heuer er destijds ook voor uit om hiervoor gekozen te hebben.

Ach ja, het blijft een pot nat, behalve bij Rolex dan.

Niet alleen Rolex, Zenith heeft de EP.

Vergeet Bremont niet :rofl:

1 like

Dat is waar, ik kan Zenith ook zeker wel waarderen. :+1:

1 like

Weer weekendje Pam

18 likes

Daar had ik vroeger andere ideeën bij

6 likes

Nou is Rolex natuurlijk ook niet technisch perfect, als ik het goed begrepen heb zijn er structurele problemen met het 3235 uurwerk.

Oh, niets van meegekregen, wat dan?

Volgens mij dit:

Gefeliciteerd Ferry. Mooi horloge.
Veel draagplezier !

1 like

Bizar… bedankt voor de informatie :slight_smile:

1 like