Panerai Only II

Wel interessant om te lezen. Richemont kan altijd terugvallen op het feit dat dit hele verhaal nietig verklaard kan worden als je er vanuit gaat dat het wel in-house gemaakt is door Richemont in plaats van het specifieke merk.

Voor de perceptie van de eindgebruiker hoeft het niet veel te betekenen maar het imago van een merk leidt uiteindelijk toch tot minder appeal vind ik. Bovendien wordt niemand graag voorgelogen.

1 like

Even hier onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Dit is echt gaaf voor de Radiomir bezitters.

Hele gave band, wie heeft die gemaakt als ik vragen mag?

1 like

Prachtige Pam👌🏻 Is dit een 40mm model? Gewoon dragen en van genieten, als je het als belegging gaat zien dan is de hobby passé denk ik.

1 like

Panerai maakt dus niets in house?

Dat is de strekking van het artikel en volgens mij redelijk onderbouwd. In-house is een waardevermeerderingstruuc van de marketingafdeling maar als je met leugens op de voorpagina kom dat lijd je merk daar toch onder denk ik.

Dank je.

2 likes

Daarom dat ik dan nooit listprijs zou betalen voor een Panerai. Is het realistisch om minstens 30 percent korting te krijgen bij een AD? Iemand ervaring??

30 procent lijkt me vrij optimistisch.

Wat is realistisch dan misschien ??

Jawel. Dit artikel gaat volgens mij alleen over de P9000

Moraal van het verhaal: het zijn boefjes daar bij Panerai. Ze hebben al eerder een uitglijder begaan toen bleek dat ze in een boutique editie gewoon een onbewerkte standaard Unitas gelepeld hadden en daar een premium voor vroegen. Een van de redenen dat ik liever een oudere heb want daarvan weten we wat er als motor wordt gebruikt. Een gestripte vj 7750 volledig gedecoreerd in de chronometer uitvoering. Volgend voordeel is dat het makkelijk te servicen is én dat tweedehands geen premium hoeft te worden betaald.

1 like

Dan heb je het artikel niet goed gelezen.

Bijna, de P. 9200. Een eta met Dubois Depras chronomodule. Technisch en optisch is dit makkelijk te identificeren. Als er een datum venster was geweest dan zie je dat de datumschijf diep ligt. Dieper dan normaal. Verder kun je het merken aan het starten van de chronograaf. Bij de DD module uurwerken start de wijzer altijd een fractie nadat de pusher ingedrukt is. Door het schakelmechanisme is er altijd sprake van de vertraging in de actie.

Maar als de huidige panerais nog steeds ETA en of Unitas gebruiken dan zijn die toch gemakkelijk te servicen? Ik durf echt geen 2de hands panerai te kopen. Ik ken er veel te weinig van.

ETA en dubois dupriez zoals bij de omega speedmaster reduceren…

1 like

Ze gebruiken afgeleiden van Unitas uurwerken. Er hoeft maar een kleine modificatie van tandwielen of andere onderdelen te zijn en bij slijtage moet je terug naar Panerai voor service. Tweedehands is toch geen probleem als je vertrouwd koopt? Het servicen van een DD module is niet voor iedere horlogemaker weggelegd. Veel beginnen er niet aan.

Maar ook oa Tudor en Tag Heuer gebruiken dit veel.

Tudor zegt dat ook zeker.

1 like