Panerai Only II

Qua model komen ze wel redelijk overeen maar er zijn wel wat verschillen. Belangrijkste verschil is denk ik het uurwerk (gemodificeerde ETA vs inhouse). En sommige paneristi vallen over de caseback van de 754. Volgens mij weet @Vespaed van dat laatste sowieso het nodige

1 like

Dank je dan ga ik Ed eens een appje sturen voor meer info want hij is inderdaad de Panerai man voor info :muscle:t2::wink:

1 like

@Vespaed kassa 1 svp

2 likes

45 mm radiomir is top. Zeker op Luuk zijn polsen.

De mooiste base dial eta is mijn inziens pam 210
daarna de pam 380 (sausage dial :star_struck: :yum:)

De nieuwere zijn wel 100m maar snapcase. Mij niet gezien.

ETA ook veel fijner servicen maar ja daar heeft Luuk en velen van ons geen last van :joy:

4 likes

VJ 7750, schroefdeksel en 300m wr🥳

16 likes

No we are talking :star_struck:

2 likes

Thanks Ed voor de info :+1:t2:

De nieuwere zijn wel 100m maar snapcase. Mij niet gezien.

Wat betekend dit :point_up_2:t2:

Dat betekend dat ik altijd voor een 380 of 210 zou gaan😃

Ik vind dat Panerai gewoon een lekkere schroefbodem moet hebben. Ook vind ik het een pre dat er een uurwerk in zit waar elke goede horlogemaker aan kan werken.

De 380 is top!

3 likes

Van wat ik me online en in de winkel heb laten wijsmaken is het geen snap back maar een bajonet. Ik zou me er niet door laten tegenhouden, in ieder geval.

Binnenwerk dat elke horlogemaker kan fixen is leuk, maar ik ken geen horlogemakers. Dus ik heb gewoon dezelfde prijs betaald als had ik een in house.

Maakt niet uit, ik heb kennelijk toch de juiste met de 380 :sweat_smile:

1 like

Dus alleen het uurwerk is het verschil….dan heb ik met een 754 wel een nieuw model en ik denk dat de prijs niet veel verschil is met de 380 :grin::thinking:

Chique dinges

1 like

Zoals gezegd, grootste verschil is een Unitas based handopwinder vs in-house. Daarnaast heeft de 380 een screw back en de 754 niet.

Ik ben ouderwets en zal altijd de 380 kiezen.

2 likes

+1. Dit waren de redenen waarom ik toen op zoek ben gegaan naar een 183/380/388 ipv de 7-serie. En als je heel goed zoekt vind je soms zelfs nog een compleet nieuw exemplaar in de stickers :grin:. Dat geluk had ik in elk geval met m’n 380

1 like

Op een Radiomir horen enkel 2 wijzers en 8 dagen power reserve :wink:
De 610 is voor mij de meest tijdloze Panerai.
Veel mensen vinden hem saai doch less is more in dit geval

9 likes

Mijn 183 , is 100 M , screw back saffieren achterdeksel, sandwich dial, 45 mm, Panerai OP XI (base movement ETA 6497/2) en ik ben er erg blij mee :heart_eyes:

15 likes

Vond ik ook wel. En ware het niet dat de prijs zo goed zat, had ik allicht een zonder secondewijzer gekocht. Intussen heb ik mijn kar volledig gekeerd en merk ik dat ik die secondewijzer nog wel vaak gebruik.

8 dagen power reserve zou wel gemogen hebben :sweat_smile:

Even een update over het debacle met de PAM 190 van Chrono24. Na aangifte in Nederland en Duitsland bleek de Duitse politie een concrete verdachte - niet zijnde de verkoper - op het oog te hebben. Op verzoek van de Duitse politie heb ik hen de doos met verpakking toegestuurd voor dactyloscopisch onderzoek. Het heeft een tijd geduurd maar uiteindelijk heb ik een volledige refund ontvangen van Chrono24.

Nu weer op zoek naar een mooie full set PAM 190…

17 likes

Super fijn zeg!

mooie band

1 like

Phoe hé. Blij voor je dat je hier goed vanaf ben gekomen. Al zal het je best wel een paar uur slaap hebben gekost.