Panerai Only II

Voor mij persoonlijk is met name de lug to lug afstand bepalender dan het formaat.
Het verschil tussen 44 en 47 mm lug to lug afstand is niet zo groot.
Ik zou als ik jou was zou ik even gaan passen.
Dan weet je zeker of je het mooi vindt staan op jouw pols.
Is ook persoonlijk.

4 likes

Zeker persoonlijk maar de lug to lug van de 47mm vs de 44mm is volgens mij zeker ook 3mm langer. Ik dacht 56/57mm.

De 44mm 1950 case zit rond 53mm en de 42mm 1950 case zit rond 51mm

De bettarini case draagt mijn inziens iets kleiner.

Echter de enige echte maatstaf is passen!

Diameter maakt inderdaad niet heel veel uit. Het gaat ook om de hoogte van de kast. Ik heb de 320 gehad, 44 mm maar met een hoge 1950 case. Die vond ik voor mijn 18 en een beetje pols veel te groot, terwijl de 47 mm platte Radiomir-kast van de 449 en de 44 mm bettarini kast van de 390 perfect passen

5 likes

Die 390 past jou niet zo lekker vermoed ik. Pb me maar🥳

3 likes

9 likes

Haha. Nou, hij bevalt eigenlijk nog wel ;-). Maar als je m een weekje wilt lenen, be my guest

1 like

Incoming voor de 449

7 likes

16 likes

echt fantastisch mooi. De Pam683 zie ik. Die gaat op mijn wishlist…

Draag je hem ook met andere banden dan de rubberen? Ben wel benieuwd naar de Pam683 op leer (bruin, zwart)

Altijd houden (of in elk geval wachten totdat ik uitgespaard ben) :slight_smile:

helaas…

5 likes

Sorry. :nerd_face:

3 likes

Ik doe ook ff mee . Santoni my Colour en de Pam 915

9 likes

Mijn favoriete merk en zeker als ze voor de helft van de prijs te vinden zijn, tot nu toe 7 van de 8 keer gelukt (nummer 8 was maar een magere 35% korting). Ben in overweging om een Santoni + horloge Only te beginnen maar heb niet genoeg horloges :sweat_smile:

2 likes

Aangezien jullie het ook over de 390 hebben, dit is dus de case van de 44mm luminor? Die pas ik wel redelijk goed. Ik heb de 422 en 372 gepast en gek genoeg blijven de lugs nog wel binnen mijn pols. Maar in mijn herinnering was dat op het randje van clownesk. Ik heb dunne onderarmen en ook geen grote handen. Dat helpt ook niet.

De luminor kast vind ik mooi, maar minder mooi dan de 1950. Ben dus vooral benieuwd of de 44mm 1950 case goed past. En ik ga nu even googlen of de 233 platter is dan de 270. Dat zijn volgens mij de enige 2 modellen met de 1950 case in 44m én doomed saffier (plexi zou ook mogen). Of zie ik nog opties over het hoofd?

De 233 heb ik lang gehad. Ik vond dat echt een ontzettend fraai horloge. Bij mij paste die net. Hij draagt kleiner dan een 312/320.

Er staat er een te koop op het forum, ik zeg passen🤩

De 390 is een 44mm battarini case idd. De 1950 case vind ik iets groter dragen.

1 like

Dat is ook de reden waarom ik zo sta te kwispelen :-).

2 likes

Hier mijn ex op 17cm. Maar zoals altijd zeer lastig te zien en vertekend beeld. Ik vond dat deze prima ging!

10 likes

Enorm vet

Als ik hem zo weer zie denk ik waarom heb ik die weggedaan :sweat_smile: Prachtige pam en deze was in top staat!

1 like

Zelfde case als de 320?

Was wel wat dunner mijn inziens maar vlgs info online zelfde dikte. Ik vond zelf de 312 en de 320 echt te dik en de 233 niet :thinking:

1 like