Panerai Only III (graag bij een foto het PAM No. vermelden voor de leek)

Het is net een grafiek bij me… maar als je het me nu (in dit moment) vraagt… van alles wat ik heb!

Maar afgelopen woensdag was er een Fope evenement waar ik mijn witte Daytona droeg met een wit linnen blouse. Dat was een ander moment :grimacing:

En als je me nu vraagt te kiezen tussen die twee kies ik de Panerai als one watch. Die heeft alles en meer t.o.v. de Daytona. Stoerder, vele malen exclusiever, praatstuk waarbij het over de liefhebberij gaat, gewoon te koop, geavanceerder uurwerk, banden wisselen (origineel), en je loopt er relaxter mee rond als dat een issue zou zijn.

Gewoon een vervelende hobby die horloges :joy:

6 likes

Volgens mij zijn er ook best wat “Panerai only” dragers hier, die geen tot weinig andere merken hebben. Zou dat bij Panerai wat meer het geval zijn dan bij andere merken?

Ik heb nu al bijna een jaar of 10 mijn 312 en daarnaast soms (tijdelijk) iets anders gehad, maar dat flipper ik dan altijd weer. Die Pam is echt een blijver voor het leven. Dat heb ik met Rolex/Omega nooit gehad.

5 likes

Ik heb geen idee of dat bij Panerai meer het geval is dan bij andere merken. Wel een interessante vraag… daar zal ik eens op doorgaan bij wat mensen :nerd_face:

Ik merk wel in de tijd dat ik met horloges bezig ben mensen makkelijker kan enthousiasmeren voor een Omega, Breitling en Rolex dan een Panerai of Blancpain. En aan mijn enthousiasme kan het niet liggen :sweat_smile: Ik mis alleen nog een Polo, jasje en petje (met Panerai erop) om als realtime ambassadeur door het leven te gaan :rofl:

Nee zonder gekheid. Wat ik vaak hoor is maat en prijs. Maat is geen discussie, ga passen en je zult het merken… daarnaast start het bij 38mm! En voor elke beurs is er een mooie PAM :sunglasses:

8 likes

Ik begin hier ook weer langzaam op te warmen voor een Panerai. Wel een Luminor of Submersible (nog niet eerder gehad) dit keer.
Fijne dag mannen en geniet van Moederdag

3 likes

Lekker!

2 likes

Ik heb de afgelopen 20 jaar eigenlijk altijd wel een Panerai gehad.

Als ik echt maar 1 horloge mag kiezen dan zou het voor mij een Panerai zijn. De afwisseling met de banden is gewoon erg prettig.

16 likes

Wat vinden de Panerai kenners hiervan?

3 likes

De week starten met de :three::three::one::two:

15 likes

een cappuccino

11 likes

Persoonlijk zou ik naar een netter exemplaar op zoek gaan. Op Chrono worden er best wat aangeboden die er een stuk beter uit zien. Je betaald iets meer; maar dan krijg je wel een veel mooier horloge. Maar nogmaals dat is mijn mening. Even los van het feit dat ik snap dat de prijs aantrekkelijk is. Rijst wel nog de vraag hoe het met het serviceverleden van het horloge zit?!? Een service zal rond de € 600,00 zitten zonder het opmaken van de kast.

2 likes

Een met @MannetjeMar :arrow_heading_up:. Vind de case er ook niet zo mooi uitzien. Best wat krasjes en butsjes terwijl ie aan de andere kant best (maar niet strak) gepolijst lijkt. Zie bv de crownguard. Al kunnen foto’s en het licht wel vertekenen. Maar voor dit geld of ietsje meer heb je idd een beter exemplaar

1 like

Een 111 blijft ook iconisch. Deze heeft een painted dial: Panerai Luminor Marina PAM00111 F-series • 🇳🇱 2003 • zeer goede staat - Wrist Candy Watches - Your "go-to watch guy" since 2018

Dit zou ook wat zijn idd met die Swatch hype :joy::joy:

5 likes

Marina is incl. kleine seconde subdial.

3 likes

Mijn god! Dat zou me toch wel pijn doen :mending_heart:

2 likes

Dat ben ik niet met je eens… Zie:

Het lijkt me meer een esthetisch dingetje al dan niet gecombineerd met een specifieke uitgave?!?

8 likes

Volgens mij klopt het in de regel wel. Marina aanduiding is in elk geval altijd met een secondewijzer. Er zijn geen “base” uitvoeringen met de aanduiding Marina. Maar heel soms laat Panerai bij een uurwerk met secondenwijzer “marina” weg. Ik denk om esthetische redenen

2 likes

Mooi is ie hè? :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

@SalvatoreB en @MannetjeMar bedankt voor het meedenken. Dat helpt oprecht.

Ik was vandaag naar de huidige collectie aan het kijken en deze twee horloges vind ik ergens (met de nadruk op ergens) wel in lijn met Panerai.

Momenteel zijn er 2 modellen die eruit springen voor mij:

Een witte plaat zou een toevoeging zijn aan de collectie en is heerlijk te combineren met banden en lekker fris. De zwarte plaat met bruin leren band voelt voor mij dat wel aan als een Panerai zoals die bedoeld is.

7 likes

:coffee: en de :three::three::one::two:

10 likes