Panerai Only III (graag bij een foto het PAM No. vermelden voor de leek)

een cappuccino

11 likes

Persoonlijk zou ik naar een netter exemplaar op zoek gaan. Op Chrono worden er best wat aangeboden die er een stuk beter uit zien. Je betaald iets meer; maar dan krijg je wel een veel mooier horloge. Maar nogmaals dat is mijn mening. Even los van het feit dat ik snap dat de prijs aantrekkelijk is. Rijst wel nog de vraag hoe het met het serviceverleden van het horloge zit?!? Een service zal rond de € 600,00 zitten zonder het opmaken van de kast.

2 likes

Een met @MannetjeMar :arrow_heading_up:. Vind de case er ook niet zo mooi uitzien. Best wat krasjes en butsjes terwijl ie aan de andere kant best (maar niet strak) gepolijst lijkt. Zie bv de crownguard. Al kunnen foto’s en het licht wel vertekenen. Maar voor dit geld of ietsje meer heb je idd een beter exemplaar

1 like

Een 111 blijft ook iconisch. Deze heeft een painted dial: Panerai Luminor Marina PAM00111 F-series • 🇳🇱 2003 • zeer goede staat - Wrist Candy Watches - Your "go-to watch guy" since 2018

Dit zou ook wat zijn idd met die Swatch hype :joy::joy:

5 likes

Weet iemand hier waarom het woord “marina” soms wel en soms niet op een Luminor wordt gezet? Is dat omdat die bepaalde specs of uiterlijke kenmerken heeft?

1 like

Marina is incl. kleine seconde subdial.

3 likes

Mijn god! Dat zou me toch wel pijn doen :mending_heart:

2 likes

Dat ben ik niet met je eens… Zie:

Het lijkt me meer een esthetisch dingetje al dan niet gecombineerd met een specifieke uitgave?!?

8 likes

Volgens mij klopt het in de regel wel. Marina aanduiding is in elk geval altijd met een secondewijzer. Er zijn geen “base” uitvoeringen met de aanduiding Marina. Maar heel soms laat Panerai bij een uurwerk met secondenwijzer “marina” weg. Ik denk om esthetische redenen

2 likes

Mooi is ie hè? :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik heb net even een snelle scan gemaakt op watchlounge en het lijkt erop dat je gelijk hebt. Met uitzondering van enkele “heritage” modellen en modellen met speciale complicaties hebben alle marina modellen een kleine seconde.

Nogal!! Zeer benieuwd hoe die tabacco plaat er in het echt uitziet.

2 likes

@SalvatoreB en @MannetjeMar bedankt voor het meedenken. Dat helpt oprecht.

Ik was vandaag naar de huidige collectie aan het kijken en deze twee horloges vind ik ergens (met de nadruk op ergens) wel in lijn met Panerai.

Momenteel zijn er 2 modellen die eruit springen voor mij:

Een witte plaat zou een toevoeging zijn aan de collectie en is heerlijk te combineren met banden en lekker fris. De zwarte plaat met bruin leren band voelt voor mij dat wel aan als een Panerai zoals die bedoeld is.

7 likes

:coffee: en de :three::three::one::two:

9 likes

Ik denk dat je daar je dilemma perfect omschreven hebt! Daar heb ik niets aan toe te voegen :sunglasses: Mocht je voor de witte gaan… niet te lang wachten aangezien de zomer voor de deur staat :smiley:

2 likes

Ik heb genoeg zomerse horloges en geen haast en dit is zeker het dilemma :rofl:.

Ik moet zeggen dat dit model me ook wel bevalt:

Toch een automaat en de 1950 kast. Ik zou hier dan een cognac kleurige band bij kunnen halen en dan is ie meer zoals ik het zou willen.

3 likes

Beetje deze vibe :thinking:

Tof :sunglasses:

13 likes

Heel benieuwd wat het gaat worden. Veel succes met de keuze. En ja, gaaf die witte. Ook met groen. Paste een tijdje geleden deze zomerse Radiomir. Die spookt nog steeds wel door m’n hoofd:

15 likes

Ja, erg lekker die witte Rad…maar de blauwe Rad mocht er ook wezen (zeker icm de band)

14 likes

Kan nog wel even duren, maar het nadenken erover is al leuk!

Even een poll voor de sfeer!

• Wit
  • Zwart
0 stemmers
3 likes