Dat is de 372. 47mm met een gepolijste kast. In de huidige line up vergelijkbaar met de 422… zeg maar de shiny grote broer van mijn 1628 ![]()
Vraagje ter verificatie: voor banden wisselen heb ik een 1,4 schroevendraaier nodig?
Daar is zo’n winkel toch voor. Ook als ze het boutique noemen…
Als het goed is hebben ze boven de boutique een Panerai museum dat toegankelijk is. Om boven te komen moet je er wel ff naar vragen als je in de store bent
![]()
Nu een paar weken in bezit een Pam 01321
Dit bandje gekocht match met de blauwe kleur van de seconden wijzer.
Gents, ik zag een advertentie in het blauw van een rubbere strap (made in austria?).
Het viel me op dat deze geen stukje rubber naast de keeper heeft, om de keeper op z’n plek te houden.
Weten jullie of Panerai dit later heeft geintroduceerd?
Dat is de mijne dus. Trust the seller ging hier wel op, de verkopende partij aan mij is niet iemand die nep in huis had gehaald.
100% zekerheid en duiding ben ik geen expert genoeg voor, ik vermoed een oudere versie. Made in austria komt iig voor op panerai bandjes, daar was ik wel achter.
Hoi allemaal,
Al een poos lees ik hier mee en geniet ik van allemaal mooie klokjes. Na een poosje gespaard te hebben ben ik op zoek naar uitbreiding van de collectie. Lang nagedacht over een bijvoorbeeld een IWC, maar komt telkens weer bij Panarai uit. Toch een beetje een jongensdroom. Mijn vraag aan jullie kenners, zijn er dingen waar ik op moet letten? En ik ben benieuwd naar de pasvorm, ik heb een pols van bijna 18cm, zouden jullie voor de 42 of 44 milimeter gaan? Of toch een radiomir van 45?
Ik ben benieuwd!
Denk dat je met jouw 18cm pols al deze maten mooi kunt hebben. Succes!! Luminor en Submersible zijn iets bulkier qua model. De Radiomir is daarentegen wat slanker.
Dat kan allemaal. Stukje persoonlijke voorkeur uiteraard… maar 44 of 45 zal wat mooier staan. Maar dat is dan weer mijn persooonlijke mening. 47 mm kan uiteraard ook nog
Ga eens lekker passen bij je lokale AD. Of bij de boutique in Amsterdam. De keuze is daar in ieder geval reuze. Ook in Eindhoven hebben ze best een ruime collectie. Alleen daar geen 47mm.
Denk dat het in ieder geval een ouder model is gelet op de vroegere standaardmaat van 115/75 (die is nu 125/75). Of er toen ook verbredingen opzaten weet ik niet
Ik vind de uitstraling van de kasten en materialen en wijzerplaten meeste verschil maken. Ik had een radiomir 1940, maar vond die uiteindelijk wat te glimmend naar m’n smaak. De wijzerplaat was echter
Die staat nog te koop bij bare watches, geweldig horloge. Micro rotor ook, 42mm en dus mooi niet te gek groot.
Maar eigenlijk moet je beginnen met welk van de drie modellijnen het meest aanspreekt.
Ik zoek er een beetje het ruige in, vind de matte kasten en zwarte kasten het gaafste.
Bedankt voor de reacties zover. Ik dacht aan een luminor. Mijn voorkeur gaat uit naar een blauwe wijzerplaat. Radiomir of Luminor sta ik beide nog voor open. Ook omdat ik nog niet helemaal weet of het stoer of meer classy moet worden… Een sandwich dial is de enige echt hele harde eis. ![]()
Staat een hele mooie en redelijk betaalbare radiomir in het blauwe hier
Ik vroeg me nog af: hoe komt het dat die p-day er nog is? Die hele Paneristi online gemeenschap is er toch niet meer? ![]()
Een 619 of 620 is ook leuk dan en met de 1940 kast heb je beetje radiomir en beetje Luminor
Vraagje. Ik koekeloer wat rond op C24 en zie voor de PAM00914 verschillende dozen die geleverd worden bij dit horloge. Wat is gebruikelijk bij Panerai?
Die zien er inderdaad uit als mooie middenweg, bedankt voor de tip!

