Panerai Only

The Brooklyn Bridge. Mooi verhaal! Voor wie het verhaal niet kent, wel een aanrader te lezen. Inclusief de “conspiracy theory”.


:joy:

2 likes

Panerai art :stuck_out_tongue_winking_eye:

18 likes

Vandaag een beetje aan het rommelen en dat met een stevig horloge om:

9 likes

Mooi ding man!!

Ik heb vandaag lekker in de tuin gewerkt met zijn kleine broertje :slight_smile:

7 likes

Van jou ook; de classic!!
:blush:

1 like

Beide heel gaaf maar ik vind een matte afwerking toch beter passen bij een Submersible.
Blijven wel gave horloges in welke uitvoering dan ook.

Vind de 243 met name mooi door zijn 1950 kast. Volgens mij de enige submersible met die kast, maar kan het mis hebben.

1 like

yep ik ook.
Lijkt me ook een stuk lastiger om die kasten te produceren.


2 likes

Die onderste is idd een 1950, ook erg mooi.

Oké zeg het maar …

1 like

Met crownprotector!

Radiomir!

Links!!

Links!

Luminor :+1:

Geen van beide. :slight_smile:

1 like

Iemand een idee wat een rubberen Panerai band waard is? Of nog iets waard is :slight_smile:

Afhankelijk van de staat natuurlijk en welke band is ook bepalend.
Staan er wel te koop, dus dat kan je als graadtmeter nemen.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar toch even een vraag: zijn die dingen niet véél te groot?

OK, dat was wat kort door de bocht. Even wat meer context: ik vind Panerai een boeiend merk. Qua design een beetje een ‘one trick pony’, maar het is wel een goeie trick. Iconische horloges met een mooie geschiedenis, en sinds een tijdje zelfs in-house uurwerken. Maar 47mm? Dat draagt toch niet? Ik ben zelf geen kleine jongen, maar een horloge van 47mm ziet er op mijn pols gewoon komisch uit. Natuurlijk went alles, maar dragen jullie dan ook andere (kleinere) horloges? Ik ben daar oprecht benieuwd naar.

Ik zou graag ooit een Panerai aanschaffen vanwege het design en de historie, maar ik neig dan naar bv. een Radiomir 620 (42mm). Eigenlijk zou ik liever een Luminor willen, bv. de 560, maar die vind ik met 44mm eigenlijk al te groot. Maar dan begrijp ik weer dat Paneristi zulke uitvoeringen niet als ‘echte’ radiomir of luminor beschouwen (…misschien zoals een Reduced geen ‘echte’ speedmaster is?).

Wie kan hier zijn licht op schijnen?