Panerai Only

4 likes

7 likes

Goed initiatief! Volgens mij zat iedereen in het ā€˜Panerai en zijn bandā€™ draadje :sweat_smile:

Hier helaas nog geen PAM aan de pols maar wel al een tijd in het hoofd. Deze bijvoorbeeld (geweldig, zoā€™n sandwich dial):

10 likes

Zal er morgen ook weer eentje omgespen!

@Chopin; begint verdorie nu wel tijd te worden of niet? Zie ze al vaak voorbij komen in ā€˜Wat zou je willen dragen vandaagā€™

Zeker wel! Van vrijdag t/m zondag normaliter mijn pam!

6 likes

Zoals aangegeven, vandaag deze om:

8 likes

Heerlijk toch dat bolle saffier!

Nou en of! :slightly_smiling_face:

11 likes

Toffe foto! Lijkt zo nog boller als het glas van mijn 233šŸ‘Œ

Zeg dat wel! Ik heb een aardige queeste achter de rug inmiddels.

Ik ging kijken voor een Bettarini case met base plaat: in 44mm te groot voor mijn pols, in 40mm niet mijn ding

Toen de 1950 cases in 42mm ontdekt. Die pasten prima en vind ik qua kastvorm erg mooi! Maar a. flink duurder b. de nieuwe modellen (1392, 1535, 1537) hebben fauxtina en een blauwe secondenwijzer die ik niet mooi vind en c. de oude modellen (392, 535 en 537) zijn 18mm dik. Niet ideaal als je 90% vd tijd een overhemd draagtā€¦

Dan dus maar de Rad 1940 42mm geprobeerd (574). Paste prima maar hij voelde niet meer als een Panerai.

Na wat googlen ontdekte ik dat de traditionele Radiomirs een korte lug to lug hebben en daardoor niet dragen als 45mm. Sindsdien verschillende modellen vergeleken, waarbij de 183 nu de voorkeur heeft. De 609 8 days leek me ook mooi maar die heeft helaas geen echte sandwich dial. De 183 dus!

Heb echter nog geen 45mm Radiomir gepast; spannend of ik de maat inderdaad kan hebben. Ga er binnenkort eens een proberen, daarna horen jullie weer van me!

EDIT: jullie tips en gedachten zijn natuurlijk zeer welkom!

EDIT 2: nee, op de foto lijkt het misschien van niet maar die 44mm Luminor is echt te groot! :wink:

6 likes

De radiomir is erg mooi en vind de 45mm het mooist, wellicht omdat ik die nu eenmaal gewend ben.

Ben benieuwd hoe die staat, maar als de 44mm te groot zijn,ā€¦ dan betwijfel ik of de 45mm Radiomir je zal bevallen om je pols. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk en altijd leuk om even te passen.

Een van de mooiste, blijft toch wel de 210 en Ć©Ć©n van de weinig Paneraiā€™s die ik mezelf nog wel een keer zie kopen.

Zelf overigens nog steeds blij met mijn 292:

Een vriend van mij heeft de 47mm Firenze,ā€¦ in het echt toch ook een erg mooi horloge, maar ook voor mij te groot.

Kortom er zijn veel mooie Radiomirā€™s; Happy hunting!

7 likes

Al geruime tijd zeer tevreden over mijn PAM 183. Bovendien leuk om te ervaren dat op HF meetings men positief verrast is over de draagbaarheid van deze Panerai op bescheiden polsen als ze hem eenmaal hebben omgegespt. Gewoon passen dus en je bent om :slight_smile:

10 likes


Heb zelf aardig wat Luminors gehad in 44mm en heb nu de Radiomir 210 (45mm). Ik vind deze mooier om de pols ziitten en toont iets kleiner, maar dat kan ook door de bredere band komen :wink:

6 likes

Vind ik een pracht horloge :heart_eyes: ā€¦ Ik twijfel alleen aan de bandaanzet met de schroefjesā€¦:thinking:
Zag deze laatst :

Screenshot_20181201-112100

Geen idee hoe die lug precies vast zit ?.. klem je m door vast te schroeven of zit ie ingesloten (bedoel dat de schroef bijv. in een uitholling gemaakt in de zijkant valt).

Als ie te vast komt te zitten door of te hard aan te schroeven of vuil en oxidatie krijg je m zeer lastig weer los lijkt me zo ā€¦

1 like

Dank je! De schroefjes vallen in een uitsparing en ik moest ze vrij diep er in drukken voordat ik de schroefjes verder kon aandraaien. Lijkt op de foto of hij er niet in zit idd.

2 likes

Thnx :+1: Ziet er toppie uit met die o-ringen ! Geen rammels en geen vuil ! Netjes!

Die schroef op de foto lijkt mij stukgedraaidā€¦ waarschijnlijk met een te kleine schroevendraaier gedaan :sob:

1 like

Dat is idd vaak het probleem, dat men verkeerd gereedschap gebruikt; zonde!
Ik zie dat ook vaak bij platte schroevendraaiers. Dat ze afgeslepen punten gebruiken ipv.

1 like

Vraag het me ook af. In theorie draagt hij wat kleiner, zoals @anon94081762EV ook aangeeft, maar ik moet het gaan zien.

De 210 vind ik ook mooi maar ik vind het denk ik fijn om te zien dat het horloge loopt, zowel vanuit praktisch oogpunt als vanwege mijn ā€˜connectie met het horlogeā€™ als het op mijn pols zit. Ik vind het mooi om te kunnen zien dst er in die kast iets bijzonders gebeurt met allerlei miniradertjes waardoor ik de tijd kan aflezen. Iedere gek zn gebrekā€¦

292 is zeker een topstuk! Leuk, met die bemande torpedo erop.

@Cricket33 erg mooi horloge en fraaie band zit er ook op!

Heeft niemand last van die (vrij forse) kroon?

2 likes

The PIG, mooi ding idd: