Panerai Only

Advies gevraagd twijfel tussen aankoop PAM 001 Firenze en de PAM 292, wie kan wat vertellen over de PAM 001, wat is een ‘betere’ aankoop mbt waardestijging/behoud. Ben nieuw mbt Panerai, zo wees geduldig met me;)

Dat zijn wel heel verschillende horloges. Alleen al luminor vs radiomir en zilver vs zwart. Lastig te zeggen wat meer waarde houdt. De 00001 is denk ik meer een klassieker en zilver is gewilder dan zwart. Zou gewoon kiezen wat je mooier vindt!

1 like

ok bedankt, klopt het dat de radiomir meer populair is dan de luminor?

Het is zoals @Trinacria zegt een beetje appels met peren vergelijken: het zijn twee verschillende modellen. Ik zou voor de 001 gaan, maar dat is persoonlijk. Ik vind de Luminor een mooier model, met de kenmerkende kroonbeschermer. Daarnaast is 001 een van de ‘hardcore’ modellen van Panerai, die overigens niet meer worden gemaakt.

1 like

Helemaal eens. Denk overigens dat de Luminor inderdaad populairder is dan de Radiomir (alhoewel het ooit met de Radiomir is begonnen)

1 like

het gaat om de PAM 0001 Firenze limited edition…wat is een redelijke prijs voor een niet gedragen horloge van deze serie?

Wat je er voor over hebt, maar ergens rond de 6,5k. Meer zou ik er niet aan uitgeven als ik deze zou willen.

Zou eens zoeken naar een mooie 111. Is zeker te krijgen rond de 3800. Heeft alles wat een klassieke Paneria nodig heeft. Open achterzijde, sandwich, luminor en marina dial :wink:

4 likes

Zou ook eerder mijn keuze zijn! :+1:

1 like

Op verzoek van @Bidle, hierbij nog een paar foto’s van mijn nieuwe ABP-banden :wink:

c3104cb0b70556db71da2efd8b93c32b1d74442f_1_375x500

3 likes

Zijn maar 159 van gemaakt, vragen ze nu rond de €8k voor :frowning:

1 like

Mooi, heb ze hier echt nog niet voorbij zien komen.
De bruine is echt heel mooi gelukt, met name op de wrist-shot! :+1:

1 like

Zal ze idd in dat andere Panerai-topic hebben geplaatst…

1 like
1 like

Sorry, niet gezien, maar nogmaals; erg mooi! :+1:

Ik volg dit topic al geruime tijd en zie, dat je er al enige bezit. Hoeveel in totaal???
Ik wil er misschien nog één aanschaffen, kun je me misschien een goeie tip geven.
Natuurlijk zijn smaken verschillend, maar ben toch benieuwd.
Wie heeft er nog meer dan één Panerai??
Dit is de mijne…

5 likes

372 op een heerlijke comfortabele DStrap :wink:

11 likes

Op Diaboliq strap.

5 likes

Blijft toch elke weer even wennen als ik hem zo voorbij zie komen. Toch heeft het ook wel iets! :+1:

1 like

Om eerlijk te zijn, hij lag bij hem al in de prullenbak omdat hij er niet achter stond :slight_smile:
Mijn keuze ik wilde hem graag zo … De band bedoel ik :slight_smile:

1 like