Panerai Replica (de verleiding was te groot)

Op vakantie in Turkije was de verleiding toch te groot. Ik heb een replica Panerai gekocht.
Luminor Panerai Automatic met gangreserve. Iets betere kwaliteit dan gangbaar, hij is bijvoorbeeld waterproof.
Natuurlijk loopt hij niet op tijd. Een paar minuten per etmaal te snel.
Dit is dus een mooie gelegenheid om eens zelf een automaat open te schroeven zonder risico.
Ik durf dit met mijn orginele automaten namelijk niet zelf te doen.

Is er iemand die mij simpel kan uitleggen of het automatisch (zwitsers) uurwerkje van zo’n replica af te regelen is zodat het beter op tijd loopt?

Dit is mijn eerste bericht op dit forum dus voor ‘vloeken in de kerk’ met betrekking tot een nep-horloge bij voorbaad mijn excusses!

Met groet, GEJO

te snel lopen is eenvoudig te verhelpen bij dergelijke horloges. Je hoeft er zelfs de kast niet voor open te maken.

Gewoon een flinke beuk met een hamer erop geven & het te snel lopen is verholpen :wink:

Groet
Mark

PS - foto’tje in de categorie “voor & na” is natuurlijk welkom…!

Ik wil geen voorspelling doen, maar je haalt je wel wat op je hals met deze eerste mededeling.

Beter afregelen moet mogelijk zijn, maar welke horlogemaker wil er gaan sleutelen aan een ‘replica’ o.k.a. Nepper :slight_smile:

This will do the job:)

Genoeg mensen op het forum die je willen helpen;)

Sorry maar de meerderheid is echt tegen nep…

Toch welkom op het forum en hoop dat je ook andere echte horloges hebt.

Beste MarkV, hcptdg, Misha,

Dank voor jullie snelle reaktie.
Mocht ik jullie advies opvolgen, hoe zit het dan met de garantie?

Dank ook voor het woord van ‘welkom’.

Over neppers had ik geen andere reactie verwacht.
Onder jullie nog liefhebbers van russische horloges?

gejo Schreef:

Dank ook voor het woord van ‘welkom’.

Over neppers had ik geen andere reactie verwacht.
Onder jullie nog liefhebbers van russische
horloges?

Je bent zeker welkom hoor, beschouw dit maar als een beginnersfoutje:P

Zeker een liefhebber van Russische horloges. De russen hebben ondertussen al veel goede/mooie horloges gemaakt voor een goede prijs. Op het moment heb ik geen Rus in mijn bezit maar wil nog steeds een Strela kopen. Wat voor een Russisch horloge heb je?

Na drie jaar in Rusland gewoond te hebben…


(“vliegende tank”)


Buran “limited edition” van 999 stuks… Tja – waarschijnlijk nog volop verkrijgbaar.

Natuurlijk niet te vergelijken met euh… bijvoorbeeld iets als:

Maar, de jongens van de “eerste uurwerkfabriek” in Moscow zetten er tenminste hun eigen naam op :slight_smile:

Groet
Mark

Beste MarkV

Hoe voeg ik een plaatje toe?

Mogen mensen gewoon “replica’s” maken zonder dat er copyrights of trademarks worden geschonden? Ik krijg net een of andere mail binnen met een link naar een site die allemaal fakes verkoopt. kunnen fabrikanten geen gigantische schadeclaims doen tegen dat soort figuren??

zo:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Een website is zo uit de lucht maar de eigenaar kun je niet zomaar vinden, de plek waar de server staat is meestal niet de plek waar de misdadiger zit. Het heeft vrijwel geen zin om daar achteraan te jagen. Daarbij, waarom een eigen website maken als Marktplaats je ongestoord je gang laat gaan met imitatie? Al mail je MP erover, ze doen er niets aan, ze halen meestal de advertentie niet eens weg onder het mom van “wij zijn geen experts dus weten we niet wat echt is of nep”. Neem er een prepaid telefoon bij en je bent in business.
Ik hoop niet dat ik mensen nu op verkeerde ideeën breng :smiley:

Mijn beste,

Lees onderstaand gedicht en je hoort er helemaal bij.

Mensen:

De mensen, ze hebben van alles
‘n huis en ‘n dorp en ‘n stad
en koffie, kroketten en broodjes
‘n goudvis, ‘n hond of ‘n kat

‘n pak en ‘n jurk en ‘n hoedje
er pruttelt ‘n pan op het gas
‘n biefstuk, patat en ‘n toetje
‘n lekkere stoel en ‘n glas

‘n spaarpot, ‘n bank of ‘n knippie
‘n brommerd, ‘n auto, ‘n fiets
maar as de mensen geen originaliteit hadden
geloof me dan hadden ze niets.

Orologio Signaturis Temporis (tu)

Hartelijk welkom op dit forum!

Enne… Ook ik heb jaren geleden in Turkije een nepper gekocht. En nog wel een hele slechte Tag Heuer Targa Florio. Hij ligt nu ver weggestopt in een kast en ik draag 'm ook nooit. Ik had toen nog geen ‘echte’ horloges en kon de verleiding niet weerstaan…

Maar wat ik nu wel eens wil weten: heeft nu echt NIEMAND op dit forum dezelfde zonde begaan? Kom op mannen, wees een VENT en laat het ons eens weten. Wellicht kunnen we een hele leuke verzameling neppers bij elkaar krijgen en die met het gereedschap van Mischa te lijf gaan. Of leuker nog: doneren aan de schietvereniging :smiley: Mijn nepper wil ik bij deze inbrengen…

Mick

Ik heb mijn replica Breitling voor destructiedoeleinden aan Lucien gegeven.

Zie ook: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,48619

Groeten,

Stefan

Ik heb al jaren zo’n 12 neppers in mijn collectie , o.a. een paar Pateks en een paar Breguets.
maar in mijn munten verzameling heb ik ook wat valse munten , en ook wat vervalste postzegels,
in iedere verzameling horen wat mij betreft wat nepperts aanwezig te zijn, al is het maar om
het verschil te kunnen laten zien.
allemaal bewust gekocht als referentie materiaal , en niet beschikbaar voor de schietsport :slight_smile: of om te dragen.

groet, André

Nee, echt geen neppers…geen behoefte aan.

Goed verhaal! Zo zie je maar: neppers kunnen toch nog van pas komen… :smiley:

In '85 heb ik van mijn vader eens een Rolex Subnep gekregen met een quart zuurwerkje. Had hij gekocht in Singapore of Indonesië. In '86 heb ik het zelf nog eens geprobeerd in Chinatown in New York, maar dat was ook al niks.

Daarvan heb ik 2 dingen geleerd:
1 - Nep is lelijk (althans degene die ik had) en slecht (want na een paar weken al helemaal dof)
2 - Er gaat niets boven het origineel. Het duurt effe, want gevoelig duurder, maar nu bezit ik alleen echte Omega’s, Sinn, etc.

Natuurlijk hebben de meesten hier ooit een nep gehad . Zelf , verschillende , waarvan de Panerai er kwalitatief er wel bovenuit steekt, loopt nl nog steeds correct ( zelfde regio als mijn echte Omega … om te zeggen … ) . Bijregelen is eenvoudig want de binnenwerken zijn eenvoudig . Normaal zal je een schroefje zien met een + en een - erop , hieraan regelen maakt de horloge sneller of trager .

Ik heb al diverse keren met zo’n apparaat in m’n handen gestaan, maar ik kan het niet. Iets weerhoudt mij ervan om een replica te dragen. Hoewel de horloges op zich vaak best aardig zijn. Het zou voor mij ook een minder groot probleem zijn als er geen merknaam op zou staan.
Groet
Harald