Panerai Replica (de verleiding was te groot)

Dank je pyros,

ik ga op zoek naar dat schroefje ondanks de hele discussie hierboven. (waarvoor overigens dank want dit zegt iets over de kwaliteit van dit forum)

Natuurlijk hebben we allemaal wel eens een nepper in handen gehad. Maar als liefhebber ga je uiteindelijk toch voor echt. Ikzelf ook maar E 5.000,- tot E 10.000,- voor een echte Panerai ga ik voorlopig niet uitgeven (liever mijn keuken verbouwen). Zo gaat dat ook in mijn vriendenclubje van horlogefanaten. Allemaal zijn we verzot op horloges. Zo’n liefhebberij moet leuk blijven dus Russische horloges zijn populair. Mechanisch, veel functies, exotische vormgeving en bovenal betaalbaar. Verder zijn er nog genoeg echte merken met historie die ook betaalbaar zijn. Een uitschieter in mijn clubje is E 1200,-.

Sinds ik vorige week kennis maakte met dit forum heb ik bijvoorbeeld de Seiko Monster ondekt. Geweldig klokje. Kende ik nog niet. Meteen een besteld voor maar E 175,- met extra zware metalen band.

Maar om de discussie nog even nieuw leven in te blazen. Ik wil van dit forum wel eens wat weten.
Weet je wat ik pas echt nep-horloges vind. Alle zgn. horloges van Hugo Boss, Armanie, DKNY, Mexx. Dit zijn MARKETING horloges waarvoor ze je rustig E 600,- laten betalen terwijl we allemaal weten dat zo’n klokje niet beter of mooier is dan de gemiddelde Festina van E 199,-.

Ook echte nep en het domste van allemaal zijn die modieuze U-Boot rip-offs die al voor E 60,- bij de V&D liggen.

Eerlijk gezegd heb ik dan liever een Panerai van een aardige Turk voor E 50,- dan een vrije keuze uit een van de nep-merken hierboven.

Voldoende voer zo?

Groet Gejo

Eigenlijk geef je het zelf al aan. Ook ik geef op dit moment geen duizenden euro’s uit aan een klokkie (keuzes, keuzes, keuzes…) Maar ik zou me nog maar eens verdiepen in Seiko, want dan heb je het over een echt merk, met eigen manufacture en ook nog eens hele aangename prijzen…

@ Pyros,

Hoezo ‘‘natuurlijk’’…? Waar haal je die wijsheid vandaan?

gejo Schreef:

Ook echte nep en het domste van allemaal zijn die
modieuze U-Boot rip-offs die al voor E 60,- bij de
V&D liggen.

Wat dacht je van de prijzen van de echte U-Boats? Nieuwe collectie
http://www.u-boatwatch.nl/dut/products/by-category/11/
al gezien? 1.000 tot 3.000 eurootjes voor zo’n ding!! Had je een paar jaar geleden zo’n gevaarte niet voor een paar honderd max???

Precies!
Ik ben echt benieuwd waneer de hype over is, dan raken ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt.
Dan worden ze over een paar jaar NOS aangeboden op Marktplaats voor 100,-

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Precies!
Ik ben echt benieuwd waneer de hype over is, dan
raken ze die dingen aan de straatstenen niet
kwijt.
Dan worden ze over een paar jaar NOS aangeboden op
Marktplaats voor 100,-

Groeten,

Stefan

ik scheer het voor wat betreft de panerai eta modellen gewoon over een kam,…

Sommigen geven het al aan , maar nog velen geven hetniet toe dat ze ooit al eens een nep hebben gehad . De reden , geld … Ik heb ook altijd graag horloges gezien en ettelijke 1000 euros uitgeven aan een horologe is voor veruit de ruime meerderheid toch iets te veel . Je moet ergens beginnen en na een deftig horloge , type Festina , Tissot , Seiko etc ( betaalbaar en goed heb ik het over ) vind je toch steeds die dure heeeeeeel erg mooi . Dan vind je eens een mooie nep en die koop je dan . Uiteindelijk krijg je het dan over je hart om een echte te kopen , want dat is toch nog iets anders , zowel kwalitatief als gevoelmatig .Zo is het bij mij gegaan en ik denk ook bij vele vele anderen .
Armani , de beroemde modeontwerper zeiooit . Ik heb niks tegen nep , dit wil zeggen dat je populair bent en dat mensen je product willen kopen . Tis gratis reclame… Mensen die het echte spul willen en kunnen betalen zullen het toch kopen … en daarin heeft hij 100% gelijk . Als je een nep wil kopen , wil ook zeggen dat je eigenljik een echte wil maar dat je het gewoon te veel geld vind , op dat moment . Wil je dat later nog steeds , dat koop je gewoon een echte ( zolang er kwaliteitsverschil is ) .

Op dit moment (24.5) ben ik op vakantie aan de Spaanse zuidkust (costa del Sol) vanmorgen op de markt heel veel kraampjes met horloges van 6 euro en twee voor 10 Euro. ZOOI !!!

Bij navragen komen DE grote merken boven tafel. Lange, Patekke, Mont Balnc enz. Die horloges hebben alleen de naam maar lijken qua model in de allerverste verte niet op de echte.
Echter ook de Panerai komt na lang wachten boven tafel a raison van 50 Euro em ik moet zeggen, die zien er niet slecht uit. En willen jullie weten of ik 'm gekocht heb? Nee dus! Want als ik dan een nepper koop (tot heden nog nooit gekocht) dan moet ik 'ie er wel goed uitzien en toch op zijn minst erg lijken op zijn grote broer en daar ken ik Panerai dan weer te weinig voor om dat te beoordelen.
Misschien dat ik van Internet een paar foto’s pluk en dan ga ik volgende week die markt weer eens afstruinen.
Ik houd jullie op de hoogte of zijn jullie niet geinteresseerd? nee denk ik dan maar!

Dit is een van de betere Panerai-neppers, volgens mij, maar nog goed te herkennen als nep (als je er een beetje in zit). Ik heb een échte 118, dus de foto’s bij deze advertentie met belangstelling aanschouwd.

http://antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/89170387-panerai-luminor-marina-titanium.html?return=eJwlilEKwjAQBe9SSD%2BTblrBJhTRmywaSGiaLs0Wq%2BLdTfDvzZtBA%2BYTTGezgQFMkx1ud289Mxml5pVckgtuM1NE5CxTVP9EkqfLESdoH3niVfRXEP0tchnvQHUe9Rs0nHWlV6EB%2BnGs2fwsRJjchkHok%2B44MKawL8WtORSpW5qgsd8fHvcxoA%3D%3D&df=1&fta=eNo9jdsOgjAQRP9lE33ulsplNnwL2QRiGosSy00J%2Fy4Q9XEmM%2BcoUiwROWh4hmrUEEkiMgbNoeRzHcv%2BAZbQ4%2B07CTPYWc6thBccJ0XBcpvQ6b15qj9Z0%2Fte735o5RE97Lkrecc5UKfXhsRvqIgE5OvNo7BYPIwc%2FjwzqXEX81vtVcGZSfKMZI0oQK3O1Q7avvWxsSCddoMB0TeP%2F7x%2BAMyeP8I%3D
Overigens schijn je voor het dubbele van deze vraagprijs écht enge neppers te kunnen kopen…

Persoonlijk vind ik neppers not-done. Als je geen geld hebt kies je gewoon een originele maar goedkopere klok. Er is echt genoeg moois te krijgen voor de bedragen die je neertelt voor een nepper waarmee je behoudens in de kroeg níet door de mand valt (200 tot 500 EURO). Als je een ‘groot’ merk zó belangrijk vind dat je er een nepper van koopt ‘voor in de kroeg’ ben je toch een beetje een zielige ‘poser’, vind ik!

Als het dan om het model gaat kan ik bijvoorbeeld een stuk beter leven met een kloon met een andere naam (Invicta, Alpha)… Jatwerk ook, maar er staat tenminste geen ‘valse’ merknaam op.

wat mij aan topic opvalt is dat topics wat over nepperts gaat altijd snel word afgesloten.
blijkbaar is deze neppert toch zo de moeite waard dat er veel tijd aan word besteed.
wel jammer.

Prima toch, ze bestaan nu eenmaal en je hebt goed en slechte neppers. Op een horlogeforum moet je m.i. de ruimte hebben om over dit fenomeen van gedachten te wisselen. Dat is iets anders dan er reclame voor maken. Overigens vind ik de Alpha watches (zie de post van GJ) wel interessant. Ze benaderen het uiterlijk van o.a. Rolex, Omega maar geven niet alleen op de dial, maar ook duidelijk in de avertenties aan dat het niet om die merken gaat. Zijn dit nou ook neppers of gewoon goedkope horloges waarbij men zich bij het ontwerp ‘heeft laten inspireren’ door Rolex en Omega. Ik vind overigens het horloge zoals het door GJ in beeld gebracht is er erg verleidelijk uitzien voor die paar tientjes. En voor alle zekerheid, ik heb een echte Rolex, maar zou er geen moeite mee hebben om voor de grap een Alpha te kopen.

hans cp

Ik vind dit eigenlijk wel een leuk draadje worden. Eindelijk wordt er eens ‘normaal’ gepraat over het fenomeen. En ik denk dat voor iedereen hier duidelijk is dat we bepaald geen liefhebbers zijn van neppers.

In hoeverre zal de horloge-industrie nou last hebben van neppers? Is het niet zo dat de mensen die een écht merhorloge kunnen betalen ook zo’n horloge kopen en de mensen die het geld daar niet voor over hebben of niet kunnen betalen gewoon een neppert kopen. Is het nou echt zo dat de mensen die een neppert kopen in een andere situatie wel een echt merkhorloge hadden gekocht? Ik vraag het me af. Ik heb trouwens verschillende nepperts gehad en tot op heden heb ik er geen nacht minder om geslapen. Ik heb echter wel de keuze gemaakt om nu voor de échte merken te gaan. Waarom…? Omdat ik het geld er nu voor (over) heb. Ik weet zeker dat de nepperts, die niet meer in mijn bezit trouwens, geen invloed hebben gehad op de horloge industrie.

George Schreef:

In hoeverre zal de horloge-industrie nou last
hebben van neppers? Is het niet zo dat de mensen
die een écht merhorloge kunnen betalen ook zo’n
horloge kopen en de mensen die het geld daar niet
voor over hebben of niet kunnen betalen gewoon een
neppert kopen. Is het nou echt zo dat de mensen
die een neppert kopen in een andere situatie wel
een echt merkhorloge hadden gekocht? Ik vraag het
me af. Ik heb trouwens verschillende nepperts
gehad en tot op heden heb ik er geen nacht minder
om geslapen. Ik heb echter wel de keuze gemaakt om
nu voor de échte merken te gaan. Waarom…? Omdat
ik het geld er nu voor (over) heb. Ik weet zeker
dat de nepperts, die niet meer in mijn bezit
trouwens, geen invloed hebben gehad op de horloge
industrie.

is het nu echt zo dat heineken minder winst maakt als ik een kratje heineken bier jat ?

Master-Fan Schreef:

is het nu echt zo dat heineken minder winst maakt
als ik een kratje heineken bier jat ?

Ehhh… ja natuurlijk. Misschien Heineken zelf niet, maar de supermarkt waar je het kratje achteroverdukt uiteraard wél! Dit is dan ook niet te vergelijken met wat George beschrijft.

De cruciale vraag is: Hoeveel mensen waren van plan een echte Breitling/Rolex/Cartier/… te kopen, maar zagen daarvan af omdat ze voor een fractie van de prijs een replica konden kopen? Ik denk dat dat er heel erg weinig zijn.

Het is een beetje zoals met downloaden van software. Dat je ergens Microsoft Office downloadt, wil nog niet zeggen dat je het aangeschaft zou hebben voor honderden euro’s als illegale download onmogelijk zou zijn.

Allemaal slechte voorbeelden… Fabrikanten van neppers kiezen voor het maken van neppers omdat ze weten dat ze het kunnen verkopen. De ontwerpkosten, marketing, historie en opbouw imago zijn immers door de originele rechthebbende betaald.

Waarom zouden ze immers zelf een merknaam starten en horloge ontwerpen, ze moeten dan ook geld investeren en reclame e.d. en dat gaat allemaal van de winst af. Neppers maken is gewoon snel verdienen zonder marktkennis en meeliften op het succes van de rechthebbenden. Het zou streng moeten worden aangepakt want het doet afbreuk aan het originele merk als iedereen ‘die er geen geld voor (over) heeft’ met een nepversie van het origineel loopt…

Je kunt blijven proberen het dragen van neppers goed te keuren, maar ik vind het niet ethisch verantwoord.

Alpha en Invicta (hoewel ik die ook niet zou willen) tonen in elk geval aan dat het ook op een iets nettere manier kan!

Vergelijking is krom: je jat niet van Heineken, daar kun je geen bier kopen n.l.

ik heb niet alles gelezen…maar ik vind het dragen van neppers altijd erg triest …koop als je geen geld hebt gewoon een mooie seiko of zo iets…

oscar Schreef:

wat mij aan topic opvalt is dat topics wat over
nepperts gaat altijd snel word afgesloten.
blijkbaar is deze neppert toch zo de moeite waard
dat er veel tijd aan word besteed.
wel jammer.

Het grote verschil met de meeste topics over imitatie is dat deze heel netjes verloopt en waarom zou je deze dan afsluiten?

Sluiten gebeurt als bijvoorbeeld degene die de topic start op een gegeven moment het onbegrip van het forum niet goed kan verwerken en dat in minder nette bewoordingen probeert te uiten. Of men verwijst naar sites waarop imitatie te koop is of vraag daarnaar. En daar doet Horlogeforum.nl niet aan mee.

Tja, dat kun je wel triest vinden, maar nou de volgende situatie. Je bent jong en weinig centen. Je vindt een bepaald type Panerai gewoon heeeel erg mooi. (onbegrijpelijk, maar smaken verschillen). Je denkt nog niet eens aan status of wat voor uuwerk er in tikt. Je ziet een mooie nepper die je kunt betalen. Let wel, ik praat hiermee de handeling t.o.v. de (armlastige :)) eigenaren van Panerai niet goed, maar je vindt het gewoon zo’n mooi klokkie. Ben je dan een crimineel… Misschien betaal ik ook wel geen hondenbelasting want dure (echte) klokjes gekocht. Ik kan me best een beetje verplaatsen in de schoenen van de Panaraiboef.