Panerai Submersible

Ik ben een enorme Omega fan. Ik ben de gelukkige eigenaar van een Seamaster Diver 300M en van de Speedmaster Moonwatch Professional.

Maar je kijkt als horloge fanaat natuurlijk naar heel veel draadjes op dit forum en naar informatie over de vele verschillende merken horloges op bijv. internet. En ik ben inmiddels een hele grote fan van het merk Panerai geworden. Eén horloge van dit merk in het bijzonder ben ik helemaal weg van. De Panerai Submersible Carbotech™, PAM02616.

Ja, ja ik durf het hier best te zeggen. Ik ben er gewoon verliefd op. :slight_smile:
Maar het zal denk ik mijn leven lang een onbeantwoorde liefde blijven. Niet van mijn kant, hè. Dat mag duidelijk zijn. Struikelblok bij deze liefde is de prijs van dit klokje.
€ 19.300 … Niet op te brengen voor mij. En hij is ook te groot voor mijn pols, denk ik. Maar, mensen lief, wat een schitterend horloge is dit.

Ik heb een moment gedacht om een crowdfunding voor mijzelf als zielige horlogeliefhebber te starten. :innocent: Maar ik zie daar toch maar van af.

Maar waar ik nou heel nieuwsgierig naar ben. Is er hier op het forum iemand die dit horloge bezit? En zou je dan eens wat foto’s kunnen posten en vertellen wat je ervaringen met dit horloge zijn? Daar zou ik heel graag wat meer over willen horen.

18 likes

:smiling_face_with_tear:

4 likes

Hahahaha

2 likes

Vlak de onderhoudskosten ook niet uit :hushed: Een krasje polijst je niet even weg bij dit materiaal. Dan zit je gelijk aan een nieuwe kast, vrees ik

Maar hij is zo mooi.

1 like

Mijn zwager heeft er sinds kort één, en hij is inderdaad echt heel mooi. zal er als ik in de gelegenheid ben een paar foto’s van maken.

1 like

Nee. :upside_down_face: En ik heb het al eerder over afschrijfkanonnnen gehad. Ik vrees dat je hier wel een :100: % winnaar hebt. Wie wil hier nou meer dan 3,5 K aan uitgeven…?

O ik zie een hoop geschrijf “going on”. Tja, wat doe ik hier dan met mijn schoolverlaters-inkomen. :face_with_hand_over_mouth: …op mijn 56ste.

2 likes

Bij sommige mensen speelt geld geen rol, en dan is dit model in carbotech echt wel iets bijzonders

2 likes

Verliefd word je volgens mij op een vrouw.

Ik vind dit meer een horloge.

Horloges in deze prijsklasse moet je echt kopen als je geld over hebt dat echt nergens anders nodig is.

2 likes

Tja, voor mij is het hele merk Panerai een mooi bedachte marketing-venture die best goed is uitgepakt.

6 likes

Dat zeker

1 like

Ik heb de PAM00973 een tijdje gehad. Ziet er enorm gaaf uit natuurlijk. Ook ik heb de Omega Seamaster 300m Diver. De Panerai haalt het bij lange na niet qua ( bouw) kwaliteit bij de Omega. Ik heb hem van de hand gedaan. De bezel zit losjes, heen en weer te bewegen, horizontaal en verticaal op de kast, zonder rond te draaien bedoel ik. Het was er eentje uit 2022, maar liep niet bepaald op tijd. Toch blijven de looks ook mij wel trekken, maar of ik dan een verstandige keuze zou maken door er opnieuw één aan te schaffen? Ik weet het zonet nog niet.

3 likes

Klinkt als een echt Italiaan :joy:

3 likes

De pam 002231 Carbon 42mm list 17K werd aangeboden door handelaar nieuw 12K. Idd een afschrijving van je welste. Uiteindelijk kon ik hem ruilen met mijn SeaDweller 16600 met gesloten beurzen. Ik heb het niet gedaan. Het Carbon voelde o.a. niet goed om de pols. Ook bij het semi inhouse uurwerk had ik wat bedenkingen.
Kortom, het merk intrigeert mij ook, maar krijg je waar voor je geld?… en Carbon, tja dat krast niet, maar scheurt of breekt.

1 like

IMG_4301

Ik vind deze ti sub van @H47 toch wel n icoon.

5 likes

Ik heb gehoord dat er een Baume & Mercier uurwerk in zit.

Het is een uurwerk van………(naam vergeten) een grote Zwitserse uurwerkmaker die voor meerdere merken onder het vlaggeschip van Swatch Wathsgroup verschillende horlogemerken onder zijn bewind heeft, maakt. Panerai modificeert het uurwerk wat en zo wordt het verkocht als een inhouse uurwerk. Meest opmerkelijke voor het uurwerk was nog dat het geen Hackingsecond functie heeft. Een jaartje of wat geleden heeft hier op HF reen heel verhaal gestaan over de productie- en verkoopmethoden van Panerai. Dit hele verhaal laat onverlet dat Panerai mooie horloges maakt.

1 like

Ik vind ook dat ze prachtige horloges maken. Maar het hele verhaal rondom Panerai is inderdaad wat bedenkelijk.

Wel 1 keer gepast bij een AD hier in Brussel. In het echt véél mooier dan op foto.

Is maar een gedacht ik heb een polsomtrek van +/- 17cm
En dat gaat perfect… overigens draagt zo´n Panerai ettelijke malen comfortabeler dan mijn Sub of een Seamaster :v:

Helemaal akkoord met dit :+1:

2 likes

Sorry Hans, maar je verhaal klopt niet helemaal.
Panerai en Baume&Mercier maken volgens mij deel uit van de Richemont groep. Uurwerk van ValFleurir (ook eigendom van Richemont) wordt oa gebruikt door Panerai, IWC en Baume&Mercier. Het is dus inhouse Richemont.

2 likes