Panerai voor beginners

Er bestaat ook een radiomir 42 mm die niet groot draagt. @Erik11 kom er eens in. Je hebt vast een foto. Je weet wel welke ik bedoel.

Prachtig horloge. Toen ik die een keer paste was ik om.

Edit. radiomir 1940

Deze:

7 likes

Nou nou nou niet overdrijven hè vrund

Die 512 was indd top qua maat

14 likes

Dat heet ook 1950 case.
De normale kast is een Bettarini case.
De radiomirs hebben een 1940 case.

2 likes

tanx man. :+1:

ja heul mooi… maar het gekke was dat ze me allemaal te klein waren… (voelde) ik denk dat ik ze in verhouding te plat vond…?
maar tis alweer een paar jaartjes later dat ik een Radiomir omhad misschien vind ik het nu beter passen… ik ga weer eens wat passen denk ik…

Nice staat je heel goed!
Wat is daar de lug to lug van?
Zelfde als die Radiomir die ik heb? :nerd_face: hoop het.

1 like

Geen idee. Is alweer een tijdje vertrokken.

Maar een leuke pam kriebelt altijd wel.

1 like

Mijn 42mm radiomir is 48.4 l2l;

5 likes

Thanks! :nerd_face:
Ik ga thuis meten.

1 like

deze is zo gaaf

2 likes

Thanx man. Ik ben dr ook heel blij mee. Maar ik overweeg wel al een tijdje dat als ik tijd heb er wat meer werk van te maken om hem te ruilen ofzo met een mooie Kussen gevormde kast… En ik ken die nummers allemaal niet dus daar moet ik eerst beter in thuis worden dan kan ik ook makkelijker bedenken welke ik echt zou willen… Want er zijn zoveel op het oog niet zichtbare verschillen tussen allerlei edities dat ik er echt nog geen tabak van kan maken. :thinking: maar nogmaals tanx en jij ook veel plezier met de jouwe.

1 like

10 likes

De mijne is ook zeker mooi. Rustiger dan zonder de power reserve. Maar toch os dat erg gaaf

2 likes

Jaaa naais hoor. Ik vind dat bolle glas ook erg spannend.
Is dat dan safier of plexi?
Want dat is soms ook erg onduidelijk. Dan zijn er schijnbaar dezelfde modellen maar door bouwjaar weer verschillende specs, ook wat betreft vensterglas-materiaal…
Maar geniet ervan. Groets, Fredje

1 like

Dit is saffier. Lekker bol maar saffier :grin:

Het verbaast me dat het woord sprezzatura (het geilste woord in de Italiaanse taal en voor de échte Italië liefhebber een bekend begrip natuurlijk) in dit hele topic nog niet één keer is gevallen (op het hele forum trouwens nog niet een keer). Da’s namelijk het eerste waar ik aan denk bij een merk als Panerai. Sprezzatura, miei amici, sprezzatura! :it::it::it:

4 likes

Je bedoelt……
IMG_1622
:grin:

3 likes

Correct en tevens juist! :ok_hand:

2 likes

Meerdere gehad, nu even niet maar dat komt vast wel weer. Mooi merk met echt een eigen smoel. Daar hou ik wel van.