Panerai voor beginners

Panerai voor beginners?

Is Panerai eigenlijk niet TW Steel voor gevorderden :thinking:

3 likes

Gelukkig is dit persoonlijk, de Pams hebben een eigen katakter, dat mis je bij alle reguliere duikers zoals ook de MM is.

Dat zeg ik, coolness factor.
Maar 9,5k voor iets wat zo extreem veel speling op de bezel heeft… :joy:

Is Rolex eigenlijk niet IceWatch voor gevorderde…… (wat een onzinnige opmerking)

4 likes

… compenseren voor …

2 likes

Was ik ook bang voor voordat ik mijn submersible 973 wilde aanschaffen. Heb zelfs hier op het forum er nog naar gevraagd. Maar uiteindelijk toch gekocht (zonder hem te kunnen zien bij een AD) en de bezel is echt snaarstrak (vergelijkingsmateriaal: seadweller/subs/PO’s… en oris 65 :P)
Verschilt wellicht per model? Maar goed ben met je eens dat dat alsnog niet zou mogen bij die prijsklasse.

Panerai voor beginners?
De pam 111 als je hem nog fullset en in goede staat kan vinden. :ok_hand:

6 likes

Ik vind dat ook direct de meest logische panerai die er is. Alles wat een panerai ‘moet’ hebben heeft dat ding volgens mij :stuck_out_tongue:

3 likes

pssst

3 likes

Ik heb dat lang ook een goeie kandidaat gevonden… maar het OP logo vind ik niet tof, maar zou vooral een seconde wijzer missen.

390?

nee, je mag nog een keer raden

die is mooi,welke is dit?

PAM 5218

Inhoud lijkt onduidelijk, is het een volledige zin? Inhoud lijkt onduidelijk, is het een volledige zin? Inhoud lijkt onduidelijk, is het een volledige zin? Inhoud lijkt onduidelijk, is het een volledige zin? Inhoud lijkt onduidelijk, is het een volledige zin?

1 like

Ik heb nou al een paar keer een radiomir om de pols gehad in verschillende maten maar het werkt gewoon niet, maar ik vind ze zooo mooi…
Uiteindelijk, een paar jaar geleden alweer, heb ik een luminor ,met zo’n rechthoekige kast, gekocht en daar ben ik heel blij mee. Maar stiekem wil ik eigenlijk ook zo’n ( vergeef me mijn onkunde in de type aanduidingen) 44mm 1950 met zo’n schotelvorm kast… gebruikt.
Ik weet alleen niet hoe dat precies noemt. :roll_eyes:
Als iemand een tip heeft over wat hoe heet en wat er is heel graag… dan kan ik wat gerichter zoeken op naam en type duiding…
Pas geleden bij Steltman in den haag overigens een Due gepast maar ik haak heel erg af op die bandjes zonder clasp… Ik ben gewoon niet zo handig met "ouderwetse’ bandjes sluitingen vastmaken, zonder dat ie naar beneden dondert en nu hebben ze bij panerai in al hun wijsheid besloten om alleen nog maar van dat type bandjes op hun horloges te plaatsen… nogal jammer. vind ik dan…
Al met al als iemand me een beetje kan uitleggen hoe de type aanduiding bij Panerai werkt, heel graag. :pray:

Hahaha… iemand liked deze tekening. Wat een toeval… nu heb ik er zelf een :joy:

Heb er drie, alle drie verschillend en eigen karakter.
PAM00111 sandwich dial, PAM00425 de SLC en PAM00719 pole to pole limited edition.
Draag ze met veel plezier

3 likes

Ik denk dat je qua kastvorm de " cushion case " vorm bedoelt.
Verder kan je onder " Paneristi " via Google enorm veel info over Panerai, geschiedenis, modellen etc vinden.
Een voorzetje: https://paneraisource.com/

Dus weet waar je aan begint voor dat je het weet ben je een Paneristi :slight_smile:

tanx alle tijd… ik zal eens kijken.
dees heb ik…

8 likes