hij is mij verkocht als echt door een thuis juwelier.
ik was voor 2mnd geleden bij hem en zei dat hij aan een pam marina militare kon komen uit een prive verzameling voor €1250 dus ik heb hem dan ook gekocht en nu hoor ik van de kenners dat ik een fake pam heb gekocht voor veel geld.
dat betekent dus dat ik opgelicht ben ga morgen dan ook verhaal halen hoop dat ik nog wat kan bereiken dubbel teleurgesteld anders doe ik aangifte bij politie.met vr teleurgestelde groeten hans.
uhmmm 1250 euro voor een pam, dan gaat wel een belletje rinkelen geloof ik…
dat zou zelfs onder de inkoop zitten van een juwelier.
Hoi Hans,
Ondanks onze misschien niet zo aardige reacties moet ik voor mij persoonlijk zeggen dat ik het oprecht erg klote voor je vind.
Wat die prijs betreft: “Als iets te mooi is om waar te zijn… is het niet waar”. Voor 1250 euro koop je géén Panerai. Heb je er dozen en papieren bij? Heb je zelf niet nagezocht hoe het model er uit hoorde te zien?
Laat je ons weten hoe je gevaren bent?
Succes of sterkte, net wat het meest van toepassing is!
papieren en panerai doos waren aanwezig en het was geen nieuwe maar een tweede hands vandaar dat ik prijs ook wel vondt kloppen .
alles leek orgineel naar goed vertouwen gehandeld tehebben maar ben er goed ziekkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk van
Hans,
Als je verhaal gaat halen, zorg dan wel dat je sterk staat. Daarmee bedoel ik dat je op dat moment wél inhoudelijk moet weten waarover je praat als je daar staat. En dan zijn er vervolgens twee opties: of je krijgt je volle aankoopbedrag terug (het Burgerlijk Wetboek voorziet daar in) of je doet aangifte van oplichting bij de politie. Meer smaken zijn er niet; en de verkoper mag kiezen.
Uiteraard vind ik het zeer spijtig dat je dit overkomen is. Maarrr… als je vooraf wat huiswerk gedaan had, was dit wellicht niet gebeurd.
Hoe dan ook, ik wens je oprecht alle succes met het tot een goed einde brengen van dit verhaal. Hou je ons op de hoogte?
veel succes ermee iig.
Maar 1250 voor tweedehands is ook niet realistische, de goedkoopste die er te vinden zijn hangen tussen de 2250 en 2500 euro. Dat is dan ook zo’n beetje de bodem prijs voor een tweedehands.
plaats volgende keer een foto voordat je koopt, dan kunnen we met z’n allen helpen om te kijken of het om origineel gaat en of de prijs een beetje aantrekkelijk is voor wat je koopt.
Hans,
Heb je een aankoopbewijs? Een soort van ‘kassabon’, waarop staat dat je het bewuste horloge op die-en-die datum van hem hebt gekocht tegen die prijs?
Als je dat niet hebt, kan de goede man namelijk ijskoud beweren dat hij jou dat horloge helemaal niet verkocht heeft en dat hij jou nog nooit gezien heeft. Dan heb je dus écht geen poot om op te staan.
Paul G. Schreef:
Hans,
Heb je een aankoopbewijs? Een soort van
’kassabon’, waarop staat dat je het bewuste
horloge op die-en-die datum van hem hebt gekocht
tegen die prijs?Als je dat niet hebt, kan de goede man namelijk
ijskoud beweren dat hij jou dat horloge helemaal
niet verkocht heeft en dat hij jou nog nooit
gezien heeft. Dan heb je dus écht geen poot om op
te staan.
In dat laatste geval zou ik enkele ‘vrienden’ meenemen naar de afspraak,
Succes!!
Maar weet je heeeeeeel zeker dat ie nep is? Want kenners heb ik wel eens vaker onzin horen verkopen (neem mij bijvoorbeeld :D). Ben je al bij een officiele verkoper geweest?
Mis ik hier iets?
Hans jij had toch gesolliciteerd op die vacature van Richemont Amsterdam.
Dat moet je toch enige horlogekennis hebben.
Of zie ik het helemaal verkeerd.
Hoi,
Balen man! Je gaat toch niet in je uppie verhaal halen hoop ik?
Misschien heb je als achtergrond info hier nog iets aan. Staat oa een fototje bij over hoe de s/n eruit moeten zien enzo.
succes in elk geval !
Een juwelier kan een fake onderscheiden vanaf 100 m, gewoon incassoburo de kapotte knieschijf inschakelen.
Heb toch sterk de indruk dat het hier om een Omega Seamaster gaat… En wie is dat lachebekje?
Mijn beste,
Hierbij wil ik je mijn medeleven doen betuigen.
Niettegenstaande de goede adviezen van mede forumleden, blijft het een gevoel van ontstemming.
Ook al ben jij er dan te goeder trouw, het slachtoffer van geworden en heeft het je een behoorlijke duit gekost, probeer van de adviezen van onze mede forumleden te leren.
Misschien kan onderstaande je enige houvast bieden:
“Denk niet dat de wereld je rechtvaardig zal behandelen, omdat je een goed mens bent.
Je verwacht toch ook niet dat de stier je niet aanvalt omdat je vegetariër bent” 
Orologio Signaturis Temporis
Helemaal aansluitend bij vreugd2 (met name het niet langs gaan).
Los daarvan is het zwaar kl…
Voor 1250 hoop je een buitenkans te hebben. En voor een gebruikte (met hier-en-daar en kras of zo) kan ik het me tóch voostellen.
Succes met je acties!
Jur
Overigens ben ik erg benieuw wie deze verkoper is.
Wellicht interessant ihkv een volgende aankoop (waar we dan nog even kunnen twijfelen over het doorgaan ervan).
Jur
Damn … ik hoopte eigenlijk dat je zelf ook wel wist dat het geen echte was, dit is natuurlijk zwaar #@%*%#% als je zo wordt opgelicht.
Ik denk dat het inderdaad wel verstandig is om de naam te publiceren, maar niet voordat je verhaal hebt gehaald bij de verkoper, voor het zelfde geld is hij ook opgelicht en dan verdient hij een kans om dit met jou netjes op te lossen.
Suc6
Ruud
Ja, die kans bestaat ook nog: dat de verkoper zelf ook is opgelicht. Maar ja, dat zal moeten blijken.
Probeer dit probleem in ieder geval met verstand en met beleid op te lossen, Hans!
Geert T. Schreef:
Ik zou direct naar de zaak gaan puur omdat 100%
zeker is dat ie nep is. Ik snap overigens niet
waarom je je niet eerst ingelezen hebt in de
materie. Daarbij komt natuurlijk ook nog: hoe haal
je het in je hoofd te denken dat je een nieuw
origineel horloge hebt wanneer je deze voor een
fractie van de prijs kunt kopen!
Als ik zou denken dat ie echt zou zijn zou ik 'm ook gekcoht hebben, ik kan me wel voorstellen dat je dat doet. Maar inderdaad zou ik er dan wel 99% zeker van moeten zijn dat ie echt is.
Ik ben wel benieuwd hoe het uitpakt, ik neem toch aan dat Hans zijn geld terugkrijgt?