panerai

Geert T. Schreef:

Ik zou direct naar de zaak gaan puur omdat 100%
zeker is dat ie nep is. Ik snap overigens niet
waarom je je niet eerst ingelezen hebt in de
materie. Daarbij komt natuurlijk ook nog: hoe haal
je het in je hoofd te denken dat je een nieuw
origineel horloge hebt wanneer je deze voor een
fractie van de prijs kunt kopen!

Als ik zou denken dat ie echt zou zijn zou ik 'm ook gekcoht hebben, ik kan me wel voorstellen dat je dat doet. Maar inderdaad zou ik er dan wel 99% zeker van moeten zijn dat ie echt is.

Ik ben wel benieuwd hoe het uitpakt, ik neem toch aan dat Hans zijn geld terugkrijgt?

Getver wat zuur zeg! Ik wens je veel succes met het oplossen. Hopelijk is de vogel niet gevlogen.

Heb je al meer nieuws voor ons?

dit is toch Kwalitatief Uitermate Teleurstellend :X
maar wat bedoel je met een thuisjuwelier. Is dat iemand die alleen op het internet verkoopt??

Veel succes met de afhandeling!!!

groet Arno.

Is de eigenaar van de Panerai er niet meer?
En waar zijn de Foto´s?

Hier: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,65646,65700#msg-65700

Als je je huiswerk had gedaan wist je ook dat deze origineel rond de 7 a 10k doet.
Helaas zal de hebberigheid ook wel een rol hebben gespeeld met zo’n prijs.
Die hockeypuck die jij hebt gekocht is in feite nog geen 10tje waard en dat is wel zuur.

Het kan hier om een RXW model gaan, maar heeft niks met Panerai te maken.
Een RXW wordt verkocht rond de e.1500 en het is ook duidelijk dat het om een Marina Militare gaat zonder de “Panerai en 1950” print op de wijzerplaat. Ziet er uit als een Fiddy natuurlijk. Ben erg benieuwd hoe de achterkant eruit ziet, als je natuurlijk wat foto’s wilt laten zien.
Hier een linkje http://www.chrono24.com/web/nl/haendler_homepages/smwatches/detail.htm?showid=1275116&pagina=0&bgcolor=&background=&printmode=&nomenu=&MARKE_ID=&NOT_MARKE=&frommarkenlist=&SUCH_PVON=0&SUCH_PBIS=0&PREISKAT_ID=&MODELL=&MWSTAUSW=&SORTIERUNG=2&debug=&FZART_ID=&myfunction=suchefuerhaendler&MVAL=_RXW&SA_LAENGE=&EINGABEDAT=&SHOWWAEHRUNG=

Maikel

blijft een nepper

Beste Forumleden,

Ik ken niet veel van Panerai, ben zelfs een “leek” als het over dit merk gaat.

Ik weet wel dat er vroeger Rolex werken in zaten, voor de rest bewerkte ETA-Unitas-, soms Zenithwerken (gestopt trouwens) en dat ze vanaf nu met een eigen werk komen.

Verder, dat ze dus hevig gekopieerd worden en dat de fervente liefhebbers zichzelf “Paneristi” noemen…

Sta me toe om hier dus enkele (misschien onnozele) vraagjes te stellen:

• Gaat het in dit topic over een oud exemplaar met een heel waardevol werk (ik hoor/lees prijzen van 6 à 10 K ??)

• Wat maakt deze uurwerken zo speciaal ?

• Wat maakt deze uurwerken zo duur, waardevol en/of exclusief (of is dit puur de wet van vraag en aanbod ) ?

Alvast dank voor jullie antwoord,

Met Vriendelijke Groeten

Mijn interesse in Panerai gaat eigenlijk niet verder dan de constatering dat ik 't mooie klokken vind.(tu) Ik zal zelf niet zo snel een Panerai om de pols doen, omdat ik denk dat 't design niet bij me past. Maar misschien zou ik er gewoon eens eentje om moeten doen.

Maarre… ondertussen begin ik wel steeds benieuwder te worden naar hoe dit verhaal gaat aflopen voor Hans.

ben inmiddels terug geweest maar het gaat nog een lang verhaal worden ben al wel bij de politie geweest en heb aangiften gedaan van oplichting.
meneer bennebroek zegt dat het een echte is ik ben ermee naar een goede juwelier geweest deze heeft bevestig dat het een fake is .
maar bennebroek blijft volhouden dat het een echte is en geld terug doet hij niet.
mar volgens de juwelier zijn de papieren ook vals de panerai pas en cosc certificaat maar dit wordt volgens de politie ook een moeilijk geval maar ik geef de moed niet op en ga morgen met een paar grote vrienden naar de hr.bennebroek en ga hem vriendelijk toch dringend verzoeken deze zaak heel goed op te lossen .
ik hou jullie op de hoogte maar kijk uit voor bennebroek uit arnhem adverteerd ook op marktplaats.nl

Als je dan toch besluit om met je vrienden er nog een keer heen te gaan dan zou ik je laatste tekst even aanpassen i.v.m. eventuele aangifte van de ‘thuisjuwelier’ als de zaak wat uit de hand loopt.

Er langs gaan voor een goed gesprek kan geen kwaad, maar raak de man niet aan! Dat zal je zaak (je hebt tenslotte aangifte gedaan) geen goed doen!!

Je mag hem idd niet aanraken.
Wat wel heel goed werkt is iets van vergelijkbare waarde meenemen als “onderpand”. Daarmee draai je namelijk de zaken opeens 180 graden om.
Dan moet hij namelijk opeens met bewijzen komen of aangifte doen om zijn spullen terug te krijgen. Als het een fake is, zal hij dat natuurlijk niet willen doen.
En dan is er opeens wel ruimte om te praten.

Je loopt het risico op wat “schermutselingen” maar da’s nooit zo erg als het lijkt.
Dus direct bij binnenkomst wat grijpvoorraad als onderpand aanleggen. Dan heb je tenminste een gelijk uitgangspunt voor een gesprek.

Succes !!
Enne, volgende keer beter opletten :slight_smile:
Dit soort praktijken bestaat wegens mensen die hebberiger dan slim zijn… Als ze niet gekocht zouden worden, zouden er ook geen fake’s gemaakt worden…

Inderdaad: raak Bennebroek niet aan. Da’s het verstandigste.
Verder kan ik je alleen maar alle wijsheid toewensen die je nodig hebt om deze zaak tot een goed einde te brengen!
Hou je ons op de hoogte?

En als je 'm dan toch aanraakt met je grote vrienden, laat ons dan op z’n minst even de link weten naar de YouTube locatie, waar het filmpje van de schermutselingen te vinden is :slight_smile:

Veel sterkte in ieder geval. Hopelijk is er een vreedzame oplossing mogelijk!

groet
Mark

Let op: “oplichters” zijn héél sluwe mensen die elke opportuniteit zoeken en vinden om hun “ongelijk” in hun voordeel om te draaien.

Alle mogelijke scenario’s die hen kunnen ontmaskeren en hun verweer daartegen liggen allang vast in hun hoofd en handelen…

Als je echt een “bezoekje” wenst te brengen, dan beter met een deurwaarder als getuige… kost wat, maar kan je later bij een eventuele rechtszaak op hem verhalen.

Just my 2ct, maar gebaseerd op ervaring…

In elk geval: succes gewenst.

En aan alle medeforummers, ik kan het niet genoeg herhalen: als je dergelijke aanbiedingen tegenkomt, “bombardeer” ze met vragen, of beter nog: melden bij de verkoopsite !! Het zijn tenslotte bedriegers.

Met Rechtvaardige Groet,

Morse.

De heer Bennebroek verdient wel een eervolle vermelding in de rubriek Ervaring met verkopers, lijkt me.

Hans,
Hoe is je bezoekje aan de ‘thuisjuwelier’ afgelopen? Hopelijk hebben jullie de zaak kunnen schikken zonder al te veel gedoe.
Ik ben benieuwd, en velen met mij.

Hans?
Leef je nog?