Wonderlijk verhaal van een paralympische atleet zonder armen, die een Tissot cadeau krijgt. Humor kan de beste man niet ontzegd worden, gezien zijn reactie op Twitter of moet ik zeggen X.
Wat een verhaal van die man (geëlektrocuteerd, amputaties, en desondanks atleet van wereldklasse)!
Over dat horloge (hij heeft er zelfs meerdere nu); het zou ook raar zijn geweest van TISSOT als ze hem geen horloge hadden gegeven omdat hij toch geen armen heeft.
OT; blijft wel goed zitten om zijn arm.
Heb altijd enorm respect voor paralympische Athleten. Ondanks hun ‘beperkingen’ vaak een ontzettend bewonderenswaardige mentaliteit en doorzettingsvermogen. Vaak down to earth, totaal niet uit de hoogte terwijl ze enorme prestaties neerzetten.
Tof dat Tissot hem gewoon een polshorloge cadeau geeft en hem behandeld als elk ander top atleet.
Ohwwwwwww… hier wordt even een dikke vette kleverige denkfout gemaakt zeg. Ik werk (as we speak) op het EPC2023 (European Para Championships) in Rotterdam als official. Dit is niet de eerste keer dat ik persoon zonder (onder)arm(en) met een horloge om zie. Horloges hoef je niet op de voor ons valide mensen gebruikelijke wijze te dragen hè. Ga ook zeker niet denken namens hen, want ook iemand zonder armen kan een horloge fetish hebben kan ik je verzekeren. Hoeveel reacties ik niet krijg op de rode Oris Aquis die ik nu draag van para-sporters, dat is bizar gewoon. “I want one” heb ik al menig maal te horen gekregen.
Ze zijn niet zielig en ze zien zichzelf niet als “beperkt” maar als personen met een extra uitdaging, die overigens super gemotiveerd zijn om van een in onze ogen kut situatie, iets geweldigs te maken. Ik maak in ieder geval een diepe buiging voor al deze atleten als collega sporter die internationaal op een leuk niveau ook meedoet, maar dan gezond van lijf en leden.
Dit. Deze mentaliteit inspireert me met enige regelmaat in mijn eigen leven. Het laat me geloven dat, wat er ook op je pad komt, je zelf de macht hebt om er het beste uit te halen.
Ik moet bekennen dat ik ook even een moment had van wat onhandig, maar moest mezelf direct corrigeren om niet vanuit mijn eigen perspectief te denken… altijd een van de grootste denkfouten van de mens
Ik denk ook echt wel dat de organisatie over dit soort zaken nadenkt, daarnaast waarom zou je als mindervalide niet recht hebben op het hele prijzenpakket?
Tissot is een van de sponsors van de Paralympische Spelen, net zoals Omega dat is bij de Olympische Spelen.
Gaaf zeg! Mooi om mee te kunnen werken aan sportevenementen!