is de oorlog tegen de Chinese ‘‘hommages’’ begonnen ?
Is er geen beter geschreven artikel?
Snap ook nog steeds niet dat Marina Militaire een beschermde naam is.
Misschien moet defensie Technomarine eens aanpakken.
Is prima geschreven toch? Lay-out technisch niet echt mooi, maar qua tekst duidelijk genoeg. Richemont moet zelf achter de fake aanbieders aan, en niet ebay of consorten.
Dit is Parnis
En die werden door dit bedrijf aangeklaagd.
https://www.richemont.com/about-richemont.html
En toen heeft de rechter beslist.
En dus moet Parnis al zijn aangeboden horloges van sites als
Halen.
Duidelijker?
Zeau!
En nu al die andere bagger merken nog weren op heel het interwebs.
Dan worden hommaga’s een niche-markt enkel verkrijgbaar op stranden van o.a. de Canarische Eilanden!
Ja dat is mooi. Stijgen ze ook in waarde.
Ja en dan willen we ze ineens allemaal
Voor de grap naar de Bay geweest:
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=parnis&_sacat=0
valt dus nog heel wat aan te pakken
The war against shitters has begun!
Ik heb in het recente verleden ook een Panerai ‘‘hommage’’ verkregen om er zelf wat van te brouwen en het eerste wat ik eraf heb gesloopt was juist dat wat Panerai zo herkenbaar maakt en dat is de crownguard en de kenmerkende wijzerplaat.
Een 44 mm cusioncase maakt het nog geen Panerai hommage maar zodra je typische kenmerken na gaat maken om ‘‘herkenbaar’’ te zijn vind ik het prima dat je op de vingers getikt wordt.
Ik bedoel dit
pam 203
en dan dit geval!
Ik was deze aan het lezen: [quote=“astonmartin, post:5, topic:109417”]
Who Manufactures Parnis Watches?
[/quote]
en ik ben hier afgehaakt:
Product Quality
I consider Parnis components, such as their cases and movements, comparable in quality to some Swiss Made affordable mid-range luxury watches.
Eindelijk een optreden tegen deze schaamteloze rip-offs. Een Replica mag niet, en dit zijn gewoon replica’s zonder merknaam. Ik lees ook dat de kenmerken zoals kastvorm off limit zijn voor Parnis.
Dus dan hebben we het over de 3000-10000 euro range…
Nee hij vergelijkt het expliciet met Tissot en Glycine (mid-range merken in het algemeen, instapmerken onder de Zwitsers).
Wat is wel grappig vond was deze:
For example, they do not make cases, bands, movements, hands or faces.
En wat blijft er dan over? Volgens de auteur is dat vooral design, assemblage en quality control…dus in feite doen ze in de praktijk alleen de assemblage
Dat vind ik best wel lef hebben, een Tissot met een Parnis vergelijken
Die begreep ik wel,maar wij watchsnobs als we zijn, zien eigenlijk maar 4 klassen
low end oa Tissot,Certina Longines
Midrange oa Omega Rolex Panerai
Highend oa Patek ,VC ,AP
Utterly insane oa RM GF
Parnis kan zich zeker niet meten met de Low end range !
Vanuit dat perspectief zeker niet nee
Parnis wordt schaars, de prijzen zullen gaan stijgen
raar hoor, Parnis gebruikt toch niet de naam van IWC of Panerai e.d. staat duidelijk Parnis op en ze maken mooie hommages imho, ik heb er twee (waar Parnis op staat) en blijf ze mooi vinden, geen shitters e.d. lopen goed etc