van mij mogen ze alle merken die duikhorloges maken aanpakken… alle duikers lijken op elkaar, toch? …
Het gaat in dit geval specifiek om de Panerai clonen.
Er wordt gesteld dat Parnis plagiaat pleegt met het copieren van de crownguard en typische wijzerplaat lay out.
Dat veel duikers op de Submariner lijken komt omdat Rolex geen patent meer heeft op dat model en over de jaren eigenlijk een standaard geworden is van hoe een duiker oogt.
Hetzelfde geldt voor de typische fliegers, Dit type horloge is niet ontworpen door een horlogehuis maar door een paar militaire engineers en staat iedereen dus vrij om de vormen daarvan te gebruiken…let wel,alleen de vormen.
allright i snap, das al wat genuanceerder
Hmmm, kan me niet echt vinden in de klasse indeling. Doet verder niks af aan het verhaal en ben dan ook geen watchsnob.
Mwa ik zit er denk ik toch niet ver naast. (het overlapt mekaar natuurlijk wel aan beide zijden)
Ik heb het dan puur over de prijs range en het naampje wat erbij hoort,want ook in de lowrange kunnen natuurlijk kwalitatief uitstekende horloges huizen…
Low range van 200 tot 2000
Midrange van 2000 tot 15000
High end van 15000 tot 50000
Haute H van 50k tot oneindig
Dat mag, maar ik ben het gewoon niet eens met je indeling en ook niet met de huidige die je laat zien.
Gelukkig zijn de meningen hierover dan erg uiteenlopend, wat ook terug te vinden is in de talloze topics die op de diverse fora terug te vinden zijn.
Enkel de volgende vraag al: Wat is een high-end horloge?
Enfin, dit is niet het juiste topic en respecteer je mening natuurlijk.
verkeerd gekozen naam…noem het highrange
Dit
Wat is dan utterly insane?
Hoe ziet jouw schaal eruit als je het niet eens bent met de mijne?
Swatch zit dan op kelder niveau? Zijn over het algemeen toch cheaper dan 200 en het blijft Zwitsers.
Het is maar hoe je het bekijkt en wat je zelf ziet als low, mid, high
Met een beetje rek aan beide kanten
Ik heb geen schaal en zeker niet gekoppeld aan geld en ook niet aan merken. De Patek die je laat zien ligt qua list-prijs al gelijk ~30% boven je genoemde 50k. Enne, de 010 is mooier natuurlijk.
Het hele concept ontgaat me dan ook. Met name, wat je zelf al aangeeft, dat bijvoorbeeld Patek ook horloges maakt van een veelvoud van de schaal die je aangeeft. Waarbij je zelf er al gelijk één laat zien als voorbeeld.
Iemand die een Rolex van 5k koopt zal dat waarschijnlijk om een andere reden doen, dan iemand die een Longines 30CH van 5k koopt.
Ik heb wel een redelijk beeld van waar ik Rolex plaats t.o.v. een bijvoorbeeld een Patek. Beide merken kan ik erg waarderen, maar om heel verschillende redenen.
Voor mij is het voor elk horloge iig verschillend, omdat mijn passie voor horloges bestaat uit heel verschillende redenen zoals; geschiedenis van een horloge, de maker, afwerking horloge, afwerking uurwerk, opbouw uurwerk, etc, etc.
Daarom is waarschijnlijk mijn collectie ook zo divers. Zo geniet ik van elk horloge op mijn eigen manier.
Oops foutje…ik zag ergens een prijs van 49,500 chf maar hij is inderdaad een tikkie duurder.
Maare Ik begrijp jouw standpunt wel en het aantal kwalitatief meer dan goede uurwerken (in alle prijsklassen) is nu groter dan ooit,dat een vaststaand lijstje ook ook niet echt van deze tijd meer is.
Waarom het vreemd klinkt denk ik, een rolex als middenklasse, komt door de enorme hoeveelheid extra geld dat je moet neertellen voor steeds dat kleine beetje extra. High end tov middenklasse is maar een klein stapje in kwaliteit, maar veel in geld.
Zelfde met high end audio. Ik heb een stereo van 30k maar noem het absoluut nog middenklasse.
Een 80k chronograaf van patek is niet preciezer dan een Daytona van 11k…toch is het één highrange en het ander midrange…hier komen andere facetten bij kijken
Het is maar wat je high-end noemt. Voor mij is bijvoorbeeld een Rolex geen high-end, maar eerder een brok kwaliteit en een Longines 30CH wel high-end. We kijken er allemaal anders tegen aan en dat maakt het ook leuk!
Kan me voorstellen dat het met de audio apparatuur makkelijker is, omdat de output daar een groot onderdeel is.
Die kwaliteit maakt Longines niet meer helaas.
Zowel. hadden we nou (anno 2017) heel anders tegen het merk aangekeken.
Helaas niet nee, maar zo hebben helaas de meeste merken hun eigen positie binnen een grote club gekregen.
http://www.marina.difesa.it/Pagine/Default.aspx
Ik vermoed dat het niet om de naam “Marina Militare” gaat, want dat is gewoon de Italiaanse marine. Het lijkt er op dat ze met die horloges veel te dicht tegen het gepatenteerde kroon-beschermingssysteem aan hebben geschuurd, wat dan ook de reden was voor de cease-and-desist.
Ik heb er de laatste tijd toevallig links en rechts wat over gelezen en ik kreeg van meerdere kanten de indruk dat de klonen inmiddels eigenlijk niet veel meer onderdoen voor het origineel. De Chinese handopwinders zijn inmiddels prima kwaliteit, de kasten zijn goed gemaakt en afgewerkt, er zit saffierglas in, etc.
Een Panerai is vast wel betere kwaliteit dan zijn Chinese kloon, maar niet 500 keer beter.
Voor zo’n prijs zou er tenminste levenslang gratis onderhoud en reparatie inclusief koeriersdienst bij mogen zitten. Dat zal nauwelijks een deukje in hun winsten opleveren denk ik.
Het heeft ook met Marina Miltare te maken. Er mag op het forum ook niet geadverteerd worden met deze naam alleen MM is toegestaan. Hoe dit nu exact zat ben ik ff kwijt. Misschien weet een ander dit nog?
…
Ik denk niet dat je de high end fabriek van Panerai met 10.000m2 en 290 medewerkers mag vergelijken met een horloge die waarschijnlijk in een Chinese tuinschuur in elkaar is geknutseld.