Parnis is aangepakt door de Richemont groep

Ik vergelijk ook niet de fabrieken, maar de producten. En er zit, zoals ik al zei, natuurlijk een kwaliteitsverschil tussen beide, maar of dat een factor 500 is vraag ik me af. Ik zou wel eens punt voor punt willen zien waarin een Panerai beter is en hoeveel dat bijdraagt aan het prijsverschil.

Ik denk dat van die factor 500 minstens 250 op gaat aan het merkje op de wijzerplaat, als je heel erg je best doet misschien 50 aan kwaliteitsverschil (maar is hij echt 50x beter?) en de rest aan een dure fabriek, medewerkers en advocaten. R&D hebben ze niet echt nodig, aangezien ze de hele tijd hetzelfde ontwerp blijven uitmelken.

Er zijn een hoop horlogemerken die veel bieden voor de hoge prijs die ze vragen, maar Panerai vind ik volkomen over the top met hun prijzen.

2 likes

Smaakt een fles Lafite Rothschild 500 keer beter dan en slobber van Appie?

Waar heb je het over man? Factor 500 :joy:?

Zo’n Parnis kost 150 euro. Wil je zeggen dat een Panerai 75.000 euro kost?

Maak er maar factor 50 van. En dan nog zit je voor sommige modellen te hoog.

De horlogewereld is zo decadent als de pest geworden… daar is het RR ook aan tenonder gegaan…

2 likes

Bij een gerenommeerd horlogemerk weet je wat je koopt, bij een chinese kloon weet je dat niet. Je kunt mazzel hebben of pech. Alle luxe producten gaan een paar keer over de kop, overigens, niet alleen horloges.

Maar je hebt klonen en klonen, ik heb meerdere horloges met chinese uurwerkjes erin waarvan ik precies weet welke het zijn …

I like your comparison. Maar het mag duidelijk zijn dat Patek Philippe boven aan de voedselketen staat. Patek Philippe is the highest you can get. No discussion.

Eerder Breguet …

Parnis is bv een generieke naam die door talloze fabriekjes en workshops gebruikt wordt. In het ene horloge vind je haren en stof, het andere horloge kan weer prima zijn. Een gokje wat mij betreft.

1 like

Breguet is ook high end maar de absolute nummer 1 in de horological world is Patek Philippe. No doubt about it.

ok ok maar als ik een sieneesje koop met een seagulletje erin… ik bedoelde dus het kalibertje niet de kast en de plakkers en zo

onzin

so what? als je gaat kijken naar het aantal onwikkelde complikaties ed en vernieuwingen in de horlogerie is Patek toch maar een uitpersertje van oude ideeĆ«n, zoals zovelen …

Gelukkig bestaat er dan nog Parnis voor horologische hoogstandjes en vakmanschap pur sang.:sweat_smile:

1 like

3 likes

das een zwak weerwoord omdat je mijn stelling niet kunt weerleggen

hey veranderaar :slight_smile:

1 like

Ik ben het gewoon niet met je eens en dat mag
We agree to disagree.
Breguet is een prachtig merk dat al eeuwen mee gaat en veel te weeg heeft gebracht in de wereld van horloges, uurwerken en klokken. Ik ben er echter heilig van overtuigd dat Patek Philippe afgelopen eeuw met kop en schouders boven alles en iedereen uitsteekt. In mijn ogen het hoogst haalbare, the absolute king of horology. Perfectie in zijn puurste vorm. Ik denk dat vele het met mij eens zullen zijn. Jij mag een andere mening hebben That is totally fine with me.:+1:

2 likes

Oei, je hebt gelijk, verkeerd gekeken :flushed:. Maar ze blijven overpriced…