Ik classificeer daarom dit soort werk/horloges altijd eerder onder kunst, dan onder de noemer horloges.
Goede ontwikkeling dit.
Als je geen eigen ontwerpen kan verzinnen of het moet hebben van andermans ontwerpen, heb je als horlogemerk op de markt niets te zoeken.
Ja, man, echt wel.
Patek de beste? Misschien, maar misschien ook niet. Geschiedenis is niet alles.
In twente zelfs.
Ik meende dat de submariner ook weer afgekeken is van een ander, vroeger merk? Dus wat is er nog origineel tegenwoordig?
En dan heb je eens wat origineels gevonden wat bovendien betaalbaar is voor werkloze 60 plussers, wordt het door medeleden weer crap genoemd… Elitair gedoe?
Rolex kwam met een antwoord op de fifty fathoms van Blancpain,maar op de functie van de duikring na toch wel veel verschil.
Oops verkeerde reply lol
Ik wou net zeggen, ik had het over Grönefeld.
Ik zou zo’n One hertz ook niet blieven. Bah. Derivatieve meuk, en dan nog tikken als een quartz ook zeg.
Ja man…doe dan maar een Calatrava.
Trouwens gewoon eerlijk zeggen: Je verwachtte gewoon dat ik met Blancpain begon in een sub discussie.
Dan vallen een heel groot aantal zeer bekende merken af, die de submariner hebben nagemaakt compleet met mercedeswijzer, of de speedmaster, ja zelfs de bekendste Japanners en veel Duitsers en ANDERE Zwitsers…
Doe het zelfde met automerken, dan rijden we in nog maar een handvol merken rond.
Welk bekend merk heeft de submariner en speedmaster nagemaakt dan?
Afgezien van het cash cow uitmelken van omega zelf kom ik zo één twee drie ook niet op speedy klonen.
Dat onderste horloge lijkt sprekend op het tennis horloge van Rafael Nadal
Dan heb je zitten slapen op horlogeforums, ik zeg niet dat 1 merk ze allebei heeft nagemaakt (behalve Alpha misschien), ge"hommaged", maar dat er héél veel merken ja, ook ook Seiko, Citizen en Casio er modellen bij hebben, die op het eerste gezicht door kunnen gaan voor één van beide modellen.
http://m2.i.pbase.com/g3/04/83604/2/56363382.SalePics21Feb06064.jpg
Wel echt wat anders dan zo’n Parnis kopie lijkt me…