Ik wil wel eens een GMT achtig model om de pols proberen en was benieuwd of het merk Parnis iets is?
Ik zie ze voor onder de 100€ te koop staan en denk dan, kan vast niks zijn…
Anders moet ik meteen aan de Steinhart Ocean GMT.
Ik hoor het graag!
Parnis is wel echt the low end of horology. Hoog replica gehalte. Mijns inziens absolute troep en zonde van je geld. Ik zou het lekker links laten liggen. Als je een GMT achtig model wilt met historische sentiment zou ik voor deze Timex Q gaan…
Nou nou, valt allemaal wel mee hoor. Je kunt beter een Parnis scoren dan een of ander modemerk: ja, het zijn vrijwel allemaal kopien van grote designs en merken (vb submariner), maar qua constructie dik in orde en vaak met Miyota 8215 automatisch uurwerk (of de Chinese kloonvariant daarvan, de DG2813). Menigeen, waaronder ik, is met Parnis (en aanverwanten) de automaten hobby serieus begonnen.
Puntje: zwemmen? Waterdichtheid zul je dan wel moeten laten controleren bij je eigen horlogemaker - en als je die kosten meerekent zit je wellicht al weer richting de 200 (dus ook in prijscategorie van meer gerenommeerde merken als Seiko).
Ik ben het helemaal met je eens maar dan zou Sternglas net zo goed verboden moeten zijn. Dat is een schaamteloze kopie van een Max Bill, en ga nou niet in je gebruikelijke stuip schieten. Het is gewoon zo.
Ik vond de Parnis fliegers altijd wel oké. Is toch een heel algemeen ontwerp en daarmee niet per sé een kopie van / hommage aan een specifiek merk of model.
Op zich is mijn IWC iets beter afgewerkt, maar goed