Pieprzyć to.
Nothing more, nothing less…
Heel mooi! Alleen al lang out of stock. Hoop dat de voorraad binnenkort weer wordt aangevuld
Klopt. Die maken ze dan ook niet meer.
Op Catawiki zijn deze merken o.m. verboten:
Accurist
Braun
Danish Design
Dugena
Grovana
Invicta
Laco
Orient
Orient Japan
Orient Watch Co.
Timex
Die boys hebben er verstand van
Ik heb toch even op de link geklikt en inderdaad de modellen hebben tegenwoordig geen enkel raakvlak meer met reeds bestaande horloges. Knap hoe ze die ommezwaai hebben gemaakt
Turtle heeft ook een pepsi variant dacht ik. Da’s best een upgrade t.o.v. een skx.
Maar ik zag/zie ze op hf nog wel eens lang komen dacht ik
De ‘experts’ van Catawiki
Als je het wilt weten zou je de zoek functie kunnen gebruiken, maar ik heb het idee dat ik sinds die tijd hier niet meer (aangeboden) heb gezien.
Klopt, ik ben in het bezit van zo’n knaller.
Het hebben is niet verboden
2018 nog, minder dan een jaar geleden
Precies. Als je verwachtingen overeenkomen met het budget is het prima. Een hommage blijft een hommage, of er nu een Steinhart kaartje aanhangt of niet, dus zou ook als hetzelfde beoordeeld moeten worden.
“Nothing more, nothing less…”
“Come to think of it” niet iedereen denkt zo hoor. Er zijn zelfs zeer bekwame en gewaardeerde influencers (ja, zelfs op dit forum), die een Chinese hommage ineens kunnen ophemelen als die gratis is. Een collab heet that. “How about that!”
Bingo! Heb ik waarschijnlijk over heen gekeken, met als mogelijke oorzaak, dat ik het niks vindt. Maar als iemand er een heeft en er van geniet, van mij mag het. Ik ben een horlogeliefhebber, geen onbetaalde IP schendingen bestrijder.
Ik vind het helemaal niets. Goedkope nepperd/hommage/rommel wat je het ook mag noemen. Ik zou lekker doorsparen voor een gerenommeerd merk.
Ik vind ze aardig om te zien. Leuk wegwerphorloge(na een jaar of twee).
Om het daarvoor helemaal uit China te laten komen is nou ook niet echt duurzaam.
Ik zou zeggen dat iets pas een replica is als je je daadwerkelijk voordoet als een Rolex of Panerai. Parnis zet er bij mijn weten of niets op, of Parnis.
Kunnen die fora ook Squale, Seiko, Orient, Invicta en meer verbieden.
EDIT: zie nu pas de uitvoerige reacties :O. Beetje mosterd na de maaltijd. Excuus.
Laco (by Lacher) is een stokoud merk waar an sich niets mis mee was…
Ook Dugena en Grovana hebben zeer interessante horloges gemaakt.
EDIT: tav Parnis: ik zou mijn geld beter besteden dan aan die meuk. Het is niks, het was niks en ik verwacht niet dat het iets zal worden.