Parnis... is dat wat?

En daarbij ook qua naam, een Rolex Daytona kopiëren en die dan ook nog op de eigen site als Daytona aanprijzen is wel heel dubieus.
Legaal zal het wel dichtgetimmerd zijn maar toch zit er voor mij een stinkend luchtje aan.

5 likes

Heeft niets met jouw visie te maken. Puur taalkundig; het is of het een of het ander :wink:

5 likes

Denk dat je gelijk hebt ja

2 likes

Ik denk dat dit helemaal niet dicht te timmeren is. Er zal alleen in NL niet gauw over geprocedeerd worden, want Parnis heeft hier geen vestiging (een woonplaats volgens boek 1 BW bij een rechtspersoon voor zovef het zaken betreft aangaande die vestiging).

Het geeft wel weer wat een stel het is:

1. gewoon je ontwerpen overal vandaan kopiëren;
  2. frauderen door t niet juist aan te geven bij verzending.

Ligt het nou aan mij dat ik met dit soort partijen niet te maken wil hebben? Vinden anderen hier dit normaal gedrag? Van belasting etc. worden uitkeringen betaald, de politie enz.

5 likes

Ja @Proenski, daar had je niet van terug he?
:upside_down_face:

4 likes

Nee ik wil hier ook niks mee te maken hebben, in het verleden 2 zogenaamde hommage horloges gehad maar ben blij dat ik ze niet meer in bezit heb.
Een Grovana en een Aramar, prima kwaliteit maar het voelde niet juist.

Hommage geeft voor mij aan dat er een vorm van respect voor het orgineel is, daar is hier geen sprake van het is gewoon een verdien model.

1 like

Kort antwoord op je vraag: nee

Ach, er lopen wel meer mensen rond wiens visie afwijkt van wat de rest van de wereld overduidelijk anders ziet :wink: Proenski out :zipper_mouth_face:

2 likes

Prima horloges voor het geld. Niet uit eigen ervaring, maar wat ik lees op HF en andere forums, is hoofdzakelijk positief.
Persoonlijk zou ik zelf eerder in dezelfde prijsklasse voor een gerenommeerd merk als bijv. Seiko of Citizen gaan. Ik kan me ook goed voorstellen dat je voor een zacht prijsje een look-a-like van een high-end kiest. Dat is gewoon jouw keuze. Niets mis mee.
Ik zou me vooral niks aantrekken van die snobs hier die zo neerbuigend doen over een product.

5 likes

Waarom zou je een snob zijn als je dat hele hommage gebeuren maar niks vind ?

4 likes

Thanx allemaal!
Ik ga toch nog eens even goed nadenken wat te doen.
Er zijn zoveel pros en cons genoemd.
Ik vind de GMT modellen sowieso mooi… dus spaar ik nog even door voor een “echte” :wink: of probeer ik het eens met een hommage.
Nu eindig ik volgens mij weer met een vraag… das natuurlijk niet de bedoeling!
Ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen.

Groet,
Repko

1 like

Ik zag vandaag een hele mooie Glycine Airman in het blauwe gedeelte verschijnen. Echt een aanrader :+1:

1 like

Een snob ben je als je neerbuigend moet doen over een goedkoop product om jezelf beter te voelen.

Ik doe neerbuigend over een merk dat aan jatwerk doet. Ben ik nu een snob?

Besef daarbij dat ik hardstikke positief ben over bijv. mijn 89 USD Citizen.

2 likes

Voel je je al wat beter?

image

Zeg het maar heren. Replica?
Even goed in jullie kledingkasten kijken.

Oh en volgens mij is de originele polo van Lacoste?

2 likes

Hoe kom je daar nou bij?

image

5 likes

Daar zal ik geen polootjes aantreffen met linkertepelborduursels. €100 voor een krokodilletje of een paardje…aan die scam kan Parnis nog een puntje zuigen :joy:

5 likes

Kijk eens op het YouTube kanaal van Just One More Watch, die reviewt veel Chinese horloges zoals Parnis, Corgeut en San Martin. Ook veel hommages dus.

3 likes

Saffierglas, miyota uurwerk, stevige kast en je kunt de tijd aflezen. Dat allemaal voor een beetje zakgeld. Ziet er nog leuk uit ook. Er zijn lelijkere horloges te koop voor meer geld. Hommage/replica discussie daar gelaten(het is jouw geld en pols) denk ik dat je er wel wat jaartjes plezier van kunt hebben.

2 likes