Dat geld voor elk product natuurlijk. Ik zou het in dit geval strategie noemen.
OT: @repko ik denk dat je het gewoon kunt doen om is te proberen. Dat anderen het anders zien soit.
Ik denk namelijk dat je nog best een knap horloge krijgt voor dat geld wat alles doet wat het moet doen. En als jij dat mooi vind en de juiste verwachting hebt is er weinig mis mee verder.
OT: Tuurlijk zullen het qua prijs kwaliteit verhouding best goede horloges zijn. Echter ze plakken ongegeneerd het uiterlijk + namen, zelfs bv Patek… Dus hoe ze dat doen qua copyright🤔
Ondanks ik de originele designs wel mooi vind zou ik het toch niet dragen. Net zoals een Invicata sub bv. Dan krijg je de vraag is ie echt? Euhm nee…
Hierom twijfel ik ook steeds meer over een Steinhart.
Je kan alvast de bracelets apart kopen en naar het schijnt passen die op submariners, hamiltons en alpinisten, daar ben ik niet vies van, er is er een onderweg
Steinhart maakt niet alleen maar hommages. Verder is het merk nagenoeg niet te verslaan op prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er meerdere gehad en momenteel één in bezit. Altijd erg onder de indruk van de kwaliteit voor het geld dat je betaalt.
Het was met een knipoog. Ik weet dat ze ook originele dingen maken, maar kan ook niet ontkennen dat vele types een hoog hommage gehalte hebben. Dat blijven ze, ongeacht de goede prijs/kwaliteit verhouding
Voor het geld wel imho. Betere prijs/kwaliteit zul je ook kunnen vinden bij oa Seiko, Citizen, etc.
Vaak hoor je wel dat QC gebrekkig is. Ik had een poos geleden de proef op de som genomen en een Parnis Flieger een paar maanden als daily wear gedragen. Daarbij wel ontzien bij vochtige werkzaamheden. En in die paar maanden hield ie wat mij betreft de tijd goed genoeg bij (geen seconde achter lopen en niet meer dan 5 minuten per maand te snel), en misschien belangrijker, hij heeft het onderweg niet begeven.
Daarna had ik het uurwerk er uit gehaald en de kast met kroon er op in een teiltje water gehouden. Dat heeft ie ook overleefd. Tot daar heb ik het gelaten, want ergens zegt mijn onderbuik gevoel dat ie werkzaamheden met meer vocht of een dagje wellness (sauna, jacuzzi, pootje baden) niet gaat doorstaan.
Wat mij betreft dus prima horloges om een stijl uit te proberen, en die met een beetje geluk het nog best een poos kunnen uithouden.
Zelf was volgens mij m’n eerste aanschaf hier op het forum, een Marina Mili… ik bedoel Scoobydoo (WUS ingewijden weten waarschijnlijk wat ik bedoel) Radiomir model. Later nog enkele mini fiddy’s en Luminor modellen bijgekocht. Van de 3 is er uiteindelijk een Panerai Radiomir van bijgekomen.
Een Scoobydoo Luminor heb ik voorzien van een Zwitserse 6497, en fungeert nu als slaaphorloge. Heerlijk zo een handopwinder waarvoor je niet ‘bang’ hoeft te zijn of ie nog genoeg gangreserve heeft. Voor het slapen gaan wind ik em eerst op, voordat ie om de pols gaat.
Ook zo lekker dat ie geen datum heeft die goed gezet ‘moet’ worden. Daarom dient een Scoobydoo titanium lefty nu als reserve werkhorloge, voor als ik een keer opgeroepen wordt, terwijl ik een klokje om heb die ik wil behoeden voor schade. Die is overigens wel blootgesteld aan vochtige omstandigheden, met helaas de nodige consequentie. Er was vocht aan de binnenzijde van het glas neergeslagen en de kalkvlekjes (?) zijn van dichtbij zichtbaar. Ik zou Parnis horloges, ondanks de aanwezigheid van pakkingen tegen vocht, toch ontzien bij vochtige omstandigheden.
Enneh, die Parnis Flieger heeft er had er overigens een IWC Pilot chrono broertje bij gekregen.