Parnis

Graag zou ik mijn ervaringen willen delen op deze forum.

Heb vandaag mijn eerste Chinese mechanische horloge binnen gekregen en ben er erg blij mee. Ben na erg lang zoeken naar informatie op diverse forums en algemene informatie toch zover gekomen er 1 aan te schaffen.

en wel dit model van Parnis:

http://cgi.ebay.nl/50mm-Luxury-Sandwich-Dial-White-No-mechanical-A004A_W0QQitemZ260468550801QQcmdZViewItemQQptZWristwatches?hash=item3ca522ac91

als je van U-boat homages houd dan is dit een echte aanrader.
Kritisch betreft het horloge:
De bandjes zijn wat aan de goedkope kant maar zitten wel redelijk. wel echt leder. de buckle is ook mooi van rvs. min puntje is dat er ongeveer 1mm speling zit bij de bevestiging aan de kast thv de springbars.

afwerking van de kast is goed.

de voor zijde en glasbodem zijn ook echt van glas.

de kroon is mooi groot, had alleen liever een geschroefde kroon gehad.

sandwitch wijzerplaat is mooi afgewerkt, alleen niet luminiserend. het rode balletje heeft geen functie. en ben wat dat betreft een leek en weet niet precies waar de cijfertjes van 7 uur tot 10 uur voor functie hebben. 10-20-30-40 enz.

uurwerk is niet erg luid, wat ik overigens hier en daar wel heb gelezen.
en is mooi afgewerkt met blauwe schroefjes hier en daar. loop tot nu toe keurig op tijd.

erg zwaar en robuust horloge voor de wat grotere polsen.

De link van het horloge is tevens de gene van wie ik het gekocht heb. Betreft de verkoper ben ik wel tevreden. Na betaling had ik het horloge binnen 1 week in huis. Wel is hij/zij wat traag met email. Zal de tijd zone wel zijn.

de verkoper is hier ook gekend als manbusiji.
Ik heb er net een Parnis U-Boat van ontvangen en eerlijk gezegd ben ik ook onder de indruk van de kwaliteit die je krijgt voor het geld dat je betaald. Ik had al vaker positieve commentaar gehoord op het forum over Parnis zodat ik het zelf es wou testen en idd wat gezegd was klopt!
Ook ik ben tevreden over de afhandeling van de zaak, zeker een aanrader.
Ik begin die chinezen hoe langer hoe meer te mogen ( op horlogegebied dan toch)
Enfin ik ben tenslotte benieuwd hoe lang hij het uitzingt!

klopt inderdaad, hij heeft tevens een eigen site.
wat betreft het uitzingen. ben ik daar ook inderdaad benieuwd naar.
Mijn mechanische fascinatie is begonnen met Russische uurwerken, heb zeker 1,5 jaar een vostok tank komandirski gedragen. een cccp model uit de jaren 90. die heeft het toen wel begeven. maar das uiteraard een andere discussie.

grzzz

Stoer model! (tu)

Dit type heb ik (nog) niet, maar wil er nog wel eens een hebben. Zelf zat ik aan de PVD met oranje nummers te denken.

Als je wilt, post eens een paar eigen foto’s!

Groeten,

Martin

Ja…ieder zijn ding natuurlijk…

ja ga ik doen. eigen foto’s

Ik heb deze ook ,
Een aanrader is om alle schroefjes even na te kijken want ik was na een week al twee schroefjes verloren, gelukkig hersteld door mijn plaatselijke brillenboer.

veel plezier ermee

Lenno

aaah ok dat is goed om te melden. ga de schroefjes checken.

bedankt.

Tegenwoordig zit het bij de hommages best aardig met de prijs/kwaliteit verhouding. Soms heb je een rotte appel ertussen, die met een kleine fix toch weer goed smaakt. Zit de laatste tijd juist weer naar goedkope klokjes te kijken. Zal wel door de crisis komen :stuck_out_tongue:

Dat is inderdaad een horloge om te overwegen.
Zeker voor die lage prijzen.

Kun je aangeven welke bijkomende kosten (invoer e.d.) je ook nog moest betalen?

Groeten,

Marco W

Marco W, het linkje op de eerste post is een ebay link van de gene van wie ik het horloge heb gekocht. Ik heb er $87 voor betaald, gezien de lage dollar zo’n €61 inclusief de verzendkosten.

wat mij betreft was het zeker €61 waard. ben er nog steeds erg blij mee.

Bedankt voor je reactie. Je hebt dus geen invoerrechten moeten betalen?

Groeten,

Marco W

ha, ben 1 schroefje van de bandpen verloren.

Volgens mij betaal je onder de 150 euro geen invoer…ik heb al zeker 4 klokken laten komen uit hongkong…nix invoerrechten.

chizel Schreef:

ha, ben 1 schroefje van de bandpen verloren.

't Is natuurlijk te laat, maar:

  1. Ofwel 1 heel klein stukje van een papieren zakdoekje ( Kleenex oid ) in het gaatje van de schroef plaatsen ( opgerold ), dan het schroefje er in, en dan aanschroeven.

  2. Ofwel een drupje zacht-blijvende-Pattex in het gaatje, schroefje er in en aanschroeven.

Beide systemen werken én zijn “omkeerbaar”. :wink: (tu)

kijk een goede tip.

heb inderdaad net als lenno een schroefje kunnen krijgen van de opticien.

bedankt voor de tips en advies…

Nu ben ik wel jaloers dat ik geen Nederlander ben.

Ik heb 2 horloges die onderweg zijn uit Hong Kong. Ik vrees dat ik voor beide invoerrechten + BTW + vertollingskosten zal mogen ophoesten.

Kleine pakjes zijn voor de Belgische douane blijkbaar belangrijker dan vrachtwagens of containers vol goederen. De kans dat een container wordt gecontroleerd is miniem. Dan moeten ze goed maken met kosten aan te rekenen op een horloge van 40euro uit Hong Kong!

ha goede foto’s



:X GRRRRRRR, ik heb em in PVD en bij mij lijkt 't alsof ik een wandklok om m’n pols heb.

:} Dat ie je past! :wink: