Passend geboortehorloge rond 1500EUR

Omdat we vandaag toch al een belachelijk brede zoekopdracht voorbij zagen komen, dacht ik: daar kan er nog wel eentje bij.

Het zit zo. Een vriend van me die zelf niet per sé bezig is met horloges (hij draagt een op zich niet onaardige Armani, zie onder) wordt binnenkort vader. Nu heb ik hem het idee van een ‘birthwatch’ aangepraat.Het idee is dat hij een nieuw horloge koopt en de kaart laat afstempelen op de dag van de geboorte. Hij gaat het horloge zelf dragen en dus niet in de kluis leggen. Op de 18e verjaardag van zijn zoon overhandigt hij dan het horloge. Ik weet hoe sommigen er op het forum over denken, maar ik vind het cool en mijn vriend nu ook.

Qua budget wil hij er tussen de 1000 en 1500 euro aan uitgeven (een beetje meer zal geen probleem zijn, maar in de buurt van of over de 2K gaat 'm echt niet worden - wij vergeten wel eens dat normale mensen dat niet aan een horloge uit willen geven).

Zijn (mijn…) zoekopdracht kán bijna niet breder zijn. De enige randvoorwaarden (en zelfs die komen eigenlijk meer van mij dan van hem) zijn:

  • automatisch uurwerk
  • zwitserse of duitse fabrikant
  • geen microbrand maar een beetje een established merk
  • geen dresser (hij heeft een prachtige Longines van zijn opa die hij nooit draagt).

Waardevastheid en status zijn niet per se overwegingen (daarvoor zit 'ie denk ik ook niet in de juiste prijsklasse), maar een horloge(merk) met een béétje allure dat er de komende 18 jaar niet achterhaald modieus uitziet, is wel een pré.

Ter referentie hier een plaatje van de quartz Armani die hij nu draagt. Mijn vermoeden is daarom dat zijn voorkeur wel uitgaat naar een stalen band, chronograaf, en donkere wijzerplaat (hoewel ik een duiker of vlieger zeker ook niet ex ante uit wil sluiten).

Uiteraard heb ik zelf al een kleine voorselectie gemaakt (nog niet met hem gedeeld) maar ik ben benieuwd waar jullie mee komen. Go wild!

Fliegers zijn tijdloos dus:
Laco, Stowa, Sinn

Grt.

2 likes

Nieuwe Tissot prs516 chrono auto. Die blijft volgens mij altijd mooi.

3 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Sinn 104. No-nonsense en zeer waardevast bovendien.

8 likes

Of een leuke Oris. Vind ik vaak een moderne tijdloze uitstraling hebben.

Die Sinn is trouwens ook erg mooi.

1 like

Het gaat om een nieuwe en automaat.
Dus dan denk ik in de richting van;

Junghans Meister Chronoscope Chronograph

Alpina op leder. In staal helaas boven budget
http://www.montre-prix.com/wp-content/uploads/2016/01/Alpina-Alpiner-Chronograph-Automatic-Stainless-Steel-Mens-Strap-Watch-Calendar-AL-750B4E6-0-0.jpg

Certina DS Action Diver chrono

Eterna Kontikie, maar iets boven budget ben ik bang maar is er ook op leder

1 like

Als ik in deze situatie zat zou ik kiezen uit…

De Oris Big Crown ProPilot Date

http://www.oris.ch/data/13808_0175176974164-0752014fc_325x511px.png

Of de Sinn 856

3 likes

Die Certina is wel - tja - druk, hoor… En met een DD-module voor de chrono. Ben ik niet voor. Maar ik heb ze moeten servicen, en dan zou je dat begrijpen… :wink:

1 like

wat mooi. iemand die niets met horloges heeft ompraten om duizend euro aan horloge uit te geven terwijl al kosten aan zn baby krijgt :joy:

oprecht grappig

7 likes

Geen mooier geschenk op je 18de dan het horloge van je vader…

de Tissot PRS 516 is een mooie…

Maar… wat te denken van… bijvoorbeeld een Damasko?..voor onder de 1500,- heb je al wel een leuke…

3 likes

Hij heeft al de longines van z’n opa…
ik zou die geven

4 likes

Volgens mij wilt ie em nieuw, aangezien ie em.wilt laten afstempelen. Lijkt me n mechanische smp een paar stappen te ver.

En daarnaast nog een longines van pappa die tijdloos blijft en waarbij ie niet t idee krijgt dat ie oma’s horloge om heeft :wink:

8 likes

Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar waarom geen Steinhart? Een mooie GMT Pepsi bijvoorbeeld. Ben je voor de helft klaar en heb je best een aardige klok, die misschien ook nog wel meer waard is.

Ik dacht aan een Damasko! Die ziet er over 18 jaar met zijn ijsgeharde kast nog top uit!

Mooi binnen budget ook.

5 likes

De LLD stond ook al op mijn lijstje, evenals een hydroconquest. Zelf zou ik het wel weten, maar daar gaat het nu niet om :wink: Maar ik had nog niet bedacht dat het wel speciaal zou zijn om van 2 generaties een Longines te krijgen. Cool, thanks!

1 like

Klopt, dat stukje vond ik ook wel geinig :wink: Ach ja, hij gaat 'm natuurlijk ook zelfs dragen eerst. Wie weet heb ik een nieuwe WIS gecreëerd.

De Certina vind 'ie denk ik (hoop ik :wink:) te druk inderdaad. Die Junghans vind ie denk ik te klassiek, maar man, wat een mooi ding! Kende ik niet. De Alpina en Eterna stuur ik zéker door.

Dit dus! :+1:


En anders zou ik een mooi horloge van Certina, Tissot, Oris of Hamilton uitzoeken. Eenvoudig in design / less is more etc. dus een driewijzer zonder complicaties. Deze merken bieden meer dan genoeg keuze.
Bovendien bieden zij enorm veel kwaliteit voor een prima prijs (binnen het budget) en zijn voorzien van goede Zwitserse uurwerken.

3 likes