Passend geboortehorloge rond 1500EUR

Oef. Met stip op 1 op mijn verlanglijstje. Duiker, flieger en ook nog wel als dresser met de juiste band…

Zie hierboven een paar keer de nieuwe Tissot PRS516 chrono genoemd. Heb ik toevallig vandaag nog even bekeken. Maar die kost bij de NL AD € 1.900. Dus gaat niet lukken.

Dit vind ik een bijzonder fraai en tijdloos horloge, Certina DS-1 chrono, Valjoux. Past precies binnen het budget.

https://www.boumanonline.nl/horloges/certina-ds-one-original-chronograaf-met-valjoux-7750-uurwerk-4-c0064141603101

Allereerst: bedankt voor jullie input! We zijn inmiddels een stap verder. Ik zat goed met de zwarte wijzerplaat & stalen bracelet, maar niet met het chrono idee. Hij wilde juist iets subtielers dan zijn huidige Armani - duidelijk geen toolwatch, maar ook weer geen dresser. De meeste duikers die ik toonde vond 'ie minder; maar tot mijn verbazing vond hij de LLD wel een optie.

Ik liet hem een Aqua Terra zien (voor mij de perfecte alleskunner) en hij vond 'm fantastisch. Kijk, dan komen we ergens. AT is uiteraard nieuw ruim boven budget, en hij wil geen kwarts. Dus op zoek naar alternatieven!

Een Seiko is een soort logisch budget alternatief, maar in feite is de prijs te laag voor zijn doel (raar om te zeggen…) en hij ziet de charme van Seiko ook (nog?) niet echt. Mijn opties: Certina DS first, Ball Fireman Victory en Tag Heuer Carrera Calibre 5. Daarvan is de eerste eigenlijk ook nog ‘te goedkoop’, en de laatste te duur (maar hij schrijft 'm op).

Hebben jullie meningen of andere opties? Thanks!

1 like

Oh ja doe Epos vond ie erg cool. Ik ook wel trouwens…

Jup en redelijk betaalbaar, Epos is gewoon goed, minder bekend maar erg goede kwaliteit.

Nog ff een plaatje :smile:

Hier met stalen band om te zien hoe dat staat.

Uit de 3 die jij toont.

  1. Tag
  2. Certina
  3. Ball maar no go met die schuine datum

Grtz

2 likes

Na het zien van de Sinn 104 in dit topic, ben ik maar gelijk mijn spaargeld gaan tellen. Waanzinnig mooi!

1 like

Ik zou zeker voor de Ball gaan. Deze of een andere. De Fireman racer o.i.d. Mooi degelijke horloges, mooi merk. Heb zelf een Ball, gaat de 18 jaar zeker halen.

De Certina heb ik lange tijd erg mooi gevonden, maar is naast de andere wel erg degelijk/saai. Tag het mooiste van de 3.

Eens, de Ball datum positie is lelijk. Ff kijken of dat op de Engineer ook zo is, die vond ik ook wel sweet. Ik vind het sowieso wel een cool merk. Maar ja, dan komt de Tag ook al binnen bereik, en die vind ik eerlijk gezegd mooier.

Stiekem vind ik die Certina echt heel mooi. Ik ga die eens in de gaten houden voor mezelf als m’n maat 'm toch te goedkoop vindt :wink:

[EDIT] oh fijn, de Engineer heeft een loupe :neutral_face:

Same here. Brochure opgevraagd via Sinn-site en kreeg werkelijk een prachtig boekwerk thuis!

1 like

De Ball Fireman Classic heeft de datum wél op een normale plek trouwens.

1 like

Ik heb zelf een Ball gehad, die staat te koop op Wiliam Wien zijn site voor 1090, is dat niks voor hem?

http://www.wwwatches.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2883&Itemid=20

Ball is zeker een goed merk, en gebruikt tritium buisjes,ik denk alleen dat ze minder snel door te verkopen zijn.

Overigens moet je de Fireman Classic makkelijk voor 1k kunnen kopen in NL, beetje onderhandelen.

Grtz

1 like

Ik ben gek op Ball en zou deze ook echt aanraden,… Echter,… Het tritium van de Ball zal na 18 jaar wel wat ingeleverd hebben… Lume op andere horloges ook natuurlijk, maar toch,… Het is een special feature van de Ball, vandaar mijn kanttekening.

2 likes

Zou n Hamilton niet iets voor em kunnen zijn?

http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/tokeikan/cabinet/hamilton/h68551933.jpg

1 like

Of dochter :neutral_face:

Tja of een kind over 18 jaar daadwerkelijk zin heeft om het afgedragen horloge van zijn pa te dragen is de vraag… En dan een paar jaar later, schat doe dat horloge nou om, je ouders komen op bezoek.

Maar een mooie Eterna kan hij hij ook lekker zelf houden tegen die tijd

2 likes

Beetje flauwe opmerking, Maart.

Tja, zoiets laat zich niet voorspellen natuurlijk. Persoonlijk vond ik het supergaaf om het horloge van m’n pa te krijgen. Ik vind het bijvoorbeeld geweldig als ik oude foto’s zie waarop hij het horloge draagt. In elk geval heeft mijn vriend, als we een goede keuze maken, de komende 18 jaar zelf een mooi horloge om. Da’s ook wat waard.

1 like

Al gedacht aan de longines conquest classic?

Of de Oris Artix date

2 likes

Jammer van de dagaanduiding. Anders was dit 1e keus geweest. Als mijn kind op z’n 18e niet weet welke dag het is zijn er andere behoeftes dan een horloge, ben ik bang.

1 like