Patek-bezitters?

Puur uit nieuwsgierigheid: zijn er Patek-bezitters op HF? Zelf ben ik in een fase aangeland waarin ik overweeg om een deel van mijn collectie van de hand te doen en te investeren in… ja, wellicht een PP. Vraag me niet wat voor model, het is momenteel nog pure luchtfietserij. :blush:

4 likes
http://www.horlogeforum.nl/t/calatrava-naar-de-horlogemaker-na-val-van-de-trap-met-mij-erbij/58114?source_topic_id=68327
1 like

Deze vind ik gaaf:

http://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=patek+philippe+calatrava+pilot&dosearch=true&searchexplain=1

Eigenlijk past dit horloge wel het minst bij het merk :stuck_out_tongue:

Bij PP moet ik altijd denken aan de Calatrava’s en de Aquanaut’s.

Ik vind t zo raar om zoiets te zeggen, lijkt een beetje alsof je zegt “mag er gelijk hoe uitzien, zolang er pp op staat”… Normaal val je toch voor een horloge, en niet voor een merk?

1 like

Mijn vraag is heel simpel: zijn er PP-bezitters op HF. Het is de magie van het merk die me tot die vraag heeft gebracht.

4 likes

OMG… :sweat_smile: En hij is ook recent weer actief…

Maar on topic, ik zie hier regelmatig exotica in de vorm van gouden Daytona’s en AP’s, maar PP’s lijken wel heel schaars.

Enne - het zou zomaar kunnen dat juist PP-bezitters daar niet mee te koop gaan lopen. Of het hier even komen melden. Geen kritiek, maar iets om even bij stil te staan.

2 likes

Het staat iedereen vrij om te antwoorden. Maar gezien het grote aantal ‘laat-je-xxx-zien’-topics voelde ik me vrij om de vraag te stellen.

1 like

:grin:

Oei Peter, ik heb niet naar de naam gekeken. :smiley:
Maar ik denk dat er nog iemand op het forum met een Calatrava is.
Die zijn nog redelijk “betaalbaar” dacht ik…

Ik heb het me ook weleens afgevraagd, denk overigens dat een “show your Patek” topic niet veel reacties krijgt hier. Überhaupt zullen er niet veel high end horlogebezitters (zeg > 25k€) op dit forum rondhangen. Laat me graag verbazen natuurlijk :wink:

1 like

Ik stond vorige week met mijn vrouw voor de vitrine van de PP dealer in Verona (IT), alwaar ze spontaan naar een aquanaut wees en zei “Wat een lelijk ding”.

En in feite stond er inderdaad niets in de etalage wat echt de “wauw” factor had (voor mij dan). En dat in tegenstelling tot A. Langhe en AP, wat verderop. Of zelfs Breguet of IWC bij dezelfde juwelier…

Ik vraag me af of horlogefanaten echt vaak warm lopen voor PP…

2 likes

Er zullen er zeker zijn, maar ik denk dat mensen niet graag op internet gaan zetten dat ze objecten van zo’n waarde in huis hebben. Lijkt me slim ook.

1 like

Rainer B had/heeft een paar gemmetjes,alleen zie ik die hier niet meer posten helaas.

PP staat ook op mijn lijstje. Maar moet mijn beide rolexen en een zenith voor opofferen. Nee, voorlopig niet. :wink:

Dat zal ie leuk vinden… :grin:

Ik herinner me dit topic, dat bijna in zijn geheel is verwijderd. @Basnl liet een patek zien. De echtheid van die patek werd heel zacht gezegd massaal in twijfel getrokken. Uiteindelijk deelt hij een fraai Patek trio, waarna enkele excuses volgden.

gr, HJR

1 like

Toen dit forum nog een FORUM was ipv van wat het nu is,kwamen er zeker wel mooie PP,s voorbij.
Met een beetje zoekwerk komt hij gewoon boven .

1 like

Dat topic herinner ik mij ook…toen kwam er even wat voorbij …wauw.

Niet dan? :smile:

1 like

Ik zat zelfs verkeerd, was een kwartet. Eigenlijk jammer dat het topic zo getrimd is… Was best goud. En waarom dan eigenlijk die 22 reacties wel bewaren?

gr, HJR

Ik heb me die vraag ook geregeld gesteld. En dat niet alleen bij n pp. Maar telkens Was t antwoord neen. Ik heb liever m’n eigen diverse verzameling dan n paar klatsers.

En er moet nog wat te dromen blijven :wink: