Patek-bezitters?

De mensen die en Patek dragen hebben geen tijd voor een forum of hebben zelfs niet eens internet :smirk:

1 like

Ik deel volledig je mening hierin. Weinig PP modellen kunnen mij echt bekoren.

Ik heb al twee keer gehoord dat PP nou niet zo heel geweldig is, onderdelen schijnen erg dun en fragiel te zijn, en dat het vooral polpulair is van wegen de naam/ status. Weet natuurlijk niet of het terecht is maar je zou beter uit zijn bij bijvoorbeeld A. lange of Jaeger Le coultre of AP hoorde ik.

Iemand ook zoiets vernomen?

Heb er ook wel eens over gedacht, maar ik rommel toch liever wat in de marge. Ik merk dat ik aan mijn gefrƶbel met vintage horloges van Longines, Omega, Zenith en Universal Geneve nog voldoende plezier beleef.

Daarbij ben ik te zeer gehecht aan de horloges die ik zou moeten liquideren om een PP te kopen.

4 likes

Ik weet niet welke horlogesje precies hebt. Maar ik zou niet snel 3 horloges inruilen op een instap patek zoals een aquanaut of een Calatrava. Ik zou veel meer plezier hebben van 3 andere leuke klokken. Een gecompliceerde patek daarentegen is een ander verhaal.

1 like

Blijf dit een lachwekkend concept vinden. Een instap Patek doet de modellen zo onwijs te kort. Het concept instap Patek bestaat evenmin als een instap Rolls.

6 likes

Het is misschien een beetje kort door de bocht. Zeker voor de calatrava.
Voor de aquanaut zeker niet. Het was bij introductie een budget patek die moest concurreren met de rolex submariner. De prijzen waren ook nagenoeg gelijk volgens mij.

Er zit een wezenlijk verschil tussen de oude Aquanaut en de nieuwe 40mm Aquanaut naar mijn mening. Maar kun je onderbouwen wat de Aquanaut een instapper maakt, afgezien van de prijs? Kijk bijvoorbeeld even naar het uurwerk, dat gewoon van heel erg hoog niveau is en ook in de duurdere Pateks te vinden is. Kast is subliem afgewerkt, evenals de wijzerplaat. De rubberen band is van een hoger niveau dan alle andere rubberen banden die ik heb gezien en vast gehad. Wat is er dan ā€˜budget of instapā€™ aan?

2 likes

Ik vind juist de ā€˜instapā€™ pateks mooi. Sommige uitgebreidere vind ik weer niet mooi/uit balans. Zoals de subdials bij sommige annual calendars

Vind ik t eenvoudige model als dress Watch veel leuker

9 likes

De naam heeft nog steeds het imago van het budgetmodel omdat het toendertijd ook zo bedoeld was door Patek. Hoeft ook helemaal geen negatieve lading te hebben. De nieuwe zit wel op een hoger niveau dan de vorige door wijzigingen aan het uurwerk. Feit is dat het nog steeds een van de goedkoopste modellen is van Patek. De nautilus heeft dit imago niet, maar dat model heeft wel de status van een icoon.

Ja, dit is het wel voor mijā€¦ :relaxed:

1 like

Het zijn zeker schitterende horloges die gouden time only dressers van patek. Echter zou ik er nooit een aantal andere mooie klokjes op inruilen zoals je weleens leest.

Wat bij mij meespeelt Is dat ik t prachtige horloges vind, maar t niet zo mijn draag stijl Is. Zo zit.ik al tijden te kwijlen bij een portuguese, maar tot 2 maal toe Is t n ander klokje geworden.

En.ondanks die afgekapte cijfers blijf ik kwijlen wanneer ik em zieā€¦

5 likes

Deze lijkt me wel wat!

2 likes

Idem voor mij.

Een vintage Patek Chronograaf mag er nog in.

Maar een Nautilus vind ik niet zo mooi als een AP RO. bv.

En ga zo maar door. Er zijn altijd ā€˜mooiereā€™ alternatieven te vinden vind ik.

Te klein uurwerk voor de kast :wink:

Klopt wat je zegt. Maar dit verhaal gaat ook op voor rolex. Ze begonnen met maken van robuuste horloge voor de jan alleman. Dit is nu ook niet meer zo.

Dat is waar, maar ook toen was een rolex submariner nog best een smak geld. Hoewel nog steeds bereikbaar voor de gewone man blijft het nog een smak geld.
Maar op dit moment is de prijs van een aquanaut niet meer gelijk aan een stalen sub zoals dat voorheen wel was. Hij is met 2 keer de prijs van een sub ook weer moeilijker bereikbaar. Het zal voor patek nu dan ook geen subkiller meer zijn.

Heb je weleens een nepper gezien? Deze lijkt er namelijk heel sterk op. *edit: standaard Sea-Gull met leer van de plastic boom

Meen je dit nou of just being sarcastic?