Patek-bezitters?

De smiley zegt alles al toch :wink:

Ok my bad. Btje twijfelachtige smiley vond ik 't. :wink:

Doet u mij maar hoor:

4 likes

Smaken verschillen, maar dit Is er ook zo 1: Knappe complicatie, maar doe mij persoonlijk maar liever t rustigere standaard model.

14 likes

Teken ik ook voor!

Of deze 5712, met prachtige micro rotor:

3 likes

De reclame van Patek ooit was ook heel goed, tekst:
horloge loopt 7 dagen langer dan uā€¦

2 likes

Was die niet van IWC?

Dat kan heel goed, maar IWC associeer ik toch meer met die brallerige ā€œhorloges voor mannenā€ -reclames. Een knipoog als in de genoemde slogan lijkt me niet meteen ā€œdes IWCā€™sā€. Lijken me niet zulke grappenmakers. Ben ooit in de Patek-manufactuur geweest, en daar heerste juist een enorm ontspannen en relaxte, stropdassen-vrije (! ā€¦moet je bij Rolex eens proberenā€¦) bedrijfscultuur.

@hendrik heeft een PP, weet ik mij nog goed te herinneren. Misschien heeft hij die PP al geflipperd, want dat doet hij wel vaker.

Hi,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met de volgende vraag:

ā€œWaar kun je het beste heen gaan met je PP voor een nieuw glas als je niet naar S&C wilt gaan omdat je dan gelijk 1500 euro armer bentā€.

En nu gaan jullie vast lachenā€¦ dat moest ik namelijk ook toen ik de verhalen las PP, Lego, Papaā€™s, etcā€¦

Ik heb er nu al lol om :slight_smile: , dit verhaal heet de ā€˜PP en de Ikea kastā€™

Mijn vader was namelijk zo dom om zijn PP om te houden bij het in elkaar zetten van een Ikea kast en nu is zijn glas gebarsten. Hij naar S&Cā€¦ 1500 euro. Dat vindt hij te duur.

Het is een patek philippe calatrava 5026 rose.

Wat vinden jullie? Is er een gerenomeerde partij die dit kan voor minder? Of raden jullie het ten zeerste af om niet 1,5K uit te geven hiervoor in dit geval?

Alvast bedankt voor jullie input.

Dat is een duur ikea kastje geworden dan. Volgende keer een interieurbouwer bellen voor maatwerk is goedkoperā€¦ Ik zou het glaasje bij SC laten maken. Ook ivm garantie.

2 likes

Het is niet alleen het glas. Er zal vrijwel zeker ook een full service bij zitten vanwege mogelijke glassplinters in het uurwerk.

3 likes

Dank voor je rectie.

Je hebt idd helemaal gelijkā€¦ daar gaat het precies om. er moet een full service gedaan worden + nieuwe wijzerplaatā€¦ omdat er glas splinters in zouden kunnen zitten.

Hoe groot is de kans?

Daarnaast heeft de klok al service gehad niet zo lang geleden en is onze mening dat het glas er onder te hoge druk heeft ingezeten want hij knapte vrij makkelijk toe hij klem zat.

@moonphase: ja echt hƩ :slight_smile:

1 like

Jur (gen) patekā€¦kapotā€¦trapā€¦vader.
Jur (M) Patek kapotā€¦ikeaā€¦ vader.

4 likes

Dat is toevallig :relieved:

Was het kastje nog wel heel?

1 like

Foto?

Ik weerā€¦
Doe ik net een stuk pizza in de magnetron,blijft mijn AP RO OS Safari achter het klepje hangen terwijl ik de deur een slinger geef.
Het bandje van de AP schoot los en de AP vloog van mijn pols

Op onverklaarbare wijze belande de AP op de pizza terwijl ik dus met een zeer soepele beweging, het deurtje dichtklapte en de startknop een ram gafā€¦het duurde echter een paar seconden voordat ik door had dat mijn AP op de pizza lag,dus die lag lekker te knetteren.

Doordat er nu dus magnetronische straling door de platina kast is gegaan heeft dat het uurwerk en wijzerplaat flink beschadigdā€¦iemand enig idee wat dat kan gaan kosten?

14 likes

Demagnetroniseren met een goedkope chinese demagnetronisator van eBay. Scheelt je wel een flinke duit. Die wijzerplaat zou ik gewoon zo laten. Gedwongen patina noemen ze dat.

2 likes