Patek-bezitters?

Was gewoon puur uit interesse (met name waarom een Gassan geen dozenschuiver zou zijn). Maar laten we het maar on topic houden. :slight_smile:

Nou dat is een korte discussie dan :joy:

2 likes

Nee hoor. Dat is in mijn ogen de verkeerde gedachtegang. Je moet juist meer je best doen, omdat jouw ā€œKanā€ nog dieper is, dan die van je vader.

Je begin punt ligt al op calatrava niveau. Dan is jou volgende punt meer richting grand complications. N dat is een behoorlijke uitdaging!

Maar terug naar topic
Die PP is prachtig, ik hoop zover te komen dat ik deze kan aanschaffen
image

5 likes

Dat is juist wat ik daar mee probeer te zeggen, door te zien dat iemand anders iets heeft bereikt motiveer ik mezelf dat te overtreffen

Ik heb overdreven zie ikā€¦ het was ā€˜maarā€™ 1610 euro. :joy:
Hij staat nu officieel te koop.

4 likes

Patek bezitters, is dit bizar of niet?

Let wel dit is alleen het certificaat, het horloge blijft in mijn nachtkastje :sunglasses:

1 like

100 dollar verzendkosten ook, lekkĆ¢h voor een stukje papier ā€¦ :rofl: :joy:

Mijn ex had het dus toch!

Ik kwam deze weer eens tegen;
prijs buiten beschouwing latend is deze Patek sowieso niets voor mij, maar ik vraag me elke keer weer af waarom op een horloge van 55k niet eens de naam/logo mooi opgelegd is? (ik vind dit bij een horloge van 5k al zeer armoedig)

4 likes

Tja, het is denk ik niet een kwestie van ā€˜niet eensā€™, want het is natuurlijk wel mogelijk. Echter is dit gewoon niet de stijl van Patek. Kijk hun andere horloges er maar eens op na. In dit geval vind ik het overigens wel aansluiten bij de rest van de wijzerplaat. Iedereen heeft zo zijn voorkeur.

Overigens wilde ik al heel lang een chrono van Patek maar deze is het, voor mij niet, simpelweg te groot en altijd het idee of die een beetje scheel kijkt. Zo zijn er nog enkele elementen die het niet doen voor mij. Ergens maar goed ook. :wink:

3 likes

Jij hebt toch al een chrono van dat merk?

Dat het niet PPā€™s stijl is, was me duidelijk inderdaad.
Op een Aquanaut of zelfs Nautilus vind ik het ook niet uit de toon vallen. Op de een of andere manier komt zoā€™n superluxe ā€˜diverā€™ daar mee weg, maar op deze meer klassieke chrono stoort de ā€˜simpeleā€™ printā€™ me gewoon.

Zal wel komen omdat ik er nog nooit 1 om de pols heb gehadā€¦ :wink:

Je klik/doorzichtige tekst ā€˜hierā€™,ā€¦ (kan je niet citeren)

Denk het niet, zal waarschijnlijk gewoon niet jouw smaak zijn. Maar kijk ook eens naar de andere (Lange, Vacheron enkel symbool van logo), wellicht spannen ze wel samen. :wink:

Vaak vind ik een opgelegd logo juist weer ā€˜goedkoopā€™ staan bij dergelijke horloges. Vind het vaak wel mooi, beetje ā€˜low-profileā€™ idee.

11 likes

Klopt, mooie voorbeelden inderdaad!
Maar hier stoort me het niet, ontwerpen kloppen gewoon voor mij (zeker die Lange) en bij die PP niet. Dus gewoon smaak gebonden :innocent:

1 like

Die Patek is, volgens mij, sowieso een beetje uit balans. Komt met name door de dikke bezel en dan de relatief kleine wijzers, etc. Wellicht dat een opgelegd logo het horloge goed zou doen. :slight_smile:

Ik vind overigens de 5070 in platinum wel het mooist, maar heb sowieso wel een zwak voor blauwe wijzerplaten. Daarbij komen de cijfers en de wijzers hier mooi naar voren.

@lasteraar Geef mij deze maar: :wink:

19 likes

Stukken mooier.
vooral de cijfers op de plaat maken het af.

1 like

Wat een schoonheid (die tweede)!

1 like

Damn, wat is die mooiā€¦

https://www.ablogtowatch.com/patek-philippe-ref-5212a-calatrava-weekly-calendar-watch-in-depth/?amp

Wat jullie?

3 likes

Echt heel gaaf! :ok_hand:

Heb mezelf deze week de 5227G kado gedaan :grinning: Het is een flinke aderlating, maar oh oh wat is hij mooi. Prachtig afgewerkt. Ieder detail lijkt te kloppen en de combi van een witgouden kast met de ivoorkleurige dial is werkelijk geweldig.

66 likes