Patek-bezitters?

Op zich wel grappig. Ik keek naar deze:

Die vind ik op deze foto niet mooi! Maar keek even op chrono 24 en zag deze advertentie:

Daar is die dus echt super gaaf! Niet het 4400 uurwerk zag ik trouwens @Bidle Maar ik weet die verschillen zelf ook niet…

2 likes

Geen bezitter…nóg niet…amai, wat fijn dit…

7 likes

Gemaakt en terug van Patek Service.
Ik heb 1 lid, die destijds al interesse toonde, een pb gestuurd. Daarna komt hij dit weekend, nadat ik meer foto’s heb gemaakt, in het blauwe gedeelte.

15 likes

Tijdloos horloge!
Hoe gaat zo n service in zijn werk?
In N.L. of elders?

1 like

Dank!

Hoe het in zijn werk gaat weet ik niet precies. Maar hij is via S&C naar Patek gegaan. Omdat het glas gebroken was (door de Ikea kast :joy:) is hij volledige uit elkaar gehaald daar. De service kostte 1800 euro. Maar is dan wel weer zo goed als nieuw.

4 likes

5115G met email wijzerplaat…

8 likes

:astonished:

1 like

5167r

31 likes

Eh… Heheh. Prachtig horloge, maar godsternokke, dat zijn geen leuke bedragen.

1 like

Allememaggies dat is meer dan mijn volledige collectie im aanschafprijs kostte :joy::joy:

Ach verschil moet er zijn

2 likes

Het merk is een belangrijke factor in de horlogerie.

On-topic, ik ga binnenkort een 18k vintage nautilus aanschaffen. Mooie foto’s volgen! Heb een paar pateks gehad, waaronder een minute repeater pocket watch uit 1915. Hier kan je al de bijzonder mooie afwerkingen van een patek ziek. Gewoon mechanische kunst.

15 likes

Dat is idd een hoop geld. Het horloge is nogmaals niet van mij, maar van mijn vader. Ik heb hem destijds uitgezocht en had hem graag gehouden. Maar aangezien ik geen geld heb voor beide, blijf ik bij mijn 114060.

Dus de Patek gaat weg en daarna wordt er ook voor hem een Rolex gekocht. Want hij is ook om en wil liever een Rolex dan Patek. Vandaar dat hij in het blauwe gedeelte gaat komen nu die terug is van originele service.

Helaas wil de mensheid niet gelijk zijn. Ben van mening dat verschil er niet zo moeten zijn. Maar dat is een heel andere discussie :joy::+1:

10% van het aanschafbedrag, zo’n beetje? Dat vind ik meevallen voor een horloge dat total loss is :stuck_out_tongue:

1 like

het zijn allemaal mooie horloges, succes met de verkoop gewenst alvast.

ik vind toch wel dat er verschil moet zijn, als ik als 21 jarige student alles kan krijgen en doen wat een (bijv.) 50 jarige kan, waarom zou ik dan nog mijn best doen om het onderste uit de kan te halen? Ik geloof zelf in gelijke rechten en mogelijkheden, maar als iemand harder werkt om iets te bereiken dat voor hem of haar belangrijk is dan vind ik dat diegene ook alle recht heeft dit eerder te bereiken dan iemand die totaal geen moeite doet. (dat was even mijn mening maar laten we het verder OT houden :joy:)

5 likes

<3 Nautilus, zo tof

Dank!

We zijn het eens met elkaar! :sunglasses:

2 likes

Rolex??? Toch niet van een ordinaire dozenschuiver???
Heb een goed contact voor je bij Gassan :sunglasses:

2 likes

Ja jij strooit geutig met de contacten de laatste tijd…:sunglasses:

Wat is jouw definitie van een dozenschuiver?

Dat wordt wel erg off topic alhier.
Ik denk dat u wel begrijpt waar ik op doel, zo niet wil ik dat via een P.B nog wel uit de doeken doen. Loop ik bovendien niet het risico van een aanklacht wegens smaad of laster :innocent: