Patek-bezitters?

Van de PP of van de VC?

Vind die PP ook erg mooi en is 39 geloof ik. Maar moet daar nog een beetje wennen aan de datum (dat had ik overigens bij Rolex ook).

Die datum went nooit, althans niet bij mij. Bij Rolex heb ik er geen problemen mee, maar dat is voor mij een ander type horloge. Heb hetzelfde bij de meeste Grand Seiko’s, die hebben dan wel een paar mooie datum-loze modellen.

1 like

Ja herken ik wel, het is best handig een datum maar het is zo’n ‘gat’ op de wijzerplaat. Het wordt nog eens extra benadrukt door de omranding en de afwijkende kleur van de datumschijf…

Je had het eerder over wennen aan 37mm. Deze zijn resp 39 en 40mm. Mooier imo

1 like

Ik sprak ooit een uurwerkmaker die voor veel juweliers de gecompliceerde horloges serviced. Hij vertelde mij dat de horloges waar er maar een paar van worden gemaakt vaak helemaal niet goed en langdurig worden getest. Die moeten gewoon zo snel mogelijk verkocht kunnen worden. Hij had eerder een Audemars Piguet van een half miljoen euro (enkele exemplaren) geserviced dat eigenlijk gewoon helemaal niet goed liep, dat is toen teruggekoppeld en toen hebben ze een aangepast tandwiel opgestuurd.

Bekendere issues bij hele dure horloges is dat er bij het skeletteren van een uurwerk uiteindelijk toch teveel materiaal is weggenomen waardoor het uurwerk gewoon niet betrouwbaar is. Dat zijn dan van die issues die je alleen goed kunt oplossen als je er gewoon heel veel op exact dezelfde wijze hebt behandeld.

1 like

Inderdaad ook even naar VC gekeken. Super mooi! Ik vind deze bijna helemaal top.

Maar mis wel een seconde wijzer, hoe weet je dan of hij loopt? :slight_smile: Ook geen zicht op het uurwerk dus dan is het beetje gokken of hij nog op tijd staat.

Verder prachtig ingetogen. De meerprijs van platinum is wat belachelijk, maar goed dan moet je ook een andere hobby kiezen :slight_smile:

4 likes

Vind het juist wel iets hebben; een echte dress-watch.
Deze versie vind ik zelf iets minder. Vind ergens de balans niet kloppen, wijzers te iel en de tapse indexen vind ik niet echt bij het geheel passen.

1 like

Het perfecte horloge is erg lastig :slight_smile: Ik vond dit de mooiste van de huidige collectie op de site. Met datum vind ik vaak zonde voor de wijzerplaat, en de modellen met alleen seconde wijzer is de wijzer zo klein. Past niet zo mooi bij de verhouding.

Maar sowieso thanks voor de tip!

1 like

Ik vind de Cellini kwa verhoudingen perfect plus het robuuste Rolex caliber, alleen bij de dial heb ik wat bedenkingen.


maar gaat er wellicht weer een keer komen

2 likes

Ook gekeken bij De Traditionnelle lijn met het mooie 4400 uurwerkje?

Ook mooi, moet hem nog een keer in het echt bekijken.

Prachtig

Wat schappelijker kwa prijs (eea uiteraard afhankelijk van de grootte van de boom)

6 likes

Mooi hè!
Toch blijf ik voorlopig bij die van mij. :slight_smile:

Oh en die onderste is dan weer niet aan mij besteed. Als ik die in een flits zie, moet ik telkens aan een Ebel denken.

2 likes

Da’s toch niet zo erg?:wink:

Absoluut niet, dan wil ik een echte. Niet zo’n hommage van Vacheron. :wink:

1 like

:joy:

2 likes

Jij hebt makkelijk lachen, want je hebt er één! :face_with_raised_eyebrow:

:grimacing: maar geen Patek…noch een VC. :weary:

1 like

Ik toch ook niet,…

pas er enkel op voor de volgende generatie. :wink:

10 likes

Ik zal die ook eens een keer gaan passen, ben op zich wel nieuwsgierig :slight_smile:

Nee, maar nu wel even :slight_smile:

De eerste post van @Sammie is echt prachtig! Prijs weer stuk minder haha, maar als ze die eens hadden zonder de stenen. Ga morgen nog eens goed kijken :slight_smile:

1 like