Patek-bezitters?

Gebruikerservaring…

Een jaartje of zo geleden… :slight_smile:

2 likes

Maar alleen het lawaai of ook nog andere dingen? Maar het klopt wel dat de uurwerken in de duurdere horloges niet nauwkeuriger of robuuster zijn.

Haha… ik was zelf al weer vergeten dat het een 5026 is.

Dank voor de hulp, dan zijn we er wel:


Hij is rond de 11K waar áls hij geserviced is. dus als hij hem rond 10K zo weg zou kunnen doen, is het prima.

Het aangehaald voorbeeld is wel een geelgouden versie. De typologie bij PP zit zo in elkaar (in stijgende volgorde van prijs):

  • J voor geelgouden horloges
  • R voor rosé gouden horloges
  • G voor witgouden horloges
  • P voor platinum horloges

Nu weet ik niet of er een groot prijsverschil zit tussen een geelgouden en rosé gouden Calatrava.

1 like

Kijk, weer wat geleerd!

Dat vind ik altijd lastig op Chrono24, de prijzen lopen nogal uiteen.
De goedkoopste met zwarte plaat is rond 10K en er staat een exact zelfde in de VS voor 14K euro’s.
Iig heb ik een beter beeld, dus dank voor het meedenken!

Mag ik je vragen… Hoe komen die barsten in het glas…?

Koopje deze :joy::joy::joy:

PATEK PHILLIPE GENEVE FULL DIAMOND ICE
€ 575,00
http://link.marktplaats.nl/m1283305101?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

1 like

Dat gebeurt vaak als het stukgaat… :roll_eyes:

1 like

Mijn vraag is meer hoe het is stukgegaan. :expressionless:

1 like

Omstreeks post 50 in dit topic :wink:

Ah, thanks. Voor de reactie op die post verwijs ik iedereen graag door naar Maxima :joy::joy::joy:

1 like

Hi Deniz,

Een Ikea kast. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ola,

Ik kijk altijd stiekem toch wel een beetje naar een PP. Maar vind ze bijna altijd te klein (ik wil toch wel graag iets tegen de 40mm). Nu had ik deze gespot en ik ben wel nieuwsgierig. Hij is 39mm. Weet iemand of patek ook een soort gelijk model heeft zonder datum? In de huidige collectie niet maar misschien wel gehad?

2 likes

Mij is een PP ooit door een AD afgeraden ivm het delicate uurwerk (ik doe een horloge niet af als ik bv een spijker in de muur sla :wink:) en met het uurwerk van AP is ook regelmatig wat mis. Dus nee, uurwerken in duurdere horloges zijn niet nauwkeuriger en vaak kwetsbaarder dan bv een ETA of Rolex caliber.

In de regel kun je stellen dat hoe meer er van iets gemaakt worden deste betrouwbaar ze zijn. Niet op de laatste plaats omdat een garantiegevalletje op 100 exemplaren iets heel anders is dan bij 500.000 horloges. Daarom hebben merken als Seiko en Rolex zo’n hoge technische betrouwbaarheid en kiezen andere merken graag voor een beproefde ebauche zoals een Valjoux 7750.

Uurwerken waar er een paar van worden gemaakt kennen regelmatig nog kinderziektes, en zijn daarmee vaak onbetrouwbaarder omdat vaak de tijd ontbreekt voor een echte duur-test.

Ik vind zelf de 5196-001 erg mooi en draagt nog verrassend groot met zijn 37mm. Groter dan dat dan ga je toch richting de complicaties. Bijvoorbeeld een Chrono zonder datum (5170G-001), maar is ook gelijk een ander prijs categorie.
Anders toch eens kijken bij andere merken zoals Vacheron. Die vind ik persoonlijk zelfs iets mooier/strakker. Bij sommige modellen ook meer gecharmeerd van het uurwerk.

Voorbeeld van een Vacheron Trditionelle:

8 likes

Daar zal voor oa PP, VC, AP nou niet echt sprake van zijn, denk je van wel…?

Dank je wel! Die 5196-001 is inderdaad prachtig! Misschien moet ik hem eens passen, maar die 37mm houd me een beetje tegen, maar misschien valt het best mee in real life.

Dank ook voor de VC tip, daar ga ik ook eens naar kijken!

1 like

Mooiere afmetingen:

1 like