Patek-bezitters?

image

Ja jongens en meisjes, dat is nou een massief gouden automaat rotor, gewoon omdat het kan…

Ik ben er nog niet aan toe om mijn hele verzameling te moeten verkopen om er dan eentje terug te kopen maar ergens klinkt het ook wel erg aanlokkelijk…

13 likes

Wat een mooi afgewerkte uurwerk😍

1 like

Baas boven baas. Prachtig “ingetogen” horloge

1 like

Persoonlijk Ik zou een patek alleen achterstevoren willen dragen. De uurwerken zijn altijd prachtig en geweldig afgewerkt. De voorkanten vind ik daarentegen zelden mooi. Geen diepte in de wijzerplaten, datumvenster vaak gewoon een gat in de wijzerplaat zonder mooie afwerking, rommelige indelingen van subdials. Net alsof ze hun vakmensen alleen de uurwerken laten maken, maar de wijzerplaten en kasten door de stagiairs laten doen. :thinking:

:astonished:
Heb je er wel eens een in je handen gehad?

1 like

Collega van me heeft er onlangs een toegevoegd aan zijn verzameling. Daarnaast heeft hij nog een 5960 onderweg die nu voor service in Waterloo ligt.

Eerst was ik niet zo enthousiast maar in het echt is het toch wel iets bijzonders hoor! Mini-rotors zijn trouwens altijd gaaf :+1:t3:

13 likes

Nee nog nooit dus ik moet het met de foto’s doen. :innocent:
Maar ik betwijfel dat ik de ontwerpen dan ineens mooi ga vinden.

Het doet er ook weinig toe want ik heb geen geld voor zulke dure horloges, maar als ik het had kocht ik denk ik eerder een Arnold & Son. :thinking:

1 like

Ik wel, al moet ik toegeven dat mijn ogen niet meer de beste zijn en dat ik geen vergrootglas bij had.
Ik twijfel niet aan de top afwerking van dit horloge. Het zal inderdaad een kwestie zijn van het ontwerp minder/niet mooi vinden, ook bij deze 5227G vind ik de achterkant 100x mooier dan de voorkant :wink:

Die zijn op zich best aardig al denk ik dat je dan je geld beter in een putje kan kieperen.
Echt zo’n merk dat over 10 jaar ineens niet meer bestaat ben ik bang…

Maargoed, een horloge koop je om te dragen, niet om te verkopen! :smiley:

Ik begrijp je. Je vind ze wellicht te ingetogen? Ik hou daar zelf erg van. Ingetogen, maar afgewerkt tot in de perfectie.

1 like

Sommige zijn inderdaad voor mij te ingetogen en dat is niet mijn smaak maar ik kan er inkomen dat anderen daar wel van houden.
Zo’n calatrava kan ik bijvoorbeeld niks verkeerds van zeggen; het is mijn smaak niet, maar het is een fraai, tijdloos ontwerp:

Zoiets daarentegen krijg ik de kriebels van:
Sudials op een rare plek net boven de hartlijn van het horloge, geen verdiepte sudials. Allemaal verschillende fonts, vooral die van de datum is veel te vet, zowel de kast als de markers helemaal naar de blubber gepolijst. Dit vind ik persoonlijk gewoon echt geen mooi horloge.

De achterkant is daarentegen als bij alle Pateks erg fraai, dus deze zou ik zonder meer ondersteboven dragen. :sunglasses:

9 likes

Dat dus. :sunglasses:
Ik ben nooit zo bezig met verkoopwaarde van horloges. Ik verkoop zelden horloges en als ik me druk moet maken of ik het geld er weer uit krijg als ik het horloge weer verkoop dat is het dus te duur. Ik koop een horloge omdat ik het mooi vind en niet omdat het merk goed klinkt. :sunglasses:

3 likes

Smaken verschillen. Gelukkig maar. De 5227G is inderdaad ingetogen en, vind ik, prachtig door z’n ‘eenvoud’ en details. Zelfs de box is een beauty. PP weet wel wat premium is :heart_eyes:

14 likes

Ja heb je gelijk in hoor!
Had ik ook met de Zenith die ik in december kocht.

Wat wel iets is om rekening mee te houden is dat modellen/ merken die al lang bestaan vaak iets “tijdloos” hebben waardoor je er minder snel op uitgekeken bent. Ze hebben zich namelijk door de jaren heen bewezen… (speedmaster/explorer/submariner/santos/reverso) Minder origineel maar i.m.o. meer garantie voor lang plezier. Dit hoeft niet altijd in relatie te staan tot het waardebehoud maar meestal zit hier wel een link in :smiley:

1 like

Uiteraard, iedereen heeft z’n eigen smaak en niemand zou zich hier moeten hoeven te verdedigen over z’n aankoop. Alleen heb je meer kans op kritiek bij de aankoop van een Invicta dan bij de aankoop van een Patek, en wat mij betreft zou dat niet zo moeten zijn. :sunglasses:

1 like

Ingetogen chique, dat zeker. Wat is eigenlijk de diameter?
Dat uurwerk met klepje is wel echt heel mooi!
Proficiat en geniet ervan. :ok_hand:

(Ik denk dat de foto van de voorkant niet recht doet aan het horloge, graag meer detail opnames;-))

Deze is mooier

Heel mooi zelfs

24 likes

Zeker :+1:; mooie symmetrie, verdiepte subdials, maanfase mooi doorlopend met dat cirkeltje. Mooi gebalanceerd ontwerp. :ok_hand:
Enige minpuntje nog voor mij is de afgeronde kastvorm; ik prefereer een scherpe rand op de kast en lugs. :innocent:

2 likes

Een paar detailfoto’s :blush:

39 likes

Top, mooi zoals die lug min of meer in de kast wegsmelt.

1 like