Patek-bezitters?

Dit wist ik niet.
Ik heb altijd een meer dan bijzondere interesse gehad voor Calatrava met maancomplicatie.
Die kan ik hiermee van mij lijstje schrappen.

Namens mijn vrouw:
BEDANKT!

2 likes

Geen dank uiteraard, heb immers van haar een kleine bijdrage gekregen voor een horloge.

Maar beter dat je het nu ziet dan je er later aan gaat ergeren, toch? :blush:

2 likes

Ik erger me er al 20 jaar rot aan!

6 likes

Oh wacht!
Je bedoeld het horloge! :man_facepalming:

10 likes

Had ik het al eens eerder gezegd hier? Idk en idc

Show die patek a sah.

Ik houd zelf niet zo van dat cursieve font. Als eeuwigdurende kalender vind ik de 5140G wel erg mooi:

@Bidle met de kroon op de juiste plaats :wink: Helaas nog wel weer een categorie duurder en qua overall look wint hij het bij mij niet van de 5396G-011.

3 likes

Qua wijzerplaat vind ik de 5396G-011 ook mooier. Schitterend horloge, maar zijn voor mij niet in balans. Te druk in het midden met een rustige omtrek. Niet echt in balans, een beetje zoals een duiker zonder duikring.

Deze is voor mij dan echt af. Ook weer heel iets anders dan de 5396G-011 qua uiterlijk.
https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/c/a/c/cacfe8943194ca6705281e58f11077f65b80eb6e.jpeg

Ze maken in ieder geval hele mooie horloges om van te genieten. Al is het enkel vanaf een foto. :+1:

10 likes

Dit is dan ook wel het ultieme bazenhorloge
 :heart_eyes:

1 like

De vijf :heart_eyes: twee :heart_eyes: zeventig :heart_eyes:

Mijn ultieme “Holy Grail”. Het horloge waarvan ik weet dat hij er nooit gaat komen


En maar goed ook, anders blijft er niets over om van te dromen.

3 likes

Bijna goed, dit is een 5970 zijn voorloper. De 5270 heeft een andere lay-out/uurwerk en is iets groter.
Ik vind ze beide erg mooi, maar een lichte voorkeur voor de klassiekere 5970. Ook vanwege het uurwerk en is toch iets comfortabeler op de pols.

5 likes

Kijk, weet wat geleerd! :pray:t3:

Geweldig mooie horloges. Mij spreekt de 5270 iets meer aan omdat die iets rustiger is, maar beide zitten met hun 100k plus in de ‘nooit haalbaar’ categorie :wink:

Andere leuke variatie is nog de platinum 5496P-001 die in ieder geval qua prijs tussen beide in zit:

3 likes

Wie weet, wellicht worden deze modellen over een paar jaar ingeruild voor een brood. :wink:
Heb ze beide weleens om gehad en zijn beide prachtig.

De 5496P spreekt mij qua lay-out minder aan. Je hebt in ieder geval sowieso iets om naar uit te kijken.
Een huwelijk met als troost een schitterend horloge!! :innocent::wink:

2 likes

Ik moet hem dit jaar nog wel vinden he, maar ik houd mijn ogen open :smiley:

1 like

,
Nog een pareltje​:blush::blush:

8 likes

Blijkt dat het horloge van Patek Philippe waar ik ooit verliefd op ben geworden zich ook diep in die regionen bevindt :pensive:

5 likes

Heel erg mooi! Klassiek!:ok_hand:t2:

Die vind ik dan weer minder.
Stom he. Te grof. En die dikke indexen , sommige wel , andere afgebroken, op 12 uur dubbel. Met zo’n chronoring eromheen. Nee
 Jakkiebah.

Nee de 5327 is het toch wel helemaal voor mij.
Mooie elegante kast

Mooie omgelegde cijfers

Mooi uurwerk

Hij is druk, maar er is balans. Het klopt

Wat dat betreft begrijp ik wel dat naast Rolex , Patek het enige Ă©chte hogere topsegement-merk is wat met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Rolex doet zijn ding. Patek doet ook zijn eigen ding.

Mooie traditievolle collectie, mooie afwerking en veel oog voor ontwerp en kunst. En dat laatste vind ik toch wel tof. Dat een behouden merk zoals PP dit soort werkjes fabrieksaf maakt:

.

Veelal voor de Chinese markt goh ik. Maar i like it.
Een vol-diamanten horloge is natuurlijk wel weer té. Maar de bewerkte wijzerplaten vind ik tof. Alsof je een schilderij(tje) in je horloge erbij krijgt.


.

12 likes

Nou! Zeker in deze prijsklasse verwacht je dat ze aandacht hebben voor dat een horloge van alle kanten en op alle manieren aan een hoge standaard voldoet. Maar nu vind ik patek wel vaker vreemde keuzes maken, zoals soms de positie en grootte van het datumvenster. Dat kan er op foto’s soms heel goedkoop uitzien.

2 likes

Vind m niet eens zo verkeerd. Maar nog niet echt een koopje