Patek-bezitters?

Ik vind dit een beetje goedkoop overkomen, “sale” bij PP :sob:

Ik vind heel spiegelgracht een beetje goedkoop overkomen…

3 likes

Wat een lelijk hok :sob: helemaal niet druk ofzo :rofl:

Ach ja, ze houden een online uitverkoop. Benieuwd of ze ook idd definitief de deuren dichthouden.

1 like

Wel bijzonder dat dit specifieke model ook op Chrono24 (voor een Patek in de Complications serie) niet zoveel meer opbrengt. De algehele consensus moet dan toch zijn dat ie lelijk is :wink: Ben er persoonlijk ook niet echt kapot van.

Mijn droom blijft een 5396G-011. Die doen helaas wel iets meer.

1 like

Lelijk? Dan heb ik geen smaak, ik vind hem wel mooi.

3 likes

Over smaak valt niet te twisten :wink:

Ik ben zelf op zoek naar een 5396G-011. Die zit in dezelfde serie, met dezelfde complicaties en materialen - maar is toch snel meer dan 1,5 keer zoveel waard. Dat moet dan denk ik door vraag / aanbod komen lijkt mij.

1 like

Je zegt het zelf! :zipper_mouth_face:

3 likes

Inderdaad.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Blijft een schitterend horloge enkel had het een ander uurwerk verdiend. Met name omdat de uitlijning van de kroon een dingetje is.

6 likes

Ik heb kortstondig een in mijn bezit gehad, maar dat heb ik toen niet als storend ervaren.

Enkele foto’s van toen:

Het hele verhaal: Horloge en huwelijk

6 likes

Ik weet het, heb ook op je topic gereageerd. Zoals ook op jouw laatste foto zou mij dit storen bij een dergelijk horloge.
Blijft een schitterend horloge!

Heb hetzelfde bij een Union, maar dan als het ware omgekeerd (handopwinder als basisuurwerk), maar wel hetzelfde effect. Ook een manufactuur, maar heb er dan toch minder moeite mee.

2 likes

Jij zult dat vast beter weten dan ik, maar komt dat niet automatisch doordat het horloge vrij dun is? En dat de kroon meer in het verticale midden ook een dikker horloge zou betekenen? Of heeft dat niks met elkaar te maken?


.

Dit zijn de pareltjes :heart_eyes:

9 likes

Ze gebruiken een basis caliber en daarop zit de module voor het aansturen van de complicaties. Dus het uurwerk wordt aan één kant, zeg maar, dikker.

Je ziet dit uurwerk bijvoorbeeld ook in een calatrava, nautilus, aquanaut terug en dan is de kroon wel netjes gecentreerd.

5 likes

Ah, helder. Thx voor je uitleg :+1:

Puinmerk dat Patek.

Serieus… zelfs dat lelijke ding vind ik best mooi. Geen 18.5k mooi. Maar toch.

Geen dank, bijvoorbeeld die 5327 modellen die @lasteraar laat zien, maken daar geen gebruik van. Zitten ook gelijk in een andere klasse. Patek schaalt ze zelf in de “Grand Complication” groep.

4 likes

:see_no_evil:

6 likes

:drooling_face: