Patek echt?

Tja, het bekende verhaal, komt uit een erfenis, kwam uit de kluis. Voor de kenners, wat denken jullie? Echt? Nep? Wat zou het waard zijn?

Als je geen kennis hebt over het onderwerp, dan gelieve niet ongefundeerd wat roepen aub.

Alvast bedankt!


11 likes

Nep .

:rofl:

4 likes

Geen kenner, kijk wel veel plaatjes. Nooit eerder gezien.

1 like

De 5212A is toch pas geïntroduceerd in 2019?

Over de echtheid kan ik niks zeggen maar lijkt mij dat zo een aankoop die redelijk recent is gemaakt toch wel bekend moet zijn?

@Parachrom kan je hier denk ik wel bij helpen.

2 likes

Geneve ipv Genève?

1 like

Op elk plaatje van dit horloge staat het zonder accent grave

1 like

Dat is helaas dus in dit geval niet te zeggen. Plotseling overleden en er lag van alles in de kluis waar geen aankoop van te herleiden is.

1 like

Excusez moi :wink:

1 like

@Parachrom komt u maar door.

Mijn kijk op het geheel. Dial en uurwerk lijke mij wel oke. Enige waar ik mijn twijfel over heb is de uur markeringen en wijzers.

1 like

Even schoongemaakt, want hij was wat goor. Bandje is wel mooi nog…

Uurmarkeringen

2 likes

Ik weet het niet. Lijkt me een goede fake in elk geval als ie fake is.

Allround krijg ik van de fotos niet het gevoel dat t de afwerking hoog genoeg is voor Patek.

Edit: de laatste foto is weer veel beter.

:thinking:

3 likes

Patek Philippe ‘stainless steel’?

3 likes

Het horloge is idd gemaakt van staal. Goed gelezen Sherlock :joy:

6 likes

Het is jammer dat ze in deze categorie de foto’s altijd met n aardappel maken. :nerd_face:

7 likes

Zo’n horloge, zou je dat niet heel graag willen laten keuren door Patek zelf? Ze bieden toch zo’n service? ‘Extract of the archives’ of iets dergelijks? Zou ik persoonlijk wel willen bij een relatief jong horloge van deze prijs.

3 likes

Foto van balans toevallig?

2 likes

Lastig te zeggen op deze fotos. Ik zie niet heel veel wat mis is, zou hem zeker laten keuren.

Inderdaad mis ik ook de foto van de balans, het moeilijkste na te maken onderdeel.

De gravure op de achterzijde van de gesp geeft mij geen goed gevoel. Is absoluut niet de kwaliteit die ik van PP ken.

2 likes

Als ik online kijk dan maken ze dit model mega goed na. Hij ziet er goed uit, maar kan zeker een goede replica zijn.

Ik denk dat er relatief weinig expertise is op het forum wat betreft dit model en dat je uiteindelijk, als je het echt zeker wilt weten, langs Patek zal moeten gaan Jaap.

2 likes

Maar denken jullie dat Patek Philippe, zeker bij een elegant model, in koeienletters STAINLESS STEEL in de buckle zou graveren? Ik niet namelijk.

6 likes