Patek echt?

Dat is wel een goed punt…

Gecondoleerd en meteen gefeliciteerd @SuperC
Ik heb mijn 5212 er voor de 100% zekerheid naast gehouden en ik zeg dat ie echt is

6 likes

Dus jouw buckle heeft ook die tekst? @Parachrom

Kan ook zijn dat de band en sluiting namaak zijn. Die zijn ook geld waard dus dat lijkt me ook de moeite te controleren.

1 like

Buckle ga ik nog ff checken, ik heb er een andere band op zitten. Geef me 30 minuten

3 likes

Kan het niet goed zien op je foto’s maar misschien kan je zelf ff vergelijken?

Dit zegt toch al genoeg…

3 likes

Tekst is bij dit model met de hand erop geschilderd. Dus niet gedrukt door een machine. Kan dus variatie in zitten en zijn dus soort van uniek.

5 likes

So far so good…

1 like

Op WUS staat er eentje te koop waarbij dat ook het geval is. Dus ja. Even aangenomen dat die ook/wel echt is.

Gr, HJR

Ik heb ook goede hoop dat deze echt is! :pray:

Nu ineens wel :joy:

1 like

Die tekst is er één keer met de hand op geschilderd. Daarna gereproduceerd. Het is niet zo dat er een kunstenaar bij Patek zit die al die dials met de hand zit te kalligraferen.

8 likes

:point_up_2:

Twijfel was overigens snel weg na het zien van foto’s van vergelijkbare horloges

1 like

Het stiksel van die band zegt mij genoeg…

Oké :+1:

Goeie toevoeging.

1 like

Ja, dat zit er wel super strak op idd. Kwaliteit.

1 like

Ik zie dat deze band is bevestigd met quick switch spring bars maar als ik op site van Patek kijk is dat niet het geval.

1 like

Dit is het uurwerk van een originele 5212:

En hier een vergroting van het uurwerk in het topic. De spacing van de gegraveerde letters van de laatste is duidelijk minder gelijkmatig.

Maar… Ik heb 0 verstand van Patek, dus geen idee of ie nep is.

2 likes

Dat zegt niets is zeker ook bij oudere Calatravas wel eens te zien…

Ik vrees… Dat dit een echte is.