@SuperC Gecondoleerd Jaap. En bovendien belangrijker dan dat dat je je zus weer kan zien. Fijne paas.
Het algehele gevoel. Volgens mij is het een klikdeksel, zit er tussen de bezel en kast best een behoorlijke kier, is een doornsluiting op zoân horloge echt een tegenvaller, 30m waterdichtheid, geen schroefkroon, de slordige bedrukking van de wijzerplaat. Gewoon niet wat ik van een Patek zou verwachten.
Is vast bewust gedaan voor het vintage gevoel. 
Dat mag maar is een beetje flauw aangezien dit ging over iemand die bijna juichend kwam melden he ik heb een horloge uit een erfenis en wat kan ik er voor vangen.
Ik dacht trouwens dat Blauwbeer de persoon was om je met een quote van weken geleden om de oren te slaan 

Dit zie je niet elke dag op het forum voorbijkomen
Just âwowâ.
Uiteraard gecondoleerd, ondanks dat de band verre van goed was blijkbaar.
Het is geen Rolex, je gaat ook niet met je mooie Crockett and Jones een stukje hiken in de bergen. Ik sna dat als je breitling gewend bent dit iet anders is.
nee
Toch nep dan want die van mij sluit prima aan
Ben ik wel met je eens, het bandje op dit model is ook te licht
Heel standaard bij dress watches, even wakker worden en zien dat het bij alle merken zo is. Een dress watch met 100m waterdichtheid zou pas raar zijn
Again, standaard
FTFY
Wat verwacht je dan van Patek?? Een of andere schreeuwende AP Offshore ??
Hup weg sfeer
Hahaha ik hou wel van morbide humor. 
Het is mij inmiddels volkomen duidelijk ja. Jij mag vrijwel alles zeggen en als dan iemand daar wat van zegt heb je nog veel meer commentaar dat anderen jou niet begrijpen en je intentie niet begrijpen. En op het moment dat iemand later terug komt op iets wat je hebt gezegd dan is het wederom een beetje flauw en ontbreekt ook daar de zelfreflectie. Ik zet je op de negeermodus.
Excuses voor het volledig afwijken van het onderwerp hier.
Dat is correct, Rolex is qua brouwkwaliteit toch wel ongeëvenaard.
Oh, ok, daar lijkt het wel op. En in dacht dat ze het op Hondinkee over een snap caseback hadden.
In het daglicht sluit ie toch wel mooi aan, de Bezel heeft een licht facet, waardoor het lijkt alsof Bezel en kast niet mooi aansluiten.
Dat snap ik, maar ik zou dit met de beste wil van de wereld geen dresswatch meer kunnen noemen. Ik vind het eerder een sportief zakelijk horloge. En dan zou 50 meter of zelfs 100 meter toch wel fijner zijn.
Nou, een fenomenaal gevoel. Maar mss ben ik inmiddels zo gewend aan robuuste horloges die gebouwd zijn als een tank, dat verfijning ineens wat flimsy overkomt 
Dit topic heeft me wel een ding geleerd. Geef mij maar lekker een Omega of Breitling.
Ik zie het er aan Patek niet aan af. Of ik ben gewoon niet de doelgroep. 
Edit: Ik kop hem zelf al in. Ik ben niet de doelgroep idd. 
Bij mijn eerste Patek be ik na aankoop terug gelopen naar de winkel om te vragen waarom de kroon doordraaide, en de man me suf aankeek en zei âthere is no screwdown crownâ⊠
Ja, dress watches zijn in verhouding tot de grotere sportmerken flimsy maar ook dat went.
Enige waar ik af en toe mee zit is dat ze zo licht dragen dat je ze soms niet voelt en als je het horloge ooit verliest je er pas uren later achterkomt, nou ja, gewoon niet verliezen !
Loop naar de AD en pas een 5524G, kijken hoe die voelt
Ik heb dat bij meer Pateks gezien, heeft me ook al eens verbaasd. Daarom denk ik dat Grand Seiko in de toekomst wellicht veel meer waard kan worden.
Maak even goeie foto in daglicht van de balans van de patek. Dan help ik alle twijfels de wereld uit.
Edit. Ff nog goed de fotoâs gekeken. 1000 procent een orgineel horloge, gefeliciteerd.
Horloge is 50 k ? Is toch niet waard. Buiten alle proporties naar mijn mening 
Tussen de 50 en 100k zelfs op chrono
Gecondoleerd Jaap 
Tot spijt van wie het benijdt ivm build quality etc, zit 90% van de waarde 'm toch in die 13 lettertjes.
Ik denk het toch niet. Patek is een magische naam voor velen. En ja, het is duur en soms niet de hoogste standaard. Maar die naam. Mensen kopen zelfs zoân Ellipse. Stond daar wat anders op dan niet, geloof me.
Ze zijn overigens wel in staat tot horlogekunst die jongens. Wandel maar eens door dat museum in GenĂšve.